Slänger upp en liten uppdatering för att hålla tråden vid liv Har många bollar i luften nu med supran, För det första så passade inte det polerade insuget till 100% så det blir att polera det som satt i från början. I övrigt så håller jag på att tona blinkers, byter högtalare, flyttar oljefiltret, monterar oljekyl, lackar fjäderbensstag, monterar mätare osv. Mest småpill men det kommer bli kung när det är klart Lägger upp några bilder i helgen...
Varför vill man flytta på oljefiltret? Har sett att det finn skit för detta men aldrig hajjat varför.
Har du bytt filter på supra? Ett helvete att komma åt vill jag lova Så slipper man kladda ner halva motorn med olja också. Dessutom blir det väldigt smidigt att montera temp och tryckgivare nu
Varför vill man flytta på oljefiltret? Har sett att det finn skit för detta men aldrig hajjat varför.
Har du bytt filter på supra? Ett helvete att komma åt vill jag lova Så slipper man kladda ner halva motorn med olja också. Dessutom blir det väldigt smidigt att montera temp och tryckgivare nu
riktigt sjyst supra var i sthlm bor du? har hört snack om 2-3 personer i åkersberga o en kör en svart supra o den andra kör en silvrig. elr är ja helt ute o cyklar? hah
Kan ligga nånting i det, var har du hört det? Vi hade bilarna i åkersberga ett tag men nu har vi fått nytt garage
hört lite snack från lite folk, sen har ja sett lite oxå. vare sågvägen elr var det nära slussbrovägen ni hade erat garage?
riktigt sjyst supra var i sthlm bor du? har hört snack om 2-3 personer i åkersberga o en kör en svart supra o den andra kör en silvrig. elr är ja helt ute o cyklar? hah
Kan ligga nånting i det, var har du hört det? Vi hade bilarna i åkersberga ett tag men nu har vi fått nytt garage
hört lite snack från lite folk, sen har ja sett lite oxå. vare sågvägen elr var det nära slussbrovägen ni hade erat garage?
Då så kära vänner, allt är på plats utom nya styrsystemet som jag kommer beställa inom kort. Vi provade att starta upp besten idag, här är filmen. http://www.garaget.org/video/117503
Hej, var ett tag sen... Supran är iaf körbar! Går som en skållad katt! Problemet är skenande laddtryck... En välkänd firma i uppsala rekommenderade en tial 41mm 1,2 bar wastegate som jag köpte, tycks vara för liten för mitt bygge. Den öppnar vid 1,3-1,4 bar men laddet fortsätter att stiga upp mot 1,8-2 bar på 3ans växel. Vad tror ni?
Hur som helst är det skönt att allt annat verkar lira