2484
Sök

Röd skinninredning, värde sänkare?

Egenföretagare
999 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Vad tror panelen, är denna bilen iskall att sälja den dagen man tröttnar?

http://pictures2.autotrader.co.uk/imgser-uk/servlet/media?id=1540115853

http://pictures2.autotrader.co.uk/imgser-uk/servlet/media?id=1540115869
Senast redigerat av weeeman (7 januari 2011)

Osponsrad
1 631 Inlägg
7 januari 2011
Jag hade ju inte tvekat och köpa den, är det oxblodsfärgat ?? Hade det bara varit stolar och baksäte som varit rött, njae kanske inte men nu har du ju inlägg i dörrarna som höjer utseendet.  Jag tycker inte det är en värdesänkning.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Zoom Zoom
381 Inlägg
7 januari 2011
Tror det kan vara lite avskräckande.
Personligen skulle jag hoppat över denna och letat efter en med svart skinn.

Power is Nothing Without Control

Hjultomte
1 500 Inlägg
7 januari 2011
NitrousOxideSystem skrev:

Tyvärr jag också.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

7 398 Inlägg
7 januari 2011
TooS skrev:
NitrousOxideSystem skrev:

Tyvärr jag också.

INTE jag , svart ä ju så tråkigt i längden, svart svart å mera svart blir det ju,, usch

1 653 Inlägg
7 januari 2011
rött är helt ok för min del, rent av rätt snyggt i vissa bilar.
Blått däremot kan fara åt skogen, då spelar det typ ingen roll hur fin bilen är...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

8 251 Inlägg
7 januari 2011
Om skinnet är så pass ljuset som det ser ut att vara på bilden så lär det avskräca en del köpare ja. Oxblodsfärgat kan gå, även om det skriker 80-tal.

7 398 Inlägg
7 januari 2011
Thullen skrev:
Blått däremot kan fara åt skogen, då spelar det typ ingen roll hur fin bilen är...

haha wink beror i MITT tycke hur man gör det wink

1 653 Inlägg
7 januari 2011
granadadr skrev:
Thullen skrev:

självklart fins det undantag som med allt annat.
Men blå inredning generellt får mig bara att tänka på den "underbara" blå inredningen i äldre volvo, tex 740 och 850 = inte vackert.
Men volvos oxblod i 740 är heller ingen höjdare iof, dock är inte den "röd" i den bemärkelsen tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

71 Inlägg
7 januari 2011
Alla tycker ju olika, men jag skulle nog hellre köpa med rött än svart/grått, dock beror det ju på resten av bilen ser ut skulle jag vilja påstå

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
7 januari 2011
Absolut inte i mina ögon iaf. Det hade väll inte fått mig å betala mer men jag hade hellre köpt den med röd inredning än något annat om det sog mellan 2 bilar för samma pris å skick.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

337 Inlägg
7 januari 2011
det avskräcker mig iallafall.. usch.. men som alltid när det gäller färger o utseende, det är ju en smaksak! men det är färre som gillar såna här "speciella" färger än "vanliga" lite mer diskret utseende. frågan är vad du själv tycker? gillar du detta så köp. är du osäker så leta vidare.

7 398 Inlägg
7 januari 2011
Thullen skrev:
granadadr skrev:
Thullen skrev:

självklart fins det undantag som med allt annat.
Men blå inredning generellt får mig bara att tänka på den "underbara" blå inredningen i äldre volvo, tex 740 och 850 = inte vackert.
Men volvos oxblod i 740 är heller ingen höjdare iof, dock är inte den "röd" i den bemärkelsen tongue

haha jo eller en blå orginal inr i en granada,, usch speciellt i 70talarna,,

426 Inlägg
7 januari 2011
Vad är det för bmw? eftermonterat m3 paket, med tanke på gälarna under sidoblinkers?
Ang inredningen tycker jag att rött är en mycket fin färg på bmw:s inredningar, dock skulle jag valt ett par sportstolar i oxblodsrött då jag tycker det höjer utseendet avsevärt. Jag tror inte att det är någon markant värdesänkning med en röd inredning.

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

781 Inlägg
7 januari 2011
Värdesänkning?Hur läckert som helst!Men visst,det är ändå du som ska bruka bilen.Tycker du om det så tveka inte.

Idag är det hur poppis som helst med 2-färgade inredningar o olika färger,så jag tror det bara påverkar värdet uppåt..

OEM <3
6 957 Inlägg
7 januari 2011
Smaksak i mina ögon, 2-färgade inredningar kan vara nice, såsom "Marbling"s Opel GT, Honda S2000, dörrsidor och stolar även Civic Type R.

Tyckte själv det såg rätt okej ut i den BMW:n.

Mvh

OEM <3

807 Inlägg
7 januari 2011
rött är sexigt! Det som gör att jag inte skulle köpa just denna bil är att det inte är sportstolar! Kolalde förut på en svart 330 ci med rött skinn och det va bland det snyggaste jag sett!

I'd rather die like a man, than live like a coward

12 086 Inlägg
7 januari 2011
Personligen har jag inga problem med färgen, dock är man ju skraj för att det ska sänka bilens värde och minska potentiella köpare.

781 Inlägg
8 januari 2011
Dom flesta köper en Svart skinnsoffa till vardagsrummet,men en del väljer en Röd.Så är det,finns flest av den Svarta men den Röda blir inte värd mindre som beg på Blocket för det:).

Bilen med den Röda blir ju också mer exklusiv,pga av den är ovanligare o det lockar alltid köpare..

Sök