4511
Sök

Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

30 Inlägg
20 april 2011
#461
Det börjar ju på torsdag hinner du? smile


632 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#462
Sommen skrev:
Det börjar ju på torsdag hinner du? smile

Menar du Elmia så är de planerna nerlagda för ett tag sen, det får ta den tid det tar istället för att skynda ihop smile


484 Inlägg
21 april 2011
#463
En fråga bara, vad är det för rostskydd du använder? :>

Föddes till att älska Volvo.

632 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
#464
sterge skrev:
En fråga bara, vad är det för rostskydd du använder? :>

Menar du de grå eller massan? smile


484 Inlägg
22 april 2011
#465
JiS skrev:
sterge skrev:
En fråga bara, vad är det för rostskydd du använder? :>

Menar du de grå eller massan? smile

Den gråa smile

Föddes till att älska Volvo.

632 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#466
sterge skrev:
JiS skrev:
sterge skrev:
En fråga bara, vad är det för rostskydd du använder? :>

Menar du de grå eller massan? smile

Den gråa smile

Nån zinkspray/kallgalvanisering tror ja de heter, finns på biltema och lite överallt smile


Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
22 april 2011
#467
fräsig kärra

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

632 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#468
St0hl skrev:
fräsig kärra

Hehe, kan väl kanske bli tongue


632 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#469
25/4 2011

Vart riktigt dött nu men kommer lite info:

Testade att starta bilen häromdan och självklart startade den inte. Helt död i början sen efter ett tag började den tända till nån gång då och då och sen gick den nästan igång men dog så fort ja släppte nyckeln, fortsatte lite till och den bara tände till nån gång ibland och sen tog batterit slut, såklart tongue Men nu finns det bilar hemma så ska testa idag med startkablar och försöka få igång den och se hur den går iaf om det nu går att få igång den.

Blir väl helt enkelt att man får börja riva lite mer smile

Smetat på lite massa under idag, ska ju så småningom bli under hela och vaknade tidigt idag och ledig var man så i brist på annat blev det att fortsätta lite på det. Fast brist på annat är väl att ljuga, har ju hur mycket som helst att göra men inget jag hade lust med just då tongue

Återkommer ikväll efter att jag troligtvis kollat lite mer grejer rörande motorn.

Tänkte jag skulle släpa mig iväg till skroten nån dag och se om man hittar lite hela plåtdelar så man spar lite tid med bakdelen, inte lust med att pussla ihop allt där bak bara för att få ihop en bruksbil utan då är de bättre att man hittar sig hela fina bitar så det går snabbare plus att det blir bra direkt och inte massa lappning och pussling smile


632 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#470
http://i55.tinypic.com/mljgn9.jpg
Fick ingen bra bild alls, solen sken rätt emot och det blänkte här och där, men ni ser iaf vad det föreställer.


168 Inlägg
25 april 2011
#471
JiS skrev:
25/4 2011

Vart riktigt dött nu men kommer lite info:

Testade att starta bilen häromdan och självklart startade den inte. Helt död i början sen efter ett tag började den tända till nån gång då och då och sen gick den nästan igång men dog så fort ja släppte nyckeln, fortsatte lite till och den bara tände till nån gång ibland och sen tog batterit slut, såklart tongue Men nu finns det bilar hemma så ska testa idag med startkablar och försöka få igång den och se hur den går iaf om det nu går att få igång den.

Blir väl helt enkelt att man får börja riva lite mer smile

Smetat på lite massa under idag, ska ju så småningom bli under hela och vaknade tidigt idag och ledig var man så i brist på annat blev det att fortsätta lite på det. Fast brist på annat är väl att ljuga, har ju hur mycket som helst att göra men inget jag hade lust med just då tongue

Återkommer ikväll efter att jag troligtvis kollat lite mer grejer rörande motorn.

Tänkte jag skulle släpa mig iväg till skroten nån dag och se om man hittar lite hela plåtdelar så man spar lite tid med bakdelen, inte lust med att pussla ihop allt där bak bara för att få ihop en bruksbil utan då är de bättre att man hittar sig hela fina bitar så det går snabbare plus att det blir bra direkt och inte massa lappning och pussling smile

Hade samma i min 240i här i vintras när jag skulle till jobbet en dag, visade sig vara en säkring i säkringsdosan som gått sönder. Den gjorde precis likadant. Direkt man släppte nyckeln så dog den. Spraya lite elspray på säkringarna och rör lite på dom om det råkat vara glapp i en tidigare så det oxiderat.


632 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#472
Hade samma i min 240i här i vintras när jag skulle till jobbet en dag, visade sig vara en säkring i säkringsdosan som gått sönder. Den gjorde precis likadant. Direkt man släppte nyckeln så dog den. Spraya lite elspray på säkringarna och rör lite på dom om det råkat vara glapp i en tidigare så det oxiderat.

Okej, helt död när man matade på startmotorn? Och bara tände till då och då? Kommer du ihåg vilken säkring det va? För jag har för mig alla är hela, tänkte så jag vet var jag ska röra smile Tack för tipset, är ju sånadära grejer man vanligtvis kanske inte tänker på att kolla.
Senast redigerat av JiS (25 april 2011)


168 Inlägg
25 april 2011
#473
JiS skrev:
Hade samma i min 240i här i vintras när jag skulle till jobbet en dag, visade sig vara en säkring i säkringsdosan som gått sönder. Den gjorde precis likadant. Direkt man släppte nyckeln så dog den. Spraya lite elspray på säkringarna och rör lite på dom om det råkat vara glapp i en tidigare så det oxiderat.

Okej, helt död när man matade på startmotorn? Och bara tände till då och då? Kommer du ihåg vilken säkring det va? För jag har för mig alla är hela, tänkte så jag vet var jag ska röra smile Tack för tipset, är ju sånadära grejer man vanligtvis kanske inte tänker på att kolla.

Min startmotor snurrade ju helatiden men ibland så ville den studsa igång och ibland gick den igång men direkt jag släppte nyckeln så dog bilen. Kommer inte ihåg vilken det var tyvärr.. Men då min är ombyggd så vet man inte hur allt är kopplat i den heller.


632 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#474
kricka_ skrev:
JiS skrev:
Hade samma i min 240i här i vintras när jag skulle till jobbet en dag, visade sig vara en säkring i säkringsdosan som gått sönder. Den gjorde precis likadant. Direkt man släppte nyckeln så dog den. Spraya lite elspray på säkringarna och rör lite på dom om det råkat vara glapp i en tidigare så det oxiderat.

Okej, helt död när man matade på startmotorn? Och bara tände till då och då? Kommer du ihåg vilken säkring det va? För jag har för mig alla är hela, tänkte så jag vet var jag ska röra smile Tack för tipset, är ju sånadära grejer man vanligtvis kanske inte tänker på att kolla.

Min startmotor snurrade ju helatiden men ibland så ville den studsa igång och ibland gick den igång men direkt jag släppte nyckeln så dog bilen. Kommer inte ihåg vilken det var tyvärr.. Men då min är ombyggd så vet man inte hur allt är kopplat i den heller.

Ja alltså startmotorn går hela tiden men att den bara går runt och inte tänder förutom då och då och går den igång lite så dör den när man släpper, låter exakt lika. Blev inte att jag kollade idag, fick iväg och jobba, men ska ta en kik på säkringarna imorgon smile Som du beskriver det så verkar det som exakt samma symptom, om det ändå kunde vara så enkelt fel så man kan fortsätta med karossen.


168 Inlägg
25 april 2011
#475
JiS skrev:
kricka_ skrev:
JiS skrev:

Okej, helt död när man matade på startmotorn? Och bara tände till då och då? Kommer du ihåg vilken säkring det va? För jag har för mig alla är hela, tänkte så jag vet var jag ska röra smile Tack för tipset, är ju sånadära grejer man vanligtvis kanske inte tänker på att kolla.

Min startmotor snurrade ju helatiden men ibland så ville den studsa igång och ibland gick den igång men direkt jag släppte nyckeln så dog bilen. Kommer inte ihåg vilken det var tyvärr.. Men då min är ombyggd så vet man inte hur allt är kopplat i den heller.

Ja alltså startmotorn går hela tiden men att den bara går runt och inte tänder förutom då och då och går den igång lite så dör den när man släpper, låter exakt lika. Blev inte att jag kollade idag, fick iväg och jobba, men ska ta en kik på säkringarna imorgon smile Som du beskriver det så verkar det som exakt samma symptom, om det ändå kunde vara så enkelt fel så man kan fortsätta med karossen.

Då när det hände för mig så frågade jag några jag känner som meckat och kört gamla volvosar och dom kunde då inte säga på rak arm men frågade om jag tittat om det kunde vara så enkelt som att en säkring hade gått och mycket riktigt big_smile tror det var en 8 amp den satt rätt långt ner. Kanske säkring 5 nerifrån om jag chansar tongue


Lång & Smal!
462 Inlägg
25 april 2011
#476
Läst hela tråden nu å de går ju bokstavligen framåt.
Kul att även du räddar en -75a smile

//Henrik Johansson

632 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#477
Då när det hände för mig så frågade jag några jag känner som meckat och kört gamla volvosar och dom kunde då inte säga på rak arm men frågade om jag tittat om det kunde vara så enkelt som att en säkring hade gått och mycket riktigt big_smile tror det var en 8 amp den satt rätt långt ner. Kanske säkring 5 nerifrån om jag chansar tongue

Hehe okej, sällan man har sån tur känns de som tongue men tusen tack för tipset som sagt, du vet inte vad säkringen går till förresten? tongue

RallyHenrik85 skrev:
Läst hela tråden nu å de går ju bokstavligen framåt.
Kul att även du räddar en -75a smile

Trevligt att höra! smile


168 Inlägg
26 april 2011
#478
Var så lite så smile Hoppas nu bara att du har samma enkla fel!
Ingen aning men misstänker att den har något att göra med att hålla spänningen efter att man släppt nyckeln. Den går säkert till tändningslåset.


632 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#479
http://i51.tinypic.com/2qs2qhf.jpg
Någon som vet vad den 4e nerifrån är till? Som det inte går något till.

Ruggat upp lite kontaktytor här och där, säkringar och på tändspolen osv men helt död är den. Hade inte startkablar så kunde inte mata på sålänge iofs men på det skulle en normal bil startat.


168 Inlägg
26 april 2011
#480
JiS skrev:
http://i51.tinypic.com/2qs2qhf.jpg
Någon som vet vad den 4e nerifrån är till? Som det inte går något till.

Ruggat upp lite kontaktytor här och där, säkringar och på tändspolen osv men helt död är den. Hade inte startkablar så kunde inte mata på sålänge iofs men på det skulle en normal bil startat.

Dina stift kanske har gett upp helt då dom är avborstade etc några ggr?



Sök