4048
Sök

S6 reggad som A6

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#1
Ringde på en S6 2.2t idag och när jag kollade upp regnumret så såg jag att den är reggad som A6 fast den har samma KW som en S6/S4 med den motorn. Vad beror det på att den är reggad som A6? Blev det fel vid regbesiktningen efter import kanske? Behöver man oroa sig?
Sedan en till fråga. Vet någon om antalet ägare på en importerad bil bara är ägare i sverige eller ägare i utlandet också?

Mvh Tony
Senast redigerat av Tony_ (17 januari 2011)

100% ninja
342 Inlägg
17 januari 2011
#2
Billigare i Försäkring kan du ju gratulera digsjälv med om du köper den. Brorsans S4 stog reggad som audi 100 c4 quattro S4. kostade betydligt mindre i försäkring än en som var reggad som Audi S4.

Edit: Det är bara ägare i Sverige som visas.
Senast redigerat av TeedasT (17 januari 2011)

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

Reservdansk
6 271 Inlägg
17 januari 2011
#3
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 059 Inlägg
17 januari 2011
#4
billigare o försäkra och mindre ersättning när den är krockad eller snodd.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#5
TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Skaune
17 januari 2011
#6
Tony_ skrev:
Ringde på en S6 2.2t idag och när jag kollade upp regnumret så såg jag att den är reggad som A6 fast den har samma KW som en S6/S4 med den motorn. Vad beror det på att den är reggad som A6? Blev det fel vid regbesiktningen efter import kanske? Behöver man oroa sig?
Sedan en till fråga. Vet någon om antalet ägare på en importerad bil bara är ägare i sverige eller ägare i utlandet också?

Mvh Tony

Har sett många fel reggade importbilar! kolla med audiforum om vilka tecken du kan kolla ifall den är äkta!

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#7
racefan skrev:
billigare o försäkra och mindre ersättning när den är krockad eller snodd.

Tror faktiskt inte på någon billigare försäkring då den är reggad med lika mkt KW som en s6 2.2t ska ha. Trodde också de innan jag så KWn.

100% ninja
342 Inlägg
17 januari 2011
#8
Tony_ skrev:
TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Riktigt Kringkastad bil då dvs. Kanske är nått fel på den? när köpte nuvarande ägare bilen?

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

1 059 Inlägg
17 januari 2011
#9
är det en silvrig s6 avant?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#10
Någon här som vet hur man kan se om det är en äkta?

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#11
TeedasT skrev:
Tony_ skrev:
TurbOla skrev:
Ang. ägarantalet är det bara i Sverige, men på reggningen kan jag inte svara på. smile

Tack för svar! Ok då var det ganska många ägare :S 11 i Sverige då alltså sedan importen 2001 och säkert några i tyskland då bilen är från 95. smile

Riktigt Kringkastad bil då dvs. Kanske är nått fel på den? när köpte nuvarande ägare bilen?

I slutet av sommaren tror jag han sa smile Utav vad han har sagt så verkar den inte ha fel.

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#12
racefan skrev:
är det en silvrig s6 avant?

Nope

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#13
Det är en 95:a s6 2.2t som har gått just under 28000mil, ingen rost, hel inredning, inga missljud. Får den för 35. Är det en bra affär tror ni?

1 059 Inlägg
17 januari 2011
#14
ja det är det om alla är o bra skick,.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#15
racefan skrev:
ja det är det om alla är o bra skick,.

ok,Tack! smile

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#16
Är även 6-växlad och chip

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
17 januari 2011
#17
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Skaune
17 januari 2011
#18
p-nyhlen skrev:
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

försäkringsbolaget går efter reg nr, om man knappar in de regnr när man tecknar försäkringen på internet så tycker inte jag de är att vilse leda! men klart att man kan ju ringa in och tala om hur det ligger till!

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
17 januari 2011
#19
Axor skrev:
p-nyhlen skrev:
Jag måste säg att jag tycker det va ganska dyrt med tanke på hur långt den gått.
Med erfarenhet så skulle jag tänka iaf ett varv extra med tanke på att den är reggad som en A6. Säg att du råkar smälla den och försäkringsbolagen börjar kika lite på ärendet, och finner att det egentligen är en S6.
Då är risken att de bedömer att du vilselett dom, och då får du inte ett öre och då får du inte bara stå för din bil utan ev oxå den du smällt med...

försäkringsbolaget går efter reg nr, om man knappar in de regnr när man tecknar försäkringen på internet så tycker inte jag de är att vilse leda! men klart att man kan ju ringa in och tala om hur det ligger till!

Både och det beror helt på hur petig skaderegleraren är.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

68 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#20
Ok! Men alltså angående priset. Är det inte därikring dom ligger? Har då inte sett en fin s4 eller s6 med 6-växlad och chip för under dom pengarna. Men ska tilläggas att jag ej är någon audi expert.

Och angående försäkringsbiten. Hur fan har dom tänkt att svensson ska ha koll på sånt? Om det nu skulle vara någon som inte kan ett piss om bilar som köper den. Tycker det låter konstigt att dom ska kunna sätta dit en då det hela beror på bristande kunskap. smile
Senast redigerat av Tony_ (17 januari 2011)


Sök