Ser duktigt mkt snyggare ut i verkligheten Tycker jag iallafall Idag blev dörrarna klara för skinn Så nu ska jag bara få lite flis av chefen så kommer dom lämnas in
ståt still länge å inte laddat upp bilder på länge men dörrsidorna är ju klara å allt så nu är de dax för en motor uppdatering efter 2011års säsong har fått mkt beröm för bilen utseendemässigt å de jag har gjort så nu blir det att fin slipa alla detaljer å som sagt byta motor
den nya motorn på väg ur
El härvan till den nya motorn :S
Det va allt för idag vet att de inte är någon vidare stor uppdate men vad fan de är alltid något å de är inte så många som följer här just nu Men kommer fortsätta med bilen å lägga upp duktigt mer bilder
bilen ser riktigt fin ut verkar se kul ut med v8 också men du måste bygga om så in i de för att få plats me den oljetråg, styrväxel delar i framvagnen de enklaste e att leta upp tråg o grejor från alpinas e36 v8 B8 heter den fast det är dock inte de billigaste alternativet lycka till för övrigt ser fram emot hur den komr bli
bilen ser riktigt fin ut verkar se kul ut med v8 också men du måste bygga om så in i de för att få plats me den oljetråg, styrväxel delar i framvagnen de enklaste e att leta upp tråg o grejor från alpinas e36 v8 B8 heter den fast det är dock inte de billigaste alternativet lycka till för övrigt ser fram emot hur den komr bli
Att inte jag tänkte på det när jag läste i projektet, bra tips jeqpe!
bilen ser riktigt fin ut verkar se kul ut med v8 också men du måste bygga om så in i de för att få plats me den oljetråg, styrväxel delar i framvagnen de enklaste e att leta upp tråg o grejor från alpinas e36 v8 B8 heter den fast det är dock inte de billigaste alternativet lycka till för övrigt ser fram emot hur den komr bli
Att inte jag tänkte på det när jag läste i projektet, bra tips jeqpe!
jepp då behöver man inte knevla med att bygga om tråget och dylikt redan fixat
bilen ser riktigt fin ut verkar se kul ut med v8 också men du måste bygga om så in i de för att få plats me den oljetråg, styrväxel delar i framvagnen de enklaste e att leta upp tråg o grejor från alpinas e36 v8 B8 heter den fast det är dock inte de billigaste alternativet lycka till för övrigt ser fram emot hur den komr bli
Så är de inte riktigt ! Har prov monterat motorn å som jag ser det är det krängningshämmar staget som gör att motorn hamnar väldigt långt fram så de kommer att ändras på sen är de ju rattstången som man får sätta en extra länk på å göra en vinkel så grenrören går fritt Sen får man svetsa om grenrören för vinkeln på grenrören gör att de tar i ram benen Sen tror jag att de är som så att motorn jag använder är en m62b44 alltså från en nyare 540 e39 å dom flesta som byggt har använt m60b40 alltså den "gamla v8an" å på den ser det ut som de är ett annat tråg Men i morgon ska jag till jobbet sätta i motorn bygga motor fästen Kapa sönder grenrör å dona så långt jag hinner
jaha i dag har man gjort lite prov monterat motorn i en av bilarna på jobbet ! kom fram till att de måste justeras lite här å var Men ska in till bmw på måndag å antingen beställa alpina prylar eller e93 m3 prylar Men här är en bild på prov monteringen
bilen ser riktigt fin ut verkar se kul ut med v8 också men du måste bygga om så in i de för att få plats me den oljetråg, styrväxel delar i framvagnen de enklaste e att leta upp tråg o grejor från alpinas e36 v8 B8 heter den fast det är dock inte de billigaste alternativet lycka till för övrigt ser fram emot hur den komr bli
Så är de inte riktigt ! Har prov monterat motorn å som jag ser det är det krängningshämmar staget som gör att motorn hamnar väldigt långt fram så de kommer att ändras på sen är de ju rattstången som man får sätta en extra länk på å göra en vinkel så grenrören går fritt Sen får man svetsa om grenrören för vinkeln på grenrören gör att de tar i ram benen Sen tror jag att de är som så att motorn jag använder är en m62b44 alltså från en nyare 540 e39 å dom flesta som byggt har använt m60b40 alltså den "gamla v8an" å på den ser det ut som de är ett annat tråg Men i morgon ska jag till jobbet sätta i motorn bygga motor fästen Kapa sönder grenrör å dona så långt jag hinner
jaså ser man på jo nästan alla har byggt me den gamle m60n o då ahr dom haft ett jäkla krabb men lycka till i framtiden lär bli jäkla häftigt när den blir klar
jaha i dag har man varit flitig Börjat modda oljepumpen mät å donat med motorfästen ! Satt i å tagit ur motorn typ 64634523452345 gånger en av gångerna motorn åkte i så här kommer han typ sitta i bilen ! Kanske lite längre in å lite längre ner !
Ett styck moddad oljepump
I morgon kanske jag åker å fortsätter meka en sväng
Jaha i dag blev de lite gjort iallafall Måste ju försöka göra lite varje dag Svetsade oljetråget å bultade ditt det ! sitter ca 5mm ifrån oljepumpen! prov montering av motorn blir på söndag. Ingen jätte bra bild ja jag vet men de är en bild
du får slänga på en oljekylare så de ligger lite olja i den iställe för där resterna a tråget skulle vara så de blir samma oljevolym dock ser e jäkligt bra ut