Så, jag har flängt runt en del i Sverige men nu är jag tillbaka i fartguppsstaden Umeå har påbörjat arbetet med coilsen. Jag har bävat för alla hårt fastrostade bultar och det visade sig att jag hade anledning att oroa mig.
Tack för all hjälp Daemonette, utan dig hade jag inte kommit någon vart alls!
Dem främre coilsen var ju rena barnleken. Monterade ihop dem.
Upptäckte dock att några bussningar fram behöver bytas.
Monterade coilsen på plats. Inga fastrostade muttrar, allting gick som på räls!
Så här såg det ut efter första försöket fram. Behöver justeras lite.
Gjorde Might Car Mods
http://www.mightycarmods.com/ "shoe test"på min bil den är för hög och klarade inte testet
man ska inte kunna få in en sko, kan man det är bilen för hög.
Jag tyckte ju att det gick barnsligt enkelt att byta till coilsen fram på bilen, kändes nästan lite för enkelt...
Bak var allting mer eller mindre fastrostat.
Efter att ha provat med 556, WD40 mera WD 40, mera 556, gasolbrännare, mutterdragare och allt annat vi kunde komma på så sågade vi helt enkelt bort den nedra bulten till stötdämparen så att vi skulle kunna banka ut den. Det fungerade inte heller. Så då plockade vi ner hela lower control arm tillslut. Det fungerade dock bara på ena sidan då ena bulten på andra sidan var helt fastrostad.
Fick nöja mig så nu, behöver bättre verktyg för att fortsätta.
Så tillslut vill jag presentera det nya tillskottet i team Candybar, detta är garagekatten Apollo.