3384
Sök

Golf går inte köra (spjällhusproblem)

31 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Vw Golf 1.6 -03

Hej
har lite problem med bilen. Det började med att motorlampan lyste när ja starta den på morgon, men den gick som den skulle förutom lite hög tomgång. sen under dagen började den gå ryckigt och hacka på låga varv ( under 1400 rpm)

Så jag åkte till en bilverksad och fix felkoderna kollade, och då fick dom upp något om spjällhuset typ orolig signal eller nått sånt. Dom provade byta det till annat dom hade där men blev ingen skillnad. Spjällhuset dom provade med hade ett annat boschnummer, men enligt dom skulle det inte göra nått utan dom skulle kunna synkonisera det med datorn vilket dom senare misslyckades med och sa att bilen själv skulle göra det när den stått på tomgången i 20 min.

När dom hade grejat klart med bilen gick det inte varva med den, kan gå varva lite ibland.

Sen påstog dom att det var ett hål i avgasröret som felet, så ja fixade det men det blev ingen skillnad.

Är det någon som kan ha en ide om vad som är fel?
Senast redigerat av Muhrarn (30 januari 2011)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
30 januari 2011
Jag känner en med exakt samma bil, exakt samma motor, med exakt samma problem.

Han hade oxå lämnat in den och fått fel på spjällhuset. Dom provade rengöra det på verkstaden tydligen,  men utan större framgång.

Så kommer du på ngt man kan göra så skriv gärna tbx.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök