2877
Sök

VR6a: vad kan va fel på min bil?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
hejsan min vr6a krånglar lite den kokar så fort man använder den kan inte åka en kilometer utan att det kokoar tempmätaren går upp till 90 grader som normalt sen drar den vatten och sen tar vattnet slut och sen blir det ju som det blir ska inte testas tongue men till saken va kan va fel? det verkar inte finnas vatten i motorn oljan har sin normala färg och inga blåa avgaser från motorn och inget vatten under bilen så vart tar mitt vatten vägen och varför blir det så varmt är termostaten trasig kanske?

JÄRNA
76 Inlägg
23 juli 2006
testa byt topp packningen

it's not the FART that kills, it's the SMÄLL!!
Vadå kör försiktigt?? Gaspedalen uppfanns väl inte för att tittas på!?

694 Inlägg
23 juli 2006
skrota bilen:P+ haha nej men robin som sagt toppen:D

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 juli 2006
har du verkligen kollat oljan har packningen pajat så är det vatten i oljan och det blir vita avgaser när du gasar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

593 Inlägg
23 juli 2006
topplockspacknigen.. men hur långt har den gått?? hårt kör`? för en topplockspackning ska ju oftast inte gå om det inte finns nån speciell faktor som påverkar, men visst, ålder och många mil kan ju bli pankaka..

trycker den ut vatten genom expansionskärlet om du öppnar locket med motorn igång??

lycka till

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 juli 2006
skulle tippa på att toppen har fått sig en spricka också eller så har den klarat sig

159 Inlägg
23 juli 2006
topppackningen är ett vanligt fel på vr6:or som gått runt 20 000mil har jag fått höra o erfara sad

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
epapower skrev:
topplockspacknigen.. men hur långt har den gått?? hårt kör`? för en topplockspackning ska ju oftast inte gå om det inte finns nån speciell faktor som påverkar, men visst, ålder och många mil kan ju bli pankaka..

trycker den ut vatten genom expansionskärlet om du öppnar locket med motorn igång??

lycka till

ja det gör det faktiskt den har gått 13500 mil och är en 96a. men är fortfarande inte vatten i oljan :S

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 juli 2006
då kan termostaten ha pajat ett litet mecktisp är att plockar ut termostaten och lägger den i kokande vatten du ska kunne se när den öppnar sig då

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
ironhead skrev:
då kan termostaten ha pajat ett litet mecktisp är att plockar ut termostaten och lägger den i kokande vatten du ska kunne se när den öppnar sig då

okej tackar smile ska bara hitta de mecket också smile någon som vet va de sitter på vr6an? smile

Tuuuurbo
240 Inlägg
23 juli 2006
låter som termostaten inte öppnar. köp en ny inte dyr alls å byt den å prova sen.. om det inte är de så har du iallafall bytt den wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
23 juli 2006
dusty skrev:
ironhead skrev:

okej tackar smile ska bara hitta de mecket också smile någon som vet va de sitter på vr6an? smile

slangen i från kylaren in till motorn brukar det vara

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
ironhead skrev:
dusty skrev:
ironhead skrev:

slangen i från kylaren in till motorn brukar det vara

tackar tackar detta blir det första jag gör imon smile

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
23 juli 2006
ironhead skrev:
har du verkligen kollat oljan har packningen pajat så är det vatten i oljan och det blir vita avgaser när du gasar

Berhöver inte alltid va vatten i oljan, de beror ju på var packningen trasat sig nånstans.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

694 Inlägg
25 juli 2006
Lucifer84 skrev:
ironhead skrev:

Berhöver inte alltid va vatten i oljan, de beror ju på var packningen trasat sig nånstans.

precis behöver inte vara olja i vattnet men oftast är det de.. så nu latrobin kolla dessa grejer:P och sitt inte vid datorn:Dhaha

677 Inlägg
25 juli 2006
Kan ju alltid kolla tvärt om också! Alltså om det är olja i vattnet (expansionskärlet).

1 639 Inlägg
25 juli 2006
dusty skrev:
hejsan min vr6a krånglar lite den kokar så fort man använder den kan inte åka en kilometer utan att det kokoar tempmätaren går upp till 90 grader som normalt sen drar den vatten och sen tar vattnet slut och sen blir det ju som det blir ska inte testas tongue men till saken va kan va fel? det verkar inte finnas vatten i motorn oljan har sin normala färg och inga blåa avgaser från motorn och inget vatten under bilen så vart tar mitt vatten vägen och varför blir det så varmt är termostaten trasig kanske?

Renovering på G... De där motorerna är inte roliga ! =/

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
har beställt ny termostat nu först å främst som ska komma imon smile nu ska jag bara hitta dendär pluggen så jag kan ta loss tömma systemet tongue haha måste vara blind eller nåt hittade inte de igår när jag letade måste finnas där jag inte ser har nämligen ingen domkraft där bilen har stannat

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
30 juli 2006
Trådstartare
nu har jag bytt termostaten och nu har det slutat koka när jag kör var ute en liten sväng men vattnet är fortfarande väääldigt varmt är det topplockspackningen då eller kan det vara vattenpumpen kanske? ni får gärna skriva lite hur jag kan ta reda på de för det finns ingen olja i vattnet och inget vatten i oljan och det kommer inte någon blå rök när jag gasar.

133 Inlägg
30 juli 2006
Vattenpumpen??

MVH Erik

Sök