hejsan min vr6a krånglar lite den kokar så fort man använder den kan inte åka en kilometer utan att det kokoar tempmätaren går upp till 90 grader som normalt sen drar den vatten och sen tar vattnet slut och sen blir det ju som det blir ska inte testas men till saken va kan va fel? det verkar inte finnas vatten i motorn oljan har sin normala färg och inga blåa avgaser från motorn och inget vatten under bilen så vart tar mitt vatten vägen och varför blir det så varmt är termostaten trasig kanske?
topplockspacknigen.. men hur långt har den gått?? hårt kör`? för en topplockspackning ska ju oftast inte gå om det inte finns nån speciell faktor som påverkar, men visst, ålder och många mil kan ju bli pankaka..
trycker den ut vatten genom expansionskärlet om du öppnar locket med motorn igång??
topplockspacknigen.. men hur långt har den gått?? hårt kör`? för en topplockspackning ska ju oftast inte gå om det inte finns nån speciell faktor som påverkar, men visst, ålder och många mil kan ju bli pankaka..
trycker den ut vatten genom expansionskärlet om du öppnar locket med motorn igång??
lycka till
ja det gör det faktiskt den har gått 13500 mil och är en 96a. men är fortfarande inte vatten i oljan :S
hejsan min vr6a krånglar lite den kokar så fort man använder den kan inte åka en kilometer utan att det kokoar tempmätaren går upp till 90 grader som normalt sen drar den vatten och sen tar vattnet slut och sen blir det ju som det blir ska inte testas men till saken va kan va fel? det verkar inte finnas vatten i motorn oljan har sin normala färg och inga blåa avgaser från motorn och inget vatten under bilen så vart tar mitt vatten vägen och varför blir det så varmt är termostaten trasig kanske?
Renovering på G... De där motorerna är inte roliga ! =/
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
har beställt ny termostat nu först å främst som ska komma imon nu ska jag bara hitta dendär pluggen så jag kan ta loss tömma systemet haha måste vara blind eller nåt hittade inte de igår när jag letade måste finnas där jag inte ser har nämligen ingen domkraft där bilen har stannat
nu har jag bytt termostaten och nu har det slutat koka när jag kör var ute en liten sväng men vattnet är fortfarande väääldigt varmt är det topplockspackningen då eller kan det vara vattenpumpen kanske? ni får gärna skriva lite hur jag kan ta reda på de för det finns ingen olja i vattnet och inget vatten i oljan och det kommer inte någon blå rök när jag gasar.