Kenwooden låter inte bäst, men hey, jag har tävlat med min i ett par SQ tävlingar och det har gått bra. Man får helt klart mycket för pengarna! Tror inte du kommer märka alltför stor skillnad på ljudet. Det jag märkte när jag jämförde mot en Alpine 9887R var att Alpinen hade mer detaljer i ljudet, medans Kenwooden hade mer tryck speciellt i dom nedre registren.
okej, så Alpine för 1300kr har alltså bättre ljudkvalité än kenwooden för 2000kr ?
är faktiskt ganska sugen på kenwood-spelaren då jag kommer ha lite pengar över då men behöver bekräftelse på att de inte kommer låta dåligt..
kan nog bekräfta att de inte kmr låta dåligt.. hur ser ditt övriga system ut ?
kolla min 850 på profilen orkar inte skriva allt ^^
Kenwooden låter inte bäst, men hey, jag har tävlat med min i ett par SQ tävlingar och det har gått bra. Man får helt klart mycket för pengarna! Tror inte du kommer märka alltför stor skillnad på ljudet. Det jag märkte när jag jämförde mot en Alpine 9887R var att Alpinen hade mer detaljer i ljudet, medans Kenwooden hade mer tryck speciellt i dom nedre registren.
okej, så Alpine för 1300kr har alltså bättre ljudkvalité än kenwooden för 2000kr ?
är faktiskt ganska sugen på kenwood-spelaren då jag kommer ha lite pengar över då men behöver bekräftelse på att de inte kommer låta dåligt..
Vet inte, har inte jämfört just dom två. Men Kenwood verkar ha satsat mer på funktioner, fast mot en Alpine för 1300kr borde den iaf ha en skaplig chans när det gäller ljudkvalité. Missförstå mig nu inte, den låter absolut inte dåligt! Men beroende på vad man jämför med så kan det saknas en del detaljer i ljudet och basen kan låta lite bumlig.
jo de är ju helt klart det, men tänkte bara att den borde låta iaf lika bra som Alpinespelaren jag hade innan då de var en "budgetmodell". då jag nöjde mig med ljudet från den borde jag inte bli besviken på kenwood´en ?
vad behöver du i själva hun ? 3x låvnivå är cd ett måste? osv..
minst 2x lågnivå är ett måste men helst 3x ska kunna spela "mp3skivor" ska kunna koppla in aux och usb(spelar ingen roll om man måste köpa adapter separat)
framförallt ska den låta lika bra som "Alpine CDE 111R" eller bättre.. (inget högt krav då de är en spelare för ca1300kr)
vet ej om de är nå specc skillnad på den å en vanlig 9886 förutom att den är för marint bruk men om de inte är nå skillnader så borde den varaa perfekt bra pris tilloch med
117Ri jämfört med 105an då? Vore ju konstigt om dom inte lät bättre än Kenwood när dom ligger på dubbla priset. Jag tycker då iaf att Kenwood 7644/6047/8044/BT60 är mer prisvärda.