Detta har hänt!
Registrerings- och KontrollbesiktningDet blev lite GulliGull och Puttinutt
Lite grovt torka av inredningen och passa tillbaka paneler.
Det blev även lite lyx-service, ny olja och byta kylarvatten.
Jag var även tvingad att ersätta lite uppbrunnen plåt, färg och body inne i hjulhusen
Men det är sådant man får räkna med när man svetsar i pappers-bilar.
Första startförsöket resulterade i att jag fick gå och köpa ett nytt batteri
tråkiga utgifter, menmen, utan batteri kommer man inte långt.
Jag monterade även in original-stolarna, för att bältena skulle hamna exakt rätt. hur faan har jag kunnat köra så i flera år ??
jag får inte plats och bara glider runt ju.
Måndag 09:00. Registreringsbesiktning. Jag fick en klapp på axeln och ett
"Du, åk hem o så tar vi de här en annan dag i stället" Lite av ett antiklimax, men eftersom de inte tagit betalt än, så, det var ok.
Varför? Well, slarvfel kan man väl säga. Jag körde dit med toning på lamporna och tänkte jag får en 2a på KONTROLL-besiktningen. Men nej, de gillades inte på REG-besiktningen.
Sedan ville besiktningsmannen även se stoppning runt huvudbågen, så.. Gör om, gör rätt.
Torsdag 15:00, Registreringsbesiktning, försök 2Inga problem. alls. ... tills han sätter sig där och stirrar på
min ratt i några minuter. ...
Du, grabben, ska det inte vara en krockkudde här? -Mnjoaee, ... kanske ?
Gubbarna för bara ett par dagar sedan fått bassning uppifrån att de inte längre får släppa igen bilar med krockkuddarna demonterade. I så fall behöver jag ett intyg från Honda på att krockkudden inte är sammankopplad med bältessträckare eller likande. Något sådant hade jag inte
Resten såg dock bra ut, och han hittade inte något allvarligare att anmärka på .. eller ..
inget som resulterade i något annat än en sne' blick och ett litet
"jahaja..hrrm" 'nuff said.
Men. Eftersom jag specifikt frågat om det var OK med eftermarknadsratt och de sagt ja, så kom vi överens om att om jag bara visade upp originalratten med airbag monterad så skulle det vara en OK reg-besiktning.
Så ned i garaget, sätta tillbaka originalratten och .. Hur faan har jag kunnat köra
-SÅ- i flera flera år??
Fredag, 06:38, Registreringsbesiktning, försök 2.1Hey Baby! I'm Clean! STREET LEGAL! Registreringsbesiktning godkänd. Min bil är numera tvåsitsig med rullbåge
och kontrollbesiktigad utan anmärkning.
Sååå.. vad nu ?
Hmm.. en vän hade några överblivna däck som inte längre duger för hans ambitioner på Nürburgring.
Kuhmo R-däck + OZHan hade 4st halvanvända Kuhmo r-däck, 215/40/16
Jag har 4st ganska lätta 16 x 7½ OZ-fälgar liggande.
Jag antar att detta bör ge en ganska god fingervisning om vad som kommer nu den närmsta tiden
Wonderboy_ skrev:
Det jag älskar mest i den här tråden är att du bara kör! Allt går med vilja eller vad säger du?
Haha, kul det ser ut så ^^ Men jag tänker 5 ggr innan jag kör, faktiskt. Jag har alltid en plan, sedan får man anpassa planen
(eller bilen) så det fungerar i slutänden
Takashi skrev:
Ruskigt snyggt! Ihopa med bilen nu så du kan glida i finvädret, GO GO GO!!
I kväll blir det nog lite glidande (kan man glida på 6.900 varv??
)
Gripens skrev:
Ser riktigt bra ut! Ska bli kul att se hur det blir när du fått ihop den igen!
Tack!
Kommer bli bättre bilder om ett tag