3822
Sök

Autocom

4 Inlägg
Igår 11:17
Trådstartare
Hej. Kan någon här snälla hjälpa mig med min Kina autocom. Jag har installerat autocom utan problem, internet avstängt. Kopplar in autocom i min bil, hittar com port när jag söker och kör även test som blir ok. Söker efter min bil och den hittar den, kan köra generic obd utan problem, men jag kan inte göra någon annan funktion i autocom, den hittar vci men blir röd på dom andra som är identifiera styrsystem och ansluter till styrenhet blir rött. Har prövat byta firmware mellan 2 olika ?3201?. Vad är det som är fel? Tack på förhand?

292 Inlägg
Igår 13:08
Barabilf25 skrev:
Hej. Kan någon här snälla hjälpa mig med min Kina autocom. Jag har installerat autocom utan problem, internet avstängt. Kopplar in autocom i min bil, hittar com port när jag söker och kör även test som blir ok. Söker efter min bil och den hittar den, kan köra generic obd utan problem, men jag kan inte göra någon annan funktion i autocom, den hittar vci men blir röd på dom andra som är identifiera styrsystem och ansluter till styrenhet blir rött. Har prövat byta firmware mellan 2 olika ?3201?. Vad är det som är fel? Tack på förhand?

Märke, modell och årsmodell på bilen?

4 Inlägg
Igår 15:18
Trådstartare
JN1975 skrev:
Barabilf25 skrev:

Märke, modell och årsmodell på bilen?

BMW X3 f25 2.0d 2017

Diagnostekniker
2 820 Inlägg
Igår 16:05
Kina + Autocom låter inget bra du.
Dosan eller mjukvaran saknar säkert rätt chip/protokoll för att kunna prata med bilen, vanligt obd2-läge funkar på ungefär alla bilar för att få ut koder ur ecm.

Kinagrejer helt enkelt.
Prova en annan bil för att utesluta fel på vci.

Up the RA

1 305 Inlägg
Igår 18:58
Jesper328 skrev:
Kina + Autocom låter inget bra du.
Dosan eller mjukvaran saknar säkert rätt chip/protokoll för att kunna prata med bilen, vanligt obd2-läge funkar på ungefär alla bilar för att få ut koder ur ecm.

Kinagrejer helt enkelt.
Prova en annan bil för att utesluta fel på vci.

Autocom just ifrån Kina brukar vara väldigt bra och komma åt iprincip allt.
Har själv en äldre, och fungerat klockrent flera år. Dock stödjer min bara upp till 2014(gör mig inget då jag bara har äldre bilar)

4 486 Inlägg
Igår 22:06
Som tidigare skrivits,funkar bara till -14 årsmod...har några läsare själv,bla,Autocom,kina..

Sök