Hejsan!
OBS! Detta kommer inte bli ett värstingprojekt, igentligen ska jag bara fixa till bilen så jag har en respektabel bruksbil så ha inte för höga förväntningar!
Tänkte jag skulle presentera mitt projekt jag tänkte fixa med fram till sommaren, det är då en Audi A4 som jag ska få ärva av min far den 1/4 pga att min gamla Audi blev stulen och har ej återfunnits.
Bilen är inte i bruksskick utan i relativt slitet skick då den endast använts som slit och släng bil dom senaste åren av farsan. Är lite rost dåliga bromsar dämpare samt sprucken ruta och lite sånna saker men det ska det bli ändring på!
Förklaringar
[X] = Klart
[/] = Påbörjat
[-] = Planerat
Jag är fortfarande student några månader till och har ingen sponsor eller finansiär så projektet kommer inte att gå i 110% utan jag kommer fixa allt eftersom pengarna rullar in så ha tålamod och kommentera mycket samt kom gärna med idéer och tips!
Det som ska göras nu på vårkanten
[-] = Byta hela framvagnen på bilen, Alla stag leder och bärarmar till Heavy Duty-prytlar
[-] = Säkna bilen 40/40 samt montera matchade dämpare
[-] = Byta framrutan
[-] = Efter punkt 1 och 2 är avklarade ska bilen in på en framvagnsinställning
[/] = Byta bromsskivor/belägg runt om, skivor/belägg bak inhandlat
[-] = Köpa nya framljus av angel eyes typ samt montera Xenon 35w halvljus och 75w helljus
[-] = Köpa nya bakljus
[-] = Eventuellt tona bilens rutor, detta är bara planerat och kanske inte kommer göras
[-] = Fixa rosten från en gamal plåtskada, inte mycket men jag stör mig på det!
[-] = Justera vänster sidoruta fram, sitter snett så är som en orkan inne i bilen när man åker motorväg
[-] = Byta stereon, sikten inställt på en Sony MEX-BT3800 då min Eclipsespelare satt i gamla bilen
[-] = Köpa steg, högtalare samt basar och bygga något snyggt stilrent och hyfsat bra ljudsystem
[-] = Fixa sportljuddämpare och bygga eget mellanrör mellan katt & dämpare
[-] = Montera sportluftfilter för det sköna sugljudet
[-] = Byta kamrem, spännare samt vattenpump
[-] = Montera fjärrstyrt centrallås
[-] = Eventuellt dämpa dörrsidorna med betylmattor
[-] = Fixa oljeläckaget, motorn läcker oljan någon stans
[-] = Eventuellt om jag får jobb så ska jag fixa nya snyggare 18" fälgar
[-] = Montera Nordic Audi streamers i fram och bakrutan
[-] = Montera en emblemlös grill, samt ta bort märket på bagageluckan
Har surfat runt en del på tyska Ebay där jag kommer handla dessa delar till en bråkdel av kostnaden i sverige och kommer allt eftersom jag köper och fixar lägga upp en kalkyl här med alla kostnader jag lagt ut på bilen
Dämpare/fjädrar 40/40 säkning från AD-tuning: 1 800 kr
14 delars framvagnskitt Heavt duty från Mayle inkl bultar/muttrar: 3 000 kr
Framlycktor angeleyes black från AD-tuning: 1 200 kr
HID-kit från Humanhabit: 35w = 500 kr & 75w 1 500 kr (Speedstarterutförande för svenskt klimat)
Baklycktor black från AD-tuning: 500 kr (Ser ut som lexuslysen men ändå inte )
Framrutan AB Sehlins glas: 1 500 kr (på försäkring, stenskott)
Emblemlös grill från Risetrade.se: 500 kr
Bromskitt fram från ATP-autoteile.de: 450 kr (Skivor/belägg fram)
Totalt: 10 950 kr
Här kommer lite efterfrågade otvättade bilder på Utgångsobjektet
Hoppas ni finner mitt projekt intressant och att många kommer följa detta
//Soderqvist
OBS! Detta kommer inte bli ett värstingprojekt, igentligen ska jag bara fixa till bilen så jag har en respektabel bruksbil så ha inte för höga förväntningar!
Tänkte jag skulle presentera mitt projekt jag tänkte fixa med fram till sommaren, det är då en Audi A4 som jag ska få ärva av min far den 1/4 pga att min gamla Audi blev stulen och har ej återfunnits.
Bilen är inte i bruksskick utan i relativt slitet skick då den endast använts som slit och släng bil dom senaste åren av farsan. Är lite rost dåliga bromsar dämpare samt sprucken ruta och lite sånna saker men det ska det bli ändring på!
Förklaringar
[X] = Klart
[/] = Påbörjat
[-] = Planerat
Jag är fortfarande student några månader till och har ingen sponsor eller finansiär så projektet kommer inte att gå i 110% utan jag kommer fixa allt eftersom pengarna rullar in så ha tålamod och kommentera mycket samt kom gärna med idéer och tips!
Det som ska göras nu på vårkanten
[-] = Byta hela framvagnen på bilen, Alla stag leder och bärarmar till Heavy Duty-prytlar
[-] = Säkna bilen 40/40 samt montera matchade dämpare
[-] = Byta framrutan
[-] = Efter punkt 1 och 2 är avklarade ska bilen in på en framvagnsinställning
[/] = Byta bromsskivor/belägg runt om, skivor/belägg bak inhandlat
[-] = Köpa nya framljus av angel eyes typ samt montera Xenon 35w halvljus och 75w helljus
[-] = Köpa nya bakljus
[-] = Eventuellt tona bilens rutor, detta är bara planerat och kanske inte kommer göras
[-] = Fixa rosten från en gamal plåtskada, inte mycket men jag stör mig på det!
[-] = Justera vänster sidoruta fram, sitter snett så är som en orkan inne i bilen när man åker motorväg
[-] = Byta stereon, sikten inställt på en Sony MEX-BT3800 då min Eclipsespelare satt i gamla bilen
[-] = Köpa steg, högtalare samt basar och bygga något snyggt stilrent och hyfsat bra ljudsystem
[-] = Fixa sportljuddämpare och bygga eget mellanrör mellan katt & dämpare
[-] = Montera sportluftfilter för det sköna sugljudet
[-] = Byta kamrem, spännare samt vattenpump
[-] = Montera fjärrstyrt centrallås
[-] = Eventuellt dämpa dörrsidorna med betylmattor
[-] = Fixa oljeläckaget, motorn läcker oljan någon stans
[-] = Eventuellt om jag får jobb så ska jag fixa nya snyggare 18" fälgar
[-] = Montera Nordic Audi streamers i fram och bakrutan
[-] = Montera en emblemlös grill, samt ta bort märket på bagageluckan
Har surfat runt en del på tyska Ebay där jag kommer handla dessa delar till en bråkdel av kostnaden i sverige och kommer allt eftersom jag köper och fixar lägga upp en kalkyl här med alla kostnader jag lagt ut på bilen
Dämpare/fjädrar 40/40 säkning från AD-tuning: 1 800 kr
14 delars framvagnskitt Heavt duty från Mayle inkl bultar/muttrar: 3 000 kr
Framlycktor angeleyes black från AD-tuning: 1 200 kr
HID-kit från Humanhabit: 35w = 500 kr & 75w 1 500 kr (Speedstarterutförande för svenskt klimat)
Baklycktor black från AD-tuning: 500 kr (Ser ut som lexuslysen men ändå inte )
Framrutan AB Sehlins glas: 1 500 kr (på försäkring, stenskott)
Emblemlös grill från Risetrade.se: 500 kr
Bromskitt fram från ATP-autoteile.de: 450 kr (Skivor/belägg fram)
Totalt: 10 950 kr
Här kommer lite efterfrågade otvättade bilder på Utgångsobjektet
Hoppas ni finner mitt projekt intressant och att många kommer följa detta
//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (13 mars 2011)
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
0
0
0
0