2605
Sök

Vad lyfter ni i marklyft, bänkpress och knäböj?

Muttley
29 september 2011
Ni som lyfter över 200 i bänkpress hur ser ni ut?. Bara nyfiken.
För min del så lyfter jag mycket mer i knäböj och ben än jag kan göra med bröstövningar.

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
29 september 2011
tkd_rille skrev:
För min del så lyfter jag mycket mer i knäböj och ben än jag kan göra med bröstövningar.

Kan ju också vara så att de lägger på så mycket vikt och sen pressar en gång.

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

Muttley
29 september 2011
Catalyst skrev:
tkd_rille skrev:

Kan ju också vara så att de lägger på så mycket vikt och sen pressar en gång.

Ahhh, du menar varianten.  Å snygga brudar på gymmet nu måste jag visa vad jag kan en enda gång och så lägger man på så mycket övervikt att man nästan går sönder och sen har värk i kroppen i några dagar för att impa med ett press ? smile
Skojja bara där så ni inte tog de på allvar.

Norrlänning
1 453 Inlägg
8 oktober 2011
22 år, 194 lång, 109 kg

bänk: 120

Knäböj: 120 (kör ett ben åt gången)

Kör aldrig marklyft.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

52 Inlägg
8 oktober 2011
17 år
176 cm
78 kg
tränar ca 12 pass i veckan då jag spelar hockey.

Bänk:70kg

Knäböj:120 kg

Marklyft: ca 110kg

Baron
184 Inlägg
9 oktober 2011
eftersom jag inte tränar på gym mer(för många skador tongue) så får det bli sista ggn man var där seriöst
190cm
125cm
Bänkpress: 98kg, 12ggr och 3 sets
Benpress: 375kg, 12ggr och 3 sets
Marklyft: skulle varit rätt mycket om jag hade kunna köra den övningen, körde mest rehab med 100kilo i marklyft 20ggr och 3 sets

och som ni ser så kör jag sets, testade att maxa när jag var 15år, hade ca 100 kilo på bänkpressen och antog jag hade 80(glömd bort att stången vägde 20:p).
slet nästan av ena fästet för högra bröstmusklen, tog skitlång tid att läka.
så sedan dess så har jag aldrig maxat, och är ju mer en *** förstorare än något annat, "du jag fixade 190kg i bänk i dag"

tongue

har en polare som tar 180 kilo 3 ggr i bänk, det är rätt saftigt smile
Senast redigerat av Nick666 (9 oktober 2011)

502 Inlägg
9 oktober 2011
Sist jag var på gymet så lyfte jag ca 350-400kg med benen.

185 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
börjat träna igen nu efter ett uppehåll på 6 månader, så har tränat i 2 månader nu är 173 lång väger 70kg  16år
90kg bänk
170kg mark
körde knä böj för första gången i måndags med träning på 70 kg för att få in teknik smile
Senast redigerat av Mickeus (26 oktober 2011)

Lev livet för du har bara ett

185 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
ZonaX skrev:
Kul att hitta denna tråden  smile

Har en liten Off-topic-fråga  tongue

Började för typ 2-3 månader sen att träna lite halvseriöst hemma med hantlar och övningar där man använder kroppstyngden. Är inte så kunnig i ämnet så tänkte om nån vet om man måste köra den aktuella muskeln i fråga helslut för att bygga muskelmassa i återhämtningen?

när du kör med kroppsvikt så är det bäst att göra mellan 8x3 och 12x3 ( ofta börjar man med 8 sen jobbar man sig uppåt) när man kan göra 15x3 med sin kroppsvikt i till exempel chins så ska man börja hänga på vikter så de blir tyngre. sen om du vill bli stark och få stora muskler ska du köra så tungt du bara kan och få reps tillexempel 3x3 eller 5x3 då blir du stor och det förbränner väldigt mycket och effektivt på fettet ( om man äter lagom) kanske inte var helt enligt din fråga men det är lite tips i allafall smile

Mvh / Mikael

Svetsare
3 150 Inlägg
26 oktober 2011
Mickeus skrev:
ZonaX skrev:
Kul att hitta denna tråden  smile

Har en liten Off-topic-fråga  tongue

Började för typ 2-3 månader sen att träna lite halvseriöst hemma med hantlar och övningar där man använder kroppstyngden. Är inte så kunnig i ämnet så tänkte om nån vet om man måste köra den aktuella muskeln i fråga helslut för att bygga muskelmassa i återhämtningen?

när du kör med kroppsvikt så är det bäst att göra mellan 8x3 och 12x3 ( ofta börjar man med 8 sen jobbar man sig uppåt) när man kan göra 15x3 med sin kroppsvikt i till exempel chins så ska man börja hänga på vikter så de blir tyngre. sen om du vill bli stark och få stora muskler ska du köra så tungt du bara kan och få reps tillexempel 3x3 eller 5x3 då blir du stor och det förbränner väldigt mycket och effektivt på fettet ( om man äter lagom) kanske inte var helt enligt din fråga men det är lite tips i allafall smile

Mvh / Mikael

Tackar, tar varmt emot hjälpsamma tips  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

185 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Tänkte att jag skulle få liv i denna tråden igen! smile väger 72 kg och ligger på samma nivåer som jag skrivit tidigare, men nu nästa måndag ska jag deffa ner mig till -66kg och sen hålla mig på den nivån och börja tävla till 2012 smile någon som vet en billig klubb att gå med i så jag kan få tävlnings license? smile

Mvh

Dkv
592 Inlägg
19 december 2011
tkd_rille skrev:

Tror knappast det finns många som bänkar över 200kg raw (utan tröja)... Speciellt inte med stopp, dvs att man sänker ner stången till bröstet, väntar nån sek och sedan trycker upp den.. Många i princip slänger ned stången imot bröstet och sedan trycker upp den i farten påengång för att få lite studs effekt typ.. Skulle va kul å se någon med 200kg på stången som ligger rakt på bänken och kör raw med stopp! smile
Upp med film isf!
Givetvis finns det ju dom som gör det, men tror inte det är allt för vanligt! smile

Mvh

Mickeus skrev:
Tänkte att jag skulle få liv i denna tråden igen! smile väger 72 kg och ligger på samma nivåer som jag skrivit tidigare, men nu nästa måndag ska jag deffa ner mig till -66kg och sen hålla mig på den nivån och börja tävla till 2012 smile någon som vet en billig klubb att gå med i så jag kan få tävlnings license? smile

Mvh

Trevligt å tävla! I vad? smile classic bb? Fittness?
Några sidor som det finns en del nyttigt på om du inte redan vart in där är ju:
http://www.kolozzeum.com/forum/index.php
http://forum.body.se/
http://www.reform-online.se/

Mvh Tommy
Senast redigerat av Tommy_F (19 december 2011)

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
19 december 2011
Får väl skriva vad jag grejade för 1 år sen och nu då det är en hel del skillnad när man haft drygt 1 års uppehåll. Innan dess hade jag tränat ca 7 år med några få uppehåll och tävlat två ggr i BB, 1a på alströmertrofén och 3a på luciapokalen -70kg. Nu är jag 29 och hobbytränar 3-5ggr/v. 1-2 muskelgrupp/pass.

1 år sen vid 85-90kg kroppsvikt
bänk: 155
mark: 255
böj: 200
benpress: 4x540

Idag med 85kg kroppsvikt
bänk: 120
mark: 200
böj 160
benpress 350+ nånting

luciapokalen 2008
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/lucia.jpg

Muttley
19 december 2011
Tommy_F skrev:
tkd_rille skrev:

Tror knappast det finns många som bänkar över 200kg raw (utan tröja)... Speciellt inte med stopp, dvs att man sänker ner stången till bröstet, väntar nån sek och sedan trycker upp den.. Många i princip slänger ned stången imot bröstet och sedan trycker upp den i farten påengång för att få lite studs effekt typ.. Skulle va kul å se någon med 200kg på stången som ligger rakt på bänken och kör raw med stopp! smile
Upp med film isf!
Givetvis finns det ju dom som gör det, men tror inte det är allt för vanligt! smile

Mvh

Nej, tror knappt man kan hitta så starka personer på ett vanligt gym.
Jag är stolt på bara mig själv som tränar med 70 kilo i bänk, och för sex veckor sen körde jag bara 55-60.
Det tråkiga med gym som de jag går på är alla som vill skryta, de går ner en gång i veckan och maxar allt vad de har sen kommer de inte på en vecka igen.

Vi har däremot en man som är brutalt stark, han ser inte tränad ut alls men lyfter nog mer än alla andra där. Dock var han gammal tyngdlyftare så smile

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
19 december 2011
15 år, 1.60 nånting, väger runt 50 kg

Bänk - Runt 30 kg roll
Böj - Runt 50 kg

Starke Adolf här big_smile

hej vad gör du?
416 Inlägg
20 december 2011
inte för att skryta, men jag orkar nog mest av alla hära.
+ jag är jävligt stark

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

Gammal och grinig
362 Inlägg
20 december 2011
21år
188 typ...
85kg

Mark 170
bänk 75
böjj 110

Vem bryr sig, eller hur?
Senast redigerat av Mattman (20 december 2011)

Muttley
20 december 2011
Mattman skrev:
21år
188 typ...
85kg

Mark 170
bänk 75
böjj 110

Vem bryr sig, eller hur?

Egentligen bara om sig själv. Kan vara kul och se hur man ligger till jämt andra, i slutändan är de nog mest bekräftelse på om man är svag eller stark. Men sen beror allt på hur ens kropp är ju.

528 Inlägg
18 januari 2012
19 år
1,88-1,90 lång
ca 74 kg

bänk :70 (borde dock ta mer men har ej provat)

de andra två har jag inte provat ^^

Muttley
18 januari 2012
Nu är detta träningsvikt och inte 1 utan 4x12 jag kör. Och just nu ligger jag på
Bänkpress : 70kg.
Benpress 150 kilo då de är max i maskin.
Marklyft ca 100.
Vadpress är också 150 då jag ej orkar lassa på stången .
Latsdrag med z grepp 90 kilo.
Rodd med z grepp ca 90-100.

Jag kör inte marklyft ännu då jag är lite smårädd om benen. Och knäböj tränar jag bara med 50 kilo cirkus men många reps.

Sök