projektet påbörjades i början utav maj 2011 , min första renovering, bilen har demonterats helt i smådelar och allt har gåtts igenom. mitt mål med bilen är att få den klar sommaren 2012 och bilen skall vara i bra skick mvh/david
Nu har jag inte uppdaterat så mycket senaste tiden vilket beror på att jag inte haft möjliget att vara i garaget på 2 veckor sen har jag tömt bilen på inredningen och börjat tvätta och göra rent allt kommer lite bilder efter helgen tror jag /david
då har jag inte uppdaterat på ett tag så hör kommer en hel del. har i prinsip plockat ner hela bilen bara fram och bakvagn+ låda kvar sen vindrutetorkarstället och värmepaketet och en dörr + lite smådetaljer . har fixat dom flesta delar som jag demonterat.
rattstång + styrsnäcka
till verktygspåsen
nummerplåtshållare , tändspole mm
originaldomkraften
kabelhärvan i motorutrymmet och en nygjord + kabel
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Wow, denna hade jag missat. Jag hade själv en 12136 dvs fyrdörrars automat, även den från -64. Finns under mina gamla bilar. Du gör ett otroligt arbete och resultatet kommer bli kanon! Är planen en originalbil? Jag hoppas det, så leta reda på rätt grillgaller och kanske lite andra trevliga detaljer. Sedan är det inte fel med smal vit rand på däcken, som alternativ till helsvarta. Det ska dock inte vara bred rand.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Wow, denna hade jag missat. Jag hade själv en 12136 dvs fyrdörrars automat, även den från -64. Finns under mina gamla bilar. Du gör ett otroligt arbete och resultatet kommer bli kanon! Är planen en originalbil? Jag hoppas det, så leta reda på rätt grillgaller och kanske lite andra trevliga detaljer. Sedan är det inte fel med smal vit rand på däcken, som alternativ till helsvarta. Det ska dock inte vara bred rand.
Okej tackar så mycket . Den ska bli så original som möjligt vilket enligt mig är finast . Har varit på jakt efter nya grillhalvor och skärmbackspeglar men är svårt att få tag i i bra skick men det är bara att leta på . Däcken blir självklart med den smala randen även om den breda ser lite mer exlusiv ut . Mvh/David