2924
Sök

behöver hjälp med att välja rätt impreza

945 Inlägg
4 augusti 2006
JapMax skrev:
Min kompis har en Subaru Impreza WRX STI Petter solberg Edition III -06, köp en sån otroligt kul bil! smile Kan bara se framför mig hur bajstråkigt 115hk måste va i en impreza?

Kompisen har en wrx-05 som är riktigt snygg men den låter inget original. Min låter dubbelt så mycket... Han hade en riktigt fräsh GD innan me runt 260hk i, den gick som ett jävla skott.

70 Inlägg
5 augusti 2006
GL= ingen turbo finns som 2.0 och 1.6
RX =ingen turbo men ser ut som en gt fast utan turbo scoop som alla turbo subaru har
GT=turbo motor på 2.0 liter 211-218hk 93 till 00
WRX= är efterträdaren till GT 218-225hk går sämre på grund av att den väger mer än en gt 01-??
WRX STI=är den värsta standard imprezan 2,0 liters motor på 265hk 01-05 sen fick den 2,5 liter och 280 hk
B22= en 2 dörrad impreza gt med 2,2 liters motor och turbo 280 hk
sen finns det många andra imprezor så som P1, P2, type R, prodrive,och en bunt till
alla subaru är inte 4x4  alla som kommer till Europa och usa är det  men i japan och i vissa andra länder finnd dom med framhjuls drivna.
sverige tar bara in imprezan och forestern med turbo
men överallt på vår jord finns både outbacken och legacyn med turbo. sverige tog bara in några legacy turbo mellan 92 till 94 sen sluta dom att ta in dom sad. och visste ni att imprezan även finns som outback. En för höjd version.
outbacken finns även med flack och då kalas den för subaru outback baja
så har ni några mer frågor om subaru så e det bara att fråga på

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Zoom Zoom
381 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
tack för hjälpen, det löste det mesta big_smile

Power is Nothing Without Control

Avstängd
121 Inlägg
5 augusti 2006
Om du inte köpt någon än så har jag några fina länkar till billiga(och snygga) imprezor.
http://www.blocket.se/vi/8765222.htm?ca=18_s
http://www.blocket.se/vi/8907365.htm?ca=18_s
http://www.blocket.se/vi/8943792.htm?ca=18_s

Swedish And Japanesee engineering in da house

Zoom Zoom
381 Inlägg
5 augusti 2006
Trådstartare
nej har inte köpt någon än men tänkte köpa den som jag kollade på, så kan jag " styla" den som jag vill big_smile

Power is Nothing Without Control

607 Inlägg
6 augusti 2006
JapMax skrev:
Ckosworth skrev:
Impreza_BlackDrake skrev:
jag skulle lätt Valt en GT smile mycket mycket bättre tryck! en RX elr GL kommer du tröttna på, på cirka 5 minuter...men det beror ju helt på vad du ska använda bilen till....en Rx är ju helt klart en perfekt bruksbil både på sommaren och vintern...men GT:n är ju en av världens bästa allroundbilar! skicka några PM om du har frågor! så ska ja försöka berätta allt för dej!
alla subarus har ju 4wd! GL har en 1.6 [100hk] & 1,8 & [105hk] 2.0 [115hk] motor medans rx har en 2.0 [125hk] utan turbo om ja inte minns fel.! det som skiljer är ju motorstyrkan samt några utrustnings detaljer! om ja va du så skulle ja lagt på några tusenlappar och köpt en GT..då kommer du garanterat bli 110% nöjd smile Dom ligger ju under 100.000;- vissa nu! tänk på att 94-96 då hade dom cirka 210 hästar, 96-98 = 216 hästar och 99-00 lite över 220 hästar!

Ville bara tillägga att de finns några enstaka två hjuls drivna subarus

De tror jag inte, eftersom de heter "alltid 4wd alltid boxermotor" har varit deras motto sen start.

De gör de

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

70 Inlägg
7 augusti 2006

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit

Sök