Vad menar du med fördelningen?
Amerikanska bilar brukar ha ganska primitiva fördelningslådor.
De sammankopplar vanligtvis fram- och bakaxel mekaniskt 50/50.
Om det inte är en sammankoppling av visco-typ.
4x4 medelst torsen, typ Subaru, vet jag inte om någon amerikansk bil har.
"Riktig" fördelningslåda typ Lada Niva, Toyota Land Cruiser, Mercedes G-wagen m fl är inte så vanligt på amerikanska bilar.
Enda amerikanska bil med "riktig" fördelningslåda (inbyggd centrumdifferential) jag ägt är en JEEP Cherokee 2.8 CRD automat 2006.
Men det finns säker flera som jag inte känner till.
I princip verkar kedjedrivna fördelningslådor inte vara lika tillförlitliga som kugghjulsdrivna dito.
Hur moderna WRC-bilars ställbara fördelningslådor fungerar vet jag inte.
Förekommer torsen i en fördelningslåda kan den vara ställbar.
De torsen jag monterat i bakaxlar har inte varit lätt ställbara när de en gång monterats i axeln.
Val Racing torsen har jag monterat bl a bak i Lada Niva.
Men den kom färdiginställd från fabrik.
Jag valde "5", som är skonsam mot drivaxlarna, men ändå hjälper till bra.