Tja!
Dåligt med updates.. Jag vet.. men har inte min kära dator, den är haverarad, lägger pengarna på bilen istället tror jag! .. eller vet!
Har det hänt något då?!
- ja då sakta men säkert.
Insuget, vevaxelns remskiva, vattenpumpens remskiva och ett vattenrör är blästrat av Jansson och numera pulverlackerat på jobbet av Krille, tackar!
En liten procedur det också, först så pratade jag med kvalitétschefen om det och han tog fram en riktigt fin blank färg och sen så hängde vi det fort för vi hade lackat saabhuvar och dom är av alu så då var det fickat så det skulle fästa bra på det så då var det bara att passa på.
När allt var lackat och klart så kom Krille å var bedrövad och sa att han hade tappat remskivan i backen efter lack och att den var sprucken och att gängorna var trasiga
- vilka gängor tänkte jag =P
men han är inte så inne på bilar så det var multiribbspåren han menade..
men ingen större skada skedd.
Sen var det lite tunt men jag sa att det var okej men han vela dra på pulver en gång till, sagt och gjort.. det blev riktigt snyggt!
Å nu tjatar han om att jag ska ta med mer saker att lacka för det var skitskoj att få hjälpa till, lite utmaning menade han.
För övrigt så tyckte han att projektet verkade bli grymt!
-alltid roligt att höra.
Sen borrat och gängat under insuget för inkoppling av vacuum.
Letat nipplar..
Letat nipplar...
Letat nipplar....
Min mosters gubbe hittade tag i några till slut så sen var det bara att borra och gänga om Wastegaten och BTRen, jobbigt att borra i nya saker.. men blev kung!
Turbon var det koniska gängor i men hittade nå bra medel i ett skåp i ett garage =P Gängade i en ny nippel och det satt som stryk!
Bytte nippel i dumpen,
Jävla tjat om nipplar säkert, men jag vela ha push in nipplar över allt! =P
Vart iväg på en något lokal firma och köpte rör till downpipe.
Så nu precis så beställde jag en downpipefläns till överpris och en elektronisk laddtrycksstyrning till ett lite mer plånboksvänligt pris =p ..eller inte.
Så nu inväntas det och sen blir det att bygga lite igen.
Och tar å bygger klart avgassystemet också.
Sen börjat leta ny färg till bilen, tror jag börjat bestämt mig nu
För övrigt så har jag hunnit med att skrota en Volvo 745a och två folkrace Pv, så nog har jag haft att göra.
Sen letat bil åt damen, blev en Lancer -96.. även hon i Japanskt
Börjar se ljuset i tunneln!
//Hörs!