Var och lämnade in lite grejjer på svarvning förra veckan, 2 bussningstappar till "sving" fästet samt nersvarvning av axlar längst ut så man fick på skivorna som jag kirrat sen innan. Fixade även ihop hela fästet så de är klart att stoppa in i bilen.
Bakaxeln är väl i stort sett klar. Ska bara fixa ett drev och en kåpa till diffen där oljan ska ligga i, och såga ut för drevet i ytterkåpan!.
Hur gör du med upphängningen i bak eftersom axeln inte är delad? kommer det bli någon slags fyrhjulingsupphängning eller? för de har väl stel bakaxel? eller blir det något annat recept? är bara nyfiken!
Hur gör du med upphängningen i bak eftersom axeln inte är delad? kommer det bli någon slags fyrhjulingsupphängning eller? för de har väl stel bakaxel? eller blir det något annat recept? är bara nyfiken!
Ja liknande. Men med differential !.
kannebanne skrev:
Ska följas! När e de tänkt att den ska vara på vägen? Skit feta fälgar! Ska bli riktigt kul att se slut resultat!
Den blir klar när den blir klar ingen deadline är satt, De får ta den tid det tar så man inte tummar på kvalitén . Har rätt mycket jobb för mig nu, så det prioriteras. Jaa fälgarna är feta:)
Vart sjutton hittade du nån med måtten till fiat 126?!?!
http://www.finess.se/gata Dom säger sig ha gjort en bur tidigare till fiat 126 och dom har alla måtten. Så får väl se hur bra den passar sen när jag får den.
Buren hemma, "FÄRDIG BUR" Hmm ja det vet jag väl inte om jag kan hålla med om. Har ju iallafall böjjarna efter bilens former klara. Sedan måste alla längder måttanpassas inkl krysset ibak på buren. Men det får bli att köra igång imorgon med burbyggandet så ska ni få se lite bilder på den.