2860
Sök

Mondeo -04 drar mycke bensin

4 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Är det någon som har en anning om vad det kan vara för fel när min mondeo 2,0 årsmodel 04 drar mycket bensin?

9 Inlägg
23 april 2011
Det kan bero på många faktorer tex igensatt luft filter, fel på lamdasonden, fel på temperatur givaren, kolla även så att alla hjulen rullar lätt å luft trycket är rätt i däcken,kolla även tändstiften så att dom ser bra ut.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
23 april 2011
Hur mycket är mycket bensin? hur kör du? stadstrafik direkt hemifrån eller direkt ut på landsväg? korta sträckor eller långa åt gången? har den börjat dra mycket helt plötsligt eller är bilen nyinskaffad?

Många frågor men vill du få ett bra svar så finns inga genvägar wink .

- Time Attack -

20 Inlägg
23 april 2011
prova gå en eco-drivingkurs!!!!!

Ford Mondeo ST220 -06
Volvo 855 T5 -94
Volvo 240 (jubileum) -87
Volvo FH500 (bulkbil)

4 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
JA vad jag vet så kan man ju inte köra något med en ford så det är ju därför jag frågar!
Tillis skrev:
prova gå en eco-drivingkurs!!!!!

4 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Tack för dom svaren ska kolla lamdasonden, för allt annat är bytt på den!
RallyJessica skrev:
Det kan bero på många faktorer tex igensatt luft filter, fel på lamdasonden, fel på temperatur givaren, kolla även så att alla hjulen rullar lätt å luft trycket är rätt i däcken,kolla även tändstiften så att dom ser bra ut.

4 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Tack! Den drar 0,9 på landsväg och 1,1 1,2 på stadstrafick den har börjat dragit mycket nu för jag har fått ner den till 0,7 och 0,9 på lands å trafik!
NIzmO skrev:
Hur mycket är mycket bensin? hur kör du? stadstrafik direkt hemifrån eller direkt ut på landsväg? korta sträckor eller långa åt gången? har den börjat dra mycket helt plötsligt eller är bilen nyinskaffad?

Många frågor men vill du få ett bra svar så finns inga genvägar wink .

Sök