2516
Sök

Någon mer än jag som är sjukt trött på folk som inte kan Svenska i annons sammanhang?

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Ser allt fler som skriver att man "endast talar svenska" i sina annonser. Jag har inte kört på det än, men jag håller definitivt med om att det finns lite för många ärkepuckon som ringer och härjar. T.ex när jag sålde min V70 2.0F så var det minsann en snubbe som ringde och bjöd sådär 30 000 kr under utsatt pris (som bara det var ett förhållandevis lågt pris). Jag sa nej, sedan ringde han och sa att han var på väg och att jag var "bunden till vår överenskommelse". Jo, men tjenare. Brukar slänga på luren eller helt enkelt säga att jag inte vill prata till människor som inte känns "okej". Klart det ska kännas okej att sälja liksom...

Precis. När jag tidigare hade registrerat telefonnummer i annonsen kunde det komma folk helt oanmält och stå INNE på min trädgård och kolla på bilen som var till salu osv och sen komma med knas bud osv.

"Liberty of thought is the life of the soul"

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
8 maj 2011
hedley skrev:
Hexenhammer skrev:
Ser allt fler som skriver att man "endast talar svenska" i sina annonser. Jag har inte kört på det än, men jag håller definitivt med om att det finns lite för många ärkepuckon som ringer och härjar. T.ex när jag sålde min V70 2.0F så var det minsann en snubbe som ringde och bjöd sådär 30 000 kr under utsatt pris (som bara det var ett förhållandevis lågt pris). Jag sa nej, sedan ringde han och sa att han var på väg och att jag var "bunden till vår överenskommelse". Jo, men tjenare. Brukar slänga på luren eller helt enkelt säga att jag inte vill prata till människor som inte känns "okej". Klart det ska kännas okej att sälja liksom...

Precis. När jag tidigare hade registrerat telefonnummer i annonsen kunde det komma folk helt oanmält och stå INNE på min trädgård och kolla på bilen som var till salu osv och sen komma med knas bud osv.

jag skulle köra dem ut,utan tvekan!
anmäller och presenterar man sig det är en sak.Hoppa bara så här i trädgården uppfattar jag det som inbrottsförsök!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
gps18 skrev:
hedley skrev:
Hexenhammer skrev:

anmäller och presenterar man sig det är en sak.Hoppa bara så här i trädgården uppfattar jag det som inbrottsförsök!

Jo, jag har ju som tur var ett gevär hemma, men dom brukar försvinna snabbt om man går ut med järnrör smile

902 Inlägg
8 maj 2011
hedley skrev:
gps18 skrev:
hedley skrev:

Jo, jag har ju som tur var ett gevär hemma, men dom brukar försvinna snabbt om man går ut med järnrör smile

hahahaha!
det vore kul att kunna titta på det!

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
gps18 skrev:
hedley skrev:
gps18 skrev:

hahahaha!

Sen kan man ju iförsig släppa ut hunden med på kommando wink

902 Inlägg
8 maj 2011
hedley skrev:
gps18 skrev:
hedley skrev:

hahahaha!

hahaha!
då måste objudna besökare känna som om de ska besöka Rambo!
hahahahaha

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
gps18 skrev:
hedley skrev:
gps18 skrev:

hahahaha!

hahaha!
då måste objudna besökare känna som om de ska besöka Rambo!
hahahahaha

Absolut smile

Ta en kik i ditt blogginlägg och fixa inkorgen så kan jag guida dig lite bättre åså med dina effekt tankar smile

3 354 Inlägg
8 maj 2011
hedley skrev:
Ett ytterligare problem var ju att min telefon var helt knas, därför skrev jag b.la i annonsen att jag nås enbart via sms eller mail och folk ringer ändå.

mig e det typ tvärtom. Svarar inte på sms står det i mina annonser . typ det enda responsen Jag fått, dock från scammare mest men ändå
Senast redigerat av Seth (8 maj 2011)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Seth skrev:
hedley skrev:
Ett ytterligare problem var ju att min telefon var helt knas, därför skrev jag b.la i annonsen att jag nås enbart via sms eller mail och folk ringer ändå.

mig e det typ tvärtom. Svarar inte på sms. typ det enda jag fått dock från scammare mest men ändå

Dock smidigare med sms eftersom man kan svara lättare även om man är i skola/på jobb utan att störa andra. Så det finns ju fördelar också.

Men det kan ju vara frustrerande om man får typ 10 frågor om det man säljer i ett sms, sen ringer man personen som inte svarar osv.

3 354 Inlägg
8 maj 2011
hedley skrev:
Seth skrev:
hedley skrev:

mig e det typ tvärtom. Svarar inte på sms. typ det enda jag fått dock från scammare mest men ändå

Dock smidigare med sms eftersom man kan svara lättare även om man är i skola/på jobb utan att störa andra. Så det finns ju fördelar också.

Men det kan ju vara frustrerande om man får typ 10 frågor om det man säljer i ett sms, sen ringer man personen som inte svarar osv.

jadå men mena det med att de gör tvärtemot de man skrivit i annonsen smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Seth skrev:
hedley skrev:
Seth skrev:

jadå men mena det med att de gör tvärtemot de man skrivit i annonsen smile

Hehe ja precis smile

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
8 maj 2011
Hehe jo de har man varit med om. Men va fan bara kolla inlägg här på garaget ibland, ser ju fan ut som hela Sveriges dyslexis riksförbund varit framme.
Toppexempel brukar man se så fort någon har problem med sin pansar volvo: hej jag har et problemm som e sjuck störigt. bilen hakar sig framm jag tror det ä ngt me topplocket kan ni hjelpa mig hade varit shysst.

Anyways tips för att slippa sånt folk är väl att inte lägga upp annonser alls. Det är väl egentligen ett jävla i-lands problem egentligen att inte alla pratar och tycker som du.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
SatansWrath skrev:
Hehe jo de har man varit med om. Men va fan bara kolla inlägg här på garaget ibland, ser ju fan ut som hela Sveriges dyslexis riksförbund varit framme.
Toppexempel brukar man se så fort någon har problem med sin pansar volvo: hej jag har et problemm som e sjuck störigt. bilen hakar sig framm jag tror det ä ngt me topplocket kan ni hjelpa mig hade varit shysst.

Anyways tips för att slippa sånt folk är väl att inte lägga upp annonser alls. Det är väl egentligen ett jävla i-lands problem egentligen att inte alla pratar och tycker som du.

Haha!
Eftersom man inte har plats för hur mycket grejer som helst så blir man ju så illa tvungen.
Tycker dock att det har ökat lavinartat med oseriöst och skumt folk på blocket bara senaste året.

För ett år sedan var kanske 1-2/10 var jobbiga, oseriösa människor, nu är det istället ca 8/10 som är det. Någon som har en teori om vad det kan bero på?
Senast redigerat av hedley (8 maj 2011)

Miklen
8 maj 2011
Jag lär väl märka av snart.. Men jag lägger aldrig ut varken reg. nummer eller telefonnummer i annonsen. Det får man via mail om jag tycker att köparen verkar intressant. Visst vill jag sälja men jag vill också sälja till rätt köpare.. Det jag uttryckligen brukar inkludera i annonsen är iaf...

- Endast SVENSKtalande.
- Sista priset står i annonsen, fråga efter det igen och du kan leta vidare.
- Jag har aldrig haft några syskon så påstå inte att du är min brorsa.
- Bara för jag säljer bilen är jag inte din kompis.
- Byter endast mot pengar. Inget annat.
- Respektera alternativen för att kontakta mig så respekterar jag dig.
- Endast seriösa och intresserade köpare. Oavsett nationalitet. Jag säljer inte till förmedlare osv.

Kalla det rasistiskt men alla som försökt sälja en bmw vet att det är precis så det låter.. gäller såklart andra bilar också, men vi har också rätt att använda blocket.
Senast redigerat av Miklen (8 maj 2011)

162 Inlägg
8 maj 2011
Miklen skrev:
massa text

Du lär inte få nåt sålt med en sådan annons.neutral Sådana annonser ser man ibland, dom ignorerar man totalt. Mest på grund av att säljaren förmodligen är en jävla pajas

Miklen
8 maj 2011
Plymouth_Plaza skrev:
Miklen skrev:
massa text

Du lär inte få nåt sålt med en sådan annons.neutral Sådana annonser ser man ibland, dom ignorerar man totalt. Mest på grund av att säljaren förmodligen är en jävla pajas

Har alltid fått sålt mina grejer. Däremot har jag sluppit många rikspuckon som kontaktat mig. Har alldeles för många exempel bara från när jag försökte sälja min E36a. Så där funkade det iaf när jag slängde upp annonsen på nytt...

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
@Miklen, känner igen det där.
Var precis samma när jag skulle sälja en A6.a för ett par år sedan.

Fick nog runt 10 samtal per dag bara om "sista pris kompis" och "shoo brooshan din bil är fin va?".

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 maj 2011
Miklen skrev:
Plymouth_Plaza skrev:
Miklen skrev:
massa text

Har alltid fått sålt mina grejer. Däremot har jag sluppit många rikspuckon som kontaktat mig. Har alldeles för många exempel bara från när jag försökte sälja min E36a. Så där funkade det iaf när jag slängde upp annonsen på nytt...

Står på din sida. Finns säkert dom som reagerar negativt på sådana annonser, men ibland behövs det för att folk ska förstå vad som gäller (uppenbarligen). Nu var inte det en bil, men jag vet t.ex hur det ringde någon nysvensk och ville delbetala varan jag sålde (tror det var något datorrelaterat), bara för att det fanns BANKREKLAM på Blocket, där det stod att man kunde delbetala (dvs ansöka om lån/kredit). Blir så less på alla ärkepuckon som ska ringa och härja...

Samma sak när någon ringde på mitt gamla trumset och mer eller mindre pratade om hur jag skulle lära honom att fixa i ordning sitt eget trumset. Grattis liksom....

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Haha, sånt folk är roligt. Ringer och ska ha hjälp att fixa sina grejer. Skaffa en umgängeskrets? xD

12 086 Inlägg
8 maj 2011
Folk är dumma i huvudet, så är det bara.

Sök