Ok, tack för infot En annan sak jag undrar är om intercoolern är original Om inte, vart köpte du den?
Det är en kina-intercooler som köptes för några år sen när jag och MickeK gjorde en tripp till Ridetech och köpte på oss lite saker till min A4 och hans S2. Hamnade en annan Ic på A4:an så den här har legat på hyllan och väntat:)
Trotsade regnat och påbörjade första tryckröret Satan vad bilen behöver en ordentlig motortvätt!!! Röret ska helsvetsas sen poleras eller målas, har inte bestämt mig än.
Körde ett litet ryck ikväll. Insug och lite annat bortplockat. Känns bra att få gå bilen igenom lite, fixa och dona... Tydligen skulle toppen vara renoverad och det sitter ju en AAN topp på. Så det är bara hoppas att den är i bra skick, såg fräsch ut när man kikade ner i kanalerna
Orginal vevhusventilation skrotad, tog catchtank från den svarta s2an och flyttade över. Men eftersom den bilen var mer ombyggd åkte jag på att göra ett nytt fäste för att få plats bakom kylarfläkten
Sen har jag fått ett insug som varit hyllvärmare sen förra året planat. Tack Niklas för servicen Rengjorde det igår lite hyffsat och la på lite färg. Sen la jag på ett lager till idag när jag kom hem från jobbet.
du har blivit mycket stadigare på handen när du graverar 'sparky' skylten
Practice makes perfect Nä den är ju cnc fräst;)
Idag åker insuget på, sen ska jag göra en plugg för ventilations-anslutning på sugslangen. Sluten vevhusventilation behöver man ju bara vid besiktning:cool:
Efter det blir det förlängning av gaswire och lite elkablar, bygge av tryckrör mellan intercooler och spjäll. Sen UPPSTART
Körde ett ordentligt ryck igår på bilen blev mycket småpyssel gjort men framförallt åkte insuget insuget på. Kvar till uppstart: *förlänga några kablar å gaswiren *bygga tryckrör mellan intercooler och spjäll *få tomgångsventilen på plats *modda styrplasten till vattenkylaren å säkert nå mer jag inte kommer på nu