2928
Sök

Hotrodbygge, BACK FROM THE DEAD

81 Inlägg
16 maj 2011
#21
Prenumeration lagd. Kommer bli riktigt frän när den blir klar!

Power is nothing without control, I have none of it!

Förgasarfrälst
219 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
#22
har ju en förhoppning om det iaf! smile
kul det finns intresse!

// mvh matte

847 Inlägg
16 maj 2011
#23
helt klart värt att följas big_smile
lycka till


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
#24
Vad är det tänkt att bli för rova i denna då? smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
16 maj 2011
#25
Rinnegan skrev:
Vad är det tänkt att bli för rova i denna då? smile

Det är väl ganska passande med sida eller en 350 cheva då kanske?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
16 maj 2011
#26
Vettemannen skrev:
Rinnegan skrev:
Vad är det tänkt att bli för rova i denna då? smile

Det är väl ganska passande med sida eller en 350 cheva då kanske?

/Benny

Skulle vara lite roliga med en strokad 327'a, och växla vid 9000RPM. smile Dock så funkar ju 350 ypperligt, billigt och bra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Förgasarfrälst
219 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
#27
gör som alla andra å tar å rotar fram en liten smalblockare, kan bli antingen 283-307-327-350. beror på vad jag hittar. liten å rapp ska den vara iaf, så mycket hästar krävs egentligen inte då bilen väger obetydligt mer än en fiat 600 wink

tex lite godis som ruppa ruppa kam, "noisy cam-gear",  förhoppningsvis en laddning stromberg 97or alternativt DCOE webrar.. om jag kan lösa de ekonomiska haha sen öppna fenderwall headers

lådan blir ju en automat, mest pga platsbrist för kopplingsanordning. dock ligger de ju en Muncie 4 pet hos polaren..
kommer bli en MYCKET speciell anordning till automatlådan inkluderande 3stycken zundapp moppedrev, kedjor och en udda spak eventuellt från en harv som ja hittade ute i skogen!

vi får se hur de slutar! prio ett är att bygga klart chassit, sen blir de å göra klart kaross. sen renovera drivlinan.
kommer ta ett tag. men ligger jag i  så kan man ju göra en liten provkörning till nästa år. de är ju inga problem smile

Vika!
162 Inlägg
16 maj 2011
#28
den här kommer bli frän smile

I'm number 1 and I'll always be .The pride of the South they call the General Lee

1 432 Inlägg
17 maj 2011
#29
Älskar då folk går sin egen väg när de bygger... Är inte så mycket för hela grejen med jänkare, v8 och sådant, jag är mer för "plasträsers" men denna ska bli kul att följa smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Meister
6 763 Inlägg
18 maj 2011
#30
Rinnegan skrev:
Vettemannen skrev:
Rinnegan skrev:
Vad är det tänkt att bli för rova i denna då? smile

Det är väl ganska passande med sida eller en 350 cheva då kanske?

/Benny

Skulle vara lite roliga med en strokad 327'a, och växla vid 9000RPM. smile Dock så funkar ju 350 ypperligt, billigt och bra.

Om du strokar en 327 så blir den ju inte varvvilligare.. 327 har ju samma borr som 350 men kortare slag. Däremot kan du ju bygga en 302 med en 289 vev och 327/350 borr. Då har du en varvvillig motor smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
19 maj 2011
#31
camaro67 skrev:
Om du strokar en 327 så blir den ju inte varvvilligare.. 327 har ju samma borr som 350 men kortare slag. Däremot kan du ju bygga en 302 med en 289 vev och 327/350 borr. Då har du en varvvillig motor smile

Cheva 302 med Ford 289 vev? wink

Om inte annat så menar du 283 vev, dock så kan du ju försöka hitta en för en resonlig summa. Kan tillägga att farsan körde med en strokad 327 i närmare 8 år, växlade vid 9300RPM. Att stroka 327'an är för att annars få mer vrid och en trevligare effekt kurva, medans man fortfarande har en varvvillig motor.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

5 111 Inlägg
19 maj 2011
#32
Tänkte du förresten köra med finish på den sedan eller blir det ett råttigare stuk?


Meister
6 763 Inlägg
19 maj 2011
#33
Rinnegan skrev:
camaro67 skrev:
Om du strokar en 327 så blir den ju inte varvvilligare.. 327 har ju samma borr som 350 men kortare slag. Däremot kan du ju bygga en 302 med en 289 vev och 327/350 borr. Då har du en varvvillig motor smile

Cheva 302 med Ford 289 vev? wink

Om inte annat så menar du 283 vev, dock så kan du ju försöka hitta en för en resonlig summa. Kan tillägga att farsan körde med en strokad 327 i närmare 8 år, växlade vid 9300RPM. Att stroka 327'an är för att annars få mer vrid och en trevligare effekt kurva, medans man fortfarande har en varvvillig motor.

Sorry för siffer missen.. Givetvis 283. Är du säker på att han strokade? Du pratade om en 331 och de är ju en 327 som är borrad 0,30. För att stroka en 327 är ju fruktansvärt onödigt när de finns 350 som redan är en tråkigare motor


14 Inlägg
19 maj 2011
#34
blir nog bra detta härligt att få liv i ett lik änna!


Förgasarfrälst
219 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#35
jo de är ju inte fel, men då snackar vi lite dyrare drivlina med mycket kartongprylar med fräna dekaler på.
viktigast är stuk, ljudet och rejäl ruppa ruppa...
å tro mig å köra en rod med stel i-beam och splittade v-stag upp till 9300 på varje växel kommer göra att bilen hamnar utanför vägen ;D
är ingen  räserbil utan en frän liten skrothög som mest ska kunna reta upp en å annan grabb i nån kjolförsedd "bil" vid ett rödljus, samt kunna lägga av en rökare när andan faller på smile

tanken är väl å få den i ett skapligt bruksskick, chassit blir ju lackat å fint direkt, får se hur mycket energi man lägger på karossen innan man fått ihop allt, viktiga är att de fungerar sen får man fixa till utsidan.

// mathias

Förgasarfrälst
219 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#36
https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55555/55555-9a7a6ed8f69c6409d7b141ac44e83fc7.jpg


ja såhär skulle då min lilla pärla se ut för runt 80 år sen

modellen heter studebaker president 8, årsmodell 1931
det var en ganska lyxig kärra och STOOR
fanns antingen rak sexa eller rak åtta

till skillnad mot min neryxade skrothög

ja de var lite nostalgi

// mathias
Senast redigerat av weber140 (26 maj 2011)

27 Inlägg
26 maj 2011
#37
är det en sån du bygger på?

68 Inlägg
26 maj 2011
#38
toker_gt40 skrev:
är det en sån du bygger på?

Delar av chassit är byggt från en sådan tror jag smile

Prenumeration lagd! Detta skall följas, följer knappt projekt annars. Men nu jävlar.


Förgasarfrälst
219 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#39
japp de är en sån. bara karossen är studebaker,  resten ford, cheva, volvo, jaguar å annat bös som man hittar bakom garaget smile

är en väldigt ovanlig bil.

kul att intresset finns! tackar man för smile

// mathias

27 Inlägg
27 maj 2011
#40
cooolers... jag premmar redan.. gott å blandat är bra det..


Sök