2592
Sök

Söker tips på: bra sätt att få bort underredsmassa =)

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej! smile
Som rubriken säger så vill jag få tips om hur man enkelt kan få bort underredsmassa! Det är grymt drygt smile
Har kommit så långt att jag har skrapat bort så mkt jag kan men hur ska jag få bort resten?
Plan B är att inhandla lite lösningsmedel!
Kom med förslag tack smile

Kom ihåg: Alla sätt är bra förutom de dåliga!! smile
Senast redigerat av Saabarn_Eric (13 maj 2011)

Rise and rise again, until lambs become lions!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
13 maj 2011
elda med en brännare.

fast ne...

vinkelslipen är snabbaste sättet
Senast redigerat av mk2_power (13 maj 2011)

271 Inlägg
13 maj 2011
Värmepicka och valfritt skrapverktyg, tex spaceklspade

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Jag har ju en gasolbrännare för fan, varför tänkte jag inte på de! big_smilebig_smile borde la funka fint? Drygt som fan o skrapa bort skiten sad jag har aldrig sett så mkt underredsmassa som min bil har xD  Har funkat bra som tusan då den knappt vet vad rost är big_smile

2 624 Inlägg
13 maj 2011
Skrapa är det bästa sättet.. eldar du så bränner du nog bara fast det ännumer tongue

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
jo men det borde gå lätt med en roterand stålborste sen? det är ju inte mkt kvar då jag redan har skrapat bort det mesta. jag ska prova iaf=) har fler delar senare big_smile så fortsätt med förslag så ska jag prova dom^^ smile
martinn skrev:
Skrapa är det bästa sättet.. eldar du så bränner du nog bara fast det ännumer tongue

2 624 Inlägg
13 maj 2011
Värma med brännaren så den blir kladdig kan funka. då kommer du kunna få me dig massor men det kommer bli kladdigt! tongue

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
jag kunde blåsa bort det med brännaren^^ gick skitbra big_smile Glöm aldig att skruva åt munstycket på brännaren! flammorna blåser bakåt i stor mängd!! xD
martinn skrev:
Värma med brännaren så den blir kladdig kan funka. då kommer du kunna få me dig massor men det kommer bli kladdigt! tongue

2 624 Inlägg
13 maj 2011
hehe wink tänk dock på att hålla koll på där du har tatt bort massan från så det inte börjar rosta! det är inga nya bilar du har så! wink

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
ska på med hammarlack sen när jag är klar=) Och senare när jag har fixat lite mer får jag ösa på ny underredsmassa big_smilebig_smile
martinn skrev:
hehe wink tänk dock på att hålla koll på där du har tatt bort massan från så det inte börjar rosta! det är inga nya bilar du har så! wink

2 624 Inlägg
13 maj 2011
ah najs! smile för att ta bort den helt och inte ersätta den är dumt! wink

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
jo! tack vare massan så är min bil knappt rostig! den har gått många vintrar och dåligt tvättad! Det är bra skit! big_smile
martinn skrev:
ah najs! smile för att ta bort den helt och inte ersätta den är dumt! wink

593 Inlägg
13 maj 2011
Kika in på min 850 så får du se hur jag gjort..
Jag började med värmepistol och färgskrapa.. självklart blir det en massa rester kvar, men de fixar man lätt med förtunning och trasa.. lacknafta o trasa funkar också nästan lika effektivt, fördelen med lacknaftan är att den är fetare och inte dunstar lika fort som förtunningen, men den tar lite sämre på resterna..

//Jerker

265 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Haha jävlar viket trevligt jobb du gjort där big_smile jo förtunning är bra saker (tillfälligt slut xD)
Jerk-R skrev:
Kika in på min 850 så får du se hur jag gjort..
Jag började med värmepistol och färgskrapa.. självklart blir det en massa rester kvar, men de fixar man lätt med förtunning och trasa.. lacknafta o trasa funkar också nästan lika effektivt, fördelen med lacknaftan är att den är fetare och inte dunstar lika fort som förtunningen, men den tar lite sämre på resterna..

//Jerker

387 Inlägg
14 maj 2011
cellulosa förtunign löser de  mesta smile men akta plastdetaljer och lack å sånt smile bara spruta på å låta dra någon minut sen e´de nog upplöst wink

265 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
haha de är bra skit men svårt o få tag i tongue
frank_745 skrev:
cellulosa förtunign löser de  mesta smile men akta plastdetaljer och lack å sånt smile bara spruta på å låta dra någon minut sen e´de nog upplöst wink

2 624 Inlägg
14 maj 2011
Saabarn_Eric skrev:
frank_745 skrev:

Njäe? lätt o få tag i ju tongue flesta målarställen har sånt! big_smile

265 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
haha okej tongue då har man varit jävligt blind xD får kolla upp de igen xD
martinn skrev:
Saabarn_Eric skrev:
frank_745 skrev:

Njäe? lätt o få tag i ju tongue flesta målarställen har sånt! big_smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
14 maj 2011
Finns nån sorts gummitrissa med dubbar på som är effektiv som fasen smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

265 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
jo den som skryter om att det är en svensk uppfinning finns blå och någon annan färg?smile
MantaRobin skrev:
Finns nån sorts gummitrissa med dubbar på som är effektiv som fasen smile

Sök