Nu har det hänt en HEL DEL!!!!
Det har gått väldigt fort fram, och nu är bilen mappad samt bänkad med ett MaxxECU.
MaxxECU är Maxxtunings egen tillverkade sprut system som kommer att släppas 1 sep 2012.
Från det att bilen gått ojämt, magert/fett till att bli hur stabil som helst. Är otroligt nöjd med deras system.
Turbon bottnade vid 413 motor hästar och 541 NM i motorn. Planen var att nå upp till 450 motor hästar men verkar som jag får byta ut turbon innan jag når det målet.
Blir nog till att åka med denna uppsättning denna sommaren och trimma vidare till vintern.
Det va det roliga, nu till det tråkiga
Packboxen i växellådan har gett sig för andra gången på mindre än ett år. Åker på ett lamell/utt.lager byte för 3:e gången på samma bil.
Frågan är varför packboxen ger sig? Har fått höra olika teorier:
1. Att någonting inte stämmer med avluftningen till lådan
2. Att det kan vara ett glapp i axeln till växellådan
3. Hårda motorkuddar + org växellådskuddar = det bryter en del i lådan
4. För mycket effekt (skämtsam polares teori)
Ska riva ner lådan till helgen och kolla vad som hänt..
Har kört med 4-puck ofjädrad sinter lamell = för hård. Kör just nu med en 6-puck ofjädrad sinter lamell, tycker att den var lite bättre än 4-puck men fortfarande för stel. Får ett jobbigt ljud när jag är uppe på dragläget, troligtvis pga enkelmässigt svänghjul, stel lamell och sachs 707 tryckplatta.
Funderar på att köra på en 4-puck fjädrad sintell denna gången. Någon som har lite erfarenhet av dessa?