3417
Sök

Ang "Bolt-On" 350HK kit till VAGs 1.8t motorer

21 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
#1
Är de någon här som har testat ett sådant här kitt ? Dom ligger ju ruskigt bra i kurs men är lite skeptisk mot dess prestanda. Hur pass nyttigt är de att klämma ur 350 kusar ur en motor som orginal ligger på 150? Funderar stark på att inhandla ett sånt här kitt men måste ju höra om de är någon som har testat dom och kan göra en utvärdering ?

256 Inlägg
6 augusti 2006
#2
låter häftigt men ändå är jag skeptisk..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 augusti 2006
#3
menar du "bolt-onkittet" för 27000 som inkluderar turbo, grenrör, och racekatt?

i så fall, du behöver spridare modifiering av insug, IC, rördragningar, mappning/chip och massa mer prylar för att det verkligen ska fungera..

man lever bara en gång så lev väl!

21 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
#4
Finns klara paket med spridare mappningar osv. Jag vet att de givetvis behövs andra grejjer också men de var itne de som var frågan. Jag undrar om någon hade testat ett sådant här kit så man kan få sig en liten resumé av hur de fungerar smat för och nackdelar.

Satans Kung
467 Inlägg
6 augusti 2006
#5
Var kommer kittet ifrån??Min första fråga..

Vissa säljer skitprylar på internet tex Ebay o traderamotor..Håll koll på att turbon är vattenkyld o att det är ett gjutet grenrör mm mm..O hittar du ett kitt till salu så fråga runt om det är bra grejer..Det är jävligt lätt att bli lurad..

Motornords kitt är ett riktigt kitt men tror att du behöver tillägga lite..Men som sagt Trimfirmor har ju en tendens till överpriser..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
#6
kolla med dhalhems.se han har mkt till audi och vag

21 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
#7
jag vet var man kan köpa dom osv. Letar fortfarande efter någon som har monterat ett av dessa kit och kan ge en utvärdring av funkionalitet.

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
#8
www.nordicaudi.se

gå in på forum s3 ,a3 mm o fråa samam sak där ,, finns säkert folk som kör med de kittet där

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 augusti 2006
#9
Varför säger du inte vart man kan köpa det då? det är ju det folk undrar så dom kan svara på dina frågor.. du får berätta vilket kitt de är o var de komemr ifrån ;P


Bmw osv..

21 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
#10
Finns ju ett X antal kit som tar ut 350 hästar ur 1.8T motorn undrade bara om generella tankar kring att ta ut så mycket effekt samt om de var någon som provat något liknande.

240 Inlägg
8 augusti 2006
#11
Mr Lemon skrev:
Var kommer kittet ifrån??Min första fråga..

Vissa säljer skitprylar på internet tex Ebay o traderamotor..Håll koll på att turbon är vattenkyld o att det är ett gjutet grenrör mm mm..O hittar du ett kitt till salu så fråga runt om det är bra grejer..Det är jävligt lätt att bli lurad..

Motornords kitt är ett riktigt kitt men tror att du behöver tillägga lite..Men som sagt Trimfirmor har ju en tendens till överpriser..

varför i hela världen skulle turbon behöva va vattenkyld?! o kan inte heller förstå varför det skulle behöva va ett gjutet grenrör?!

funkar lika bra med bara olja till turbon är bara å stå å kyla turbon efter att man kört å de flesta som trimmar bilar bygger väl egna grenrör som funkar hur bra som hellst å de är ju svetsade å inte gjutna.

727 Inlägg
8 augusti 2006
#12
ja du jag har en 1.8 jag med fast en japs dårå,,. klart som fanken man inte behöver ha gjutet grenrör?!?! blir bara massa onödig vikt och de rostfria polerade som finns eftermarknad har ju bättre flöde än ett i gjutgods! nej varför finsn det isåfall turbos utan vatten kylning?! berätta var du tänkt köpa paketet.

en motor på 150hk lär ju uppgraderas rejäält för att tåla 350hk, som kopplingen lär ju inte stå pall särsilt länge wink spridarna kanske kan levera 250-270 hk, men då på gränsen! samt luftmassemätaren lär bottna innan 350hk...

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

135 Inlägg
8 augusti 2006
#13
kan säga att det är väldigt bra grejer. i allafall de från ATPturbo. kostar ca 28K....
Kitten brukar bestå av en Garret GT28RS klarar hyffsade effekter ( runt och över 350hk) med tillhörande främrerör och grenrör som passar, Kolla på http://www.atpturbo.com/

Så det är inget ihoplimmat skit....
Hur som helst, för att få detta att fungera så är de precis som andra säger; väldigt nödvändigt att byta spridare, bränslepump, och ha en map gjord för just den bilen som grejerna sitter i.

Tror jag har för mig att AVR-golfen fick ut hutlösa effekter med bland annat dessa delar..

Satans Kung
467 Inlägg
8 augusti 2006
#14
VOLVO142TIC skrev:
Mr Lemon skrev:
Var kommer kittet ifrån??Min första fråga..

Vissa säljer skitprylar på internet tex Ebay o traderamotor..Håll koll på att turbon är vattenkyld o att det är ett gjutet grenrör mm mm..O hittar du ett kitt till salu så fråga runt om det är bra grejer..Det är jävligt lätt att bli lurad..

Motornords kitt är ett riktigt kitt men tror att du behöver tillägga lite..Men som sagt Trimfirmor har ju en tendens till överpriser..

varför i hela världen skulle turbon behöva va vattenkyld?! o kan inte heller förstå varför det skulle behöva va ett gjutet grenrör?!

funkar lika bra med bara olja till turbon är bara å stå å kyla turbon efter att man kört å de flesta som trimmar bilar bygger väl egna grenrör som funkar hur bra som hellst å de är ju svetsade å inte gjutna.

För att om du kollar på Ebay så säljer folk tex Mitsu td04hl-15T turbo kitt på 350hk o med en turbo som inte vattenkyld..Utan dom är bara oljekylda..Men det skriver dom inte ut..
Jag mena inte att han måste ha en vattenkyld Turbo utan om du läser vad jag har skrivit så mena jag att dom sälger "Sunk-turbos"

Samma sak med grenrören..Ofta så sälger dom grenrör av dålig kvalitet o ska man lägga ut pengarna så skulle jag inte satsa på ett svetsat grenrör från Ebay.. 

Polarn blev blåst ganska hårt på Turbo o Grenrör från Ebay..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 augusti 2006
#15
Bullo skrev:
menar du "bolt-onkittet" för 27000 som inkluderar turbo, grenrör, och racekatt?

i så fall, du behöver spridare modifiering av insug, IC, rördragningar, mappning/chip och massa mer prylar för att det verkligen ska fungera..

instämmer, även en starkare koppling är ett måste, originalet kommer rasa direkt vid sådana effekter

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

135 Inlägg
9 augusti 2006
#16
instämmer helt, det som troligen slutar fungera först är den sunkiga kopplingen.
Och det dubbelmassiga svänghjulet lär ligga i partiklar, det gjorde mitt..

Så en koppling och svänghjul typ Sach eller ngt är att rek.

21 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
#17
joo jag vet allt som behöver bytas OSV. Undrade bara om någon hade testat ett liknande kitt för att kunna ge en utvärdering. Kittet är nog inte så aktullet längre. Blir nog att kränga iväg audin. Om ni är sugna på en audi A3 så kolla in bilder osv..ligger också under köp&sälj sen är de bara att slå en pling.

puss o kram

66 Inlägg
10 augusti 2006
#18
han palander lr vad han heter höär på forumet kör med det kittet

1 256 Inlägg
12 augusti 2006
#19
Kolla på fastOne.se

Han har en del kul.



Sök