jag bytte till 940 instrumentbräda i fredags.. och nu skulle jag koppla in hastighetsmätarhuset, jag har 10 cm av kablarna från 940ins elkablage. men vissa färger stämmer, andra inte.. och nu är jag i desperat behov av proffs hjälp!
intressant! men jag behöver hjälp med alla kablar tyvärr... har även hittat här på forumet hur man kopplar.. men jag vet inte vad förkortningen sb är för färg :S
intressant! men jag behöver hjälp med alla kablar tyvärr... har även hittat här på forumet hur man kopplar.. men jag vet inte vad förkortningen sb är för färg :S
sb=svart
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
Kan ju säga att jag älskar er något enormt i denna tråd, gjorde detta ingrepp på min 740 16v -88 ikväll och allt verkar funka i sin ordning. De va lite pill att byta alla kablar till rätt kontaktstycken men med tålamod så gick det super Bara att byta till 940 bakaxel kvar nu så den visar rätt på hastigheten också! +1 till alla här, har varit till stor hjälp!
Edit: Glömde att fråga en sak, styrningen till klockan. Hur gör jag med den? Måste ju kunna ställa tiden också och det sker ju på ett manuellt vred i själva mätarhuset på 740 och på knappar i instrumentbrädan på 940.
Men fan vad jobbigt, jag som hade allt klart och de nu förutom klockan då. Men jag får försöka hitta en sån då på en skrot eller så om jag inte hittar en annan lösning på elstyrningen
Men fan vad jobbigt, jag som hade allt klart och de nu förutom klockan då. Men jag får försöka hitta en sån då på en skrot eller så om jag inte hittar en annan lösning på elstyrningen
jo men jag och min kusin pilla ihop det på hans, men jag kmr inte ihåg hur xD haha men de är lättare att fixa ett mätarhus med styrning på en pinne ^^
jo men jag och min kusin pilla ihop det på hans, men jag kmr inte ihåg hur xD haha men de är lättare att fixa ett mätarhus med styrning på en pinne ^^
Jaru om du skulle komma på hur ni gjorde, så säg genast till är du snäll Om jag inte hinner hitta ett med manuell styrning som sagt
Jaru om du skulle komma på hur ni gjorde, så säg genast till är du snäll Om jag inte hinner hitta ett med manuell styrning som sagt
jodå jag ska bara fråga honom när jag träffar han. kan ta en bild om jag kommer ihåg ^^