3427
Sök

Uppkörning hos vägverket

321 Inlägg
8 augusti 2006
740GL skrev:
...Missa inga 30 skyltar wink osv.

Stämmer så bra, håll utkik efter dom som nakna brudar skulle springa längst vägkanten, dom hugger direkt om du missar dom... så titta extra noga smile

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

31 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
-Ncs- skrev:
740GL skrev:
...Missa inga 30 skyltar wink osv.

Stämmer så bra, håll utkik efter dom som nakna brudar skulle springa längst vägkanten, dom hugger direkt om du missar dom... så titta extra noga smile

Mvh / Niclas

Bra jämförelse där! Ska tänka så imorron!! wink

557 Inlägg
8 augusti 2006
Som nån nämnde, överdriv lite ang speglarna. Jag kollade i alla speglar vajegång var 10 sekund ungefär och han sa när jag var klar "Du är mkt noga med att kolla i speglarna, och det är jätteviktigt" Det enda han sa som inte var så bra det var att jag saktade in lite för mycket när det var högerregel. Men det gjorde inget, jag var bara noga sa han så jag fick lappen smile

Tog mitt körkort för 7 månader sen och att ta körkort trodde jag var det absolut sista jag skulle klara av tongue

2 skrivningar´och 1 uppkörning smile

Lycka till, jag ska hålla tummarna för dig big_smile

//Jerry

31 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Tackar det behövs! smile

1 Inlägg
8 augusti 2006
Om du skulle göra något fel under uppkörningen och kommer på detta. Va så snabb som möjligt att berätta det för körledaren.. Tro det eller ej.. Jag körde om på övergångs ställe och blev inte kuggad för att jag sa det direkt efter att det va fel..  Nu ska du inte göra som jag förstås wink men lycka tll i  morgon.

//

Andy

505 Inlägg
8 augusti 2006
Det fungerar som Firebolt säger, jag saktade in i ca 25-30 innan lysena vid en korsning, det höll sig grönt tills 1-2 meter innan det slog om till gult, jag sade då genast "Ajaj, där han jag inte stanna" Då sa han, i nästa korsning med ljus så testa sänk farten till 20 när du passerar korsningen, det var bra att du insåg att du gjorde ett fel i trafiken.

Alltså, sinnessjukt att behöva sänka farten när man kommer fram till grön ljus, precis som att man ska vänta på att det blir gult-rött.. smile gör inte så numera efter att jag klarade det för ca halvår sen;)

Calibra Turbo 4x4

Scania, javisst.
237 Inlägg
9 augusti 2006
Ja alltså, om man är överdrivet försiktig och kollar speglar hela tiden och sånt tycker dom man är duktig. och saken är ju den att när du inte har nån uppkörningsgubbe med dig så slappnar du av och ser trafikrytmen, och därmed gör du (oftast) rätt. så tyckte jag det var. för du blir alltid lite extra stressad när nån som ska avgöra ditt öde är med dig och då blir det jpbbigt. ta det lugnt bara och tänk på det du skulle göra om du redan hade lappen. så gjorde ju jag när jag inte hade mopedkortet men körde ändå. sen när jag körde upp med 125cc så försökte jag lugna ner mig flera timmar före och när jag slappnade av gick det bra. hur det hade gått om jag inte gjort så vet bara gudarna? men det funkade att ha ''låssas som du är ensam och bara följer trafiken'' inställningen.

250 Inlägg
9 augusti 2006
Renjägarn skrev:
Bara fråga han om du inte vet vart du ska. För dom kan inte kugga dig bara för att du inte är därifrån och dom kan INTE kräva att du ska veta att du sak mot Olso.

Om han ändå kräver det så stannar du på närmaste mack och köper en karta, klagar han på det så ger du han fingret och går därifrån.

hahahahahahahahahaha så skulle ja lätt göra big_smile hahahahaa

41 Inlägg
9 augusti 2006
Colsson skrev:
Nu på onsdag ska jag köra upp som privatist i Kristinehamn, känner mig en aningen nervös eftersom jag aldrig vart i den stan. Är de någon som kört upp där som har bra tips på saker som man bör tänka på just i Kristinehamn?

Andra matnyttiga tips inför en uppkörning är också välkommna! även vad ja bör tänka på och förslag på ett första profsigt intryck på provförrätaren?

Hmm, vart där och jobbat en del. Det är mycket högerregel! Sen en del enkelriktad och sen ett par rödljus och ganska många rondeller! Och just det, en riktigt skum korsning vid Statoilmacken!
Lycka till! smile

31 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
gussie skrev:
Colsson skrev:
Nu på onsdag ska jag köra upp som privatist i Kristinehamn, känner mig en aningen nervös eftersom jag aldrig vart i den stan. Är de någon som kört upp där som har bra tips på saker som man bör tänka på just i Kristinehamn?

Andra matnyttiga tips inför en uppkörning är också välkommna! även vad ja bör tänka på och förslag på ett första profsigt intryck på provförrätaren?

Hmm, vart där och jobbat en del. Det är mycket högerregel! Sen en del enkelriktad och sen ett par rödljus och ganska många rondeller! Och just det, en riktigt skum korsning vid Statoilmacken!
Lycka till! smile

tack ska du ha! idag gäller det! big_smile

31 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
kugade, pga att ja missade en dåld skylt så ja kom på fel sida av vägen......

44 Inlägg
9 augusti 2006
Fyy fan vad segt för dig! det är bara och bita ihop är skit många som kuggar första gången känns bara segt nu men sen spelar de ingen roll när du har kortet! bara o ta de lugnt o crida nacken av sig, lcyka till nästa gång!

31 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
johnnyboi skrev:
Fyy fan vad segt för dig! det är bara och bita ihop är skit många som kuggar första gången känns bara segt nu men sen spelar de ingen roll när du har kortet! bara o ta de lugnt o crida nacken av sig, lcyka till nästa gång!

jo kanske de.. hur många gånger behövde du köra upp?

44 Inlägg
9 augusti 2006
Colsson skrev:
johnnyboi skrev:

Jag klara det på första försöket tog mitt kort 06-06-07 tog det bara lugnt och fick en bra uppkörningslärare...

31 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
johnnyboi skrev:
Colsson skrev:
johnnyboi skrev:

Jag klara det på första försöket tog mitt kort 06-06-07 tog det bara lugnt och fick en bra uppkörningslärare...

fy fan va härligt det måste ha vart! vart körde du upp?

44 Inlägg
9 augusti 2006
Det var sjukt skönt för jag trodde inte jag skulle klara det för att jag missa backning runt hörn men fic ken chans till och då kalra jag det sisådär var så sjukt nervös, jag tog mitt i alingsås om du vet var det ligger smile

31 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
johnnyboi skrev:
Det var sjukt skönt för jag trodde inte jag skulle klara det för att jag missa backning runt hörn men fic ken chans till och då kalra jag det sisådär var så sjukt nervös, jag tog mitt i alingsås om du vet var det ligger smile

okej smile nja kanske, men nu ska ja sattsa på en återbudstid!

44 Inlägg
9 augusti 2006
Det tycker jag lycka till!

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 augusti 2006
nästan alla har väll kuggat första gången jag var nervis första gången jag körde och klanta mig lite höll på at köra öven en gube och var inte noga med väjningsplikten men andra gången fixa jag det då var det en perfekt dag och jag körde upp med en focus som man var van vid hehehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 augusti 2006
Colsson skrev:
johnnyboi skrev:

okej smile nja kanske, men nu ska ja sattsa på en återbudstid!

lycka till bjuder du hos på smörgåstårta då och öl hehehe sen när du tar kortet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök