2143
Sök

Hjälp med att få ut ljud i min , sédan bil

119 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Jag har just nu en 100l portad låda med 2 st SPL emphaser x4 basar på 2500rms. innan så hade jag basarna riktare bakåt och de blev det rättså bra bas, sen i dag så testade jag att sätta dom frammåt för folk säger att det ska vara bättre i en Sédan. och då plöttsligt så gick det inte att spela höggt alls. och jag ska bygga en ny låda där basarna ska vara riktade fram, vågar man ta den chansen att sätta dom frammåt endån?

119 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
jo men jag får inte riktigt svar där vad jag vill höra, det jag vill veta är om det är tätt, blir det lika mycket bas med basarna framåt som bak?

Och han säger ingeting om sätena nerfällda. vilket jag har.

3 187 Inlägg
2 juni 2011
Bechmds skrev:
jo men jag får inte riktigt svar där vad jag vill höra, det jag vill veta är om det är tätt, blir det lika mycket bas med basarna framåt som bak?

Och han säger ingeting om sätena nerfällda. vilket jag har.

ska du ha sätena nerfällda så borde inte ljudet ha några problem med att komma in i kupén. så är du inte nöjd med basarna spelandes framåt spela dom bakåt.

21 761 Inlägg
2 juni 2011
Vitsen med att ha basarna vända framåt i en sedankupe är just att det ska vara helt tätt mot ryggstödet, är det inte tätt så kan det tyvärr låta betydligt sämre (mindre tryck) jämfört med att ha basarna vända bakåt. Att fälla ner sätena borde som sagt göra att ljudet kommer in ordentligt, det tycker jag också. smile
Senast redigerat av Drönirettab (2 juni 2011)

1 435 Inlägg
2 juni 2011
Om det är Lagunan du bygger i så har du inte en sedan, det är en halvkombi med löstagbar hatthylla. Jag hade spelat bakåt eller uppåt.
Senast redigerat av Alpinabiturbo (2 juni 2011)

119 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Om det är Lagunan du bygger i så har du inte en sedan, det är en halvkombi med löstagbar hatthylla. Jag hade spelat bakåt eller uppåt.

Jasså:P, då får det blir bakåt;), tack för hjälpen

Sök