2531
Sök

Inför: Tüsk/JDM träff #3 Örebro 30 Juli 2011

149 Inlägg
23 juli 2011
lillp skrev:
Mina damer och domherrar, det börjar dra ihop sig så nu taggar vi järnet tycker jag!
Mvh LillP

är redan jävligt taggad smile

19 Inlägg
23 juli 2011
Pontusvr6 skrev:
lillp skrev:
Mina damer och domherrar, det börjar dra ihop sig så nu taggar vi järnet tycker jag!
Mvh LillP

är redan jävligt taggad smile

Gillas!

836 Inlägg
23 juli 2011
Pontusvr6 skrev:
Audi_powah skrev:
st4hl skrev:

Okej! Ja jag förstår. smile
Ifall du som jag tycker likadant angående "raggare" så är vi väl överens och kan försöka hålla dom därifrån då dom igentligen inte har ett skit där att göra eftersom vi alla vet att dom kommer bete sig illa och inte visa respekt. Kan tilläggas att jag absolut inte kastar skit på folk bara för dom åker Volvo, men det finns vissa gränser då jag blir förbannad på en del. Ungefär som jag beskrev tidigare. Det är synd!

Jaa, precis sådär! smile

- Har dock inte fått svar på min fråga ifrån Pontusvr6 som säger att området är inhägnat. . Har ni fått klartecken ifrån ägaren för det? Och hur har ni rätt till att neka andra ifrån inträde "till parkering"?

Jag är bara nyfiken smile

har för mig att han som fixade bänkningen som kommer att finnas även fixade platsen med ägarna

Ursäkta mej men vad fan e det för mening med en tysk/jdm träff om alla bilar ska stå där? denna träff har funkat i andra städer men när den kommer till örebro så e det fritt fram? usch nä icke tysk/jdm bil är inte välkomna enligt min mening!

135 Inlägg
23 juli 2011
kenny_crx skrev:
Pontusvr6 skrev:
Audi_powah skrev:

Jaa, precis sådär! smile

- Har dock inte fått svar på min fråga ifrån Pontusvr6 som säger att området är inhägnat. . Har ni fått klartecken ifrån ägaren för det? Och hur har ni rätt till att neka andra ifrån inträde "till parkering"?

Jag är bara nyfiken smile

har för mig att han som fixade bänkningen som kommer att finnas även fixade platsen med ägarna

Ursäkta mej men vad fan e det för mening med en tysk/jdm träff om alla bilar ska stå där? denna träff har funkat i andra städer men när den kommer till örebro så e det fritt fram? usch nä icke tysk/jdm bil är inte välkomna enligt min mening!

Håller med, det är ju det som är hela meningen med träffen. Hela syftet och charmen med träffen försvinner. Se det mer som en utställning för en viss typ av bilar med ett visst stuk.

1 515 Inlägg
23 juli 2011
Josam skrev:
kenny_crx skrev:
Pontusvr6 skrev:

Håller med, det är ju det som är hela meningen med träffen. Hela syftet och charmen med träffen försvinner. Se det mer som en utställning för en viss typ av bilar med ett visst stuk.

Vem har sagt att alla SKA FÅ KOMMA IN?? - Jag påpekade bara att det kan vara väldigt svårt att hålla folk borta då man oftast är på en allmänn platts och har ingen rättighet alls till att neka folk inträde... Men eftersom detta ska vara "bakom stängda dörrar" med ägaren på platts så går det naturligtvis att annordna.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

135 Inlägg
23 juli 2011
Audi_powah skrev:
Josam skrev:
kenny_crx skrev:

Vem har sagt att alla SKA FÅ KOMMA IN?? - Jag påpekade bara att det kan vara väldigt svårt att hålla folk borta då man oftast är på en allmänn platts och har ingen rättighet alls till att neka folk inträde... Men eftersom detta ska vara "bakom stängda dörrar" med ägaren på platts så går det naturligtvis att annordna.

Aha, då missförstod jag det som kenny_crx skrev. My bad

133 Inlägg
23 juli 2011
har inte riktigt hängt med på vart i örebro träffen blir, och jag orkar itne kolla igenom alla 13:on sidor angående detta, kan någon bara berätta? smile

22 Inlägg
23 juli 2011
Taggar som fan nu. min bil får jag dock gömma, men nästa år ser den troligtvis bättre ut big_smile

TAGGA, TAGGA och TAGGA lite till nu grabbar och tjejer big_smile

javisst
77 Inlägg
23 juli 2011
frayass skrev:
har inte riktigt hängt med på vart i örebro träffen blir, och jag orkar itne kolla igenom alla 13:on sidor angående detta, kan någon bara berätta? smile

Kolla första sidan wink

133 Inlägg
23 juli 2011
haha! tack^^

836 Inlägg
23 juli 2011
Josam skrev:
Audi_powah skrev:
Josam skrev:

tror inte det var du som missförstod det jag skrev smile nog den andra som missförstod! vissa verkar ha inställningen att alla e väl välkomna? nej inte enligt min mening då det står jdm/tysk träff! däremot e det som du skriver att det e inte lätt att NEKA folk om man inte har en privat åtkomst till området! då finns där ingen som kan bestäma förutom ägarna till området!

Jag tycker dock att man borde ha tillräckligt mycket vett i huvet att inte åka och "ställa ut" sin bil om man nu inte har en jdm/tysk bil!! hoppas jag förklarat lite bättre denna gången

1 515 Inlägg
23 juli 2011
kenny_crx skrev:
Josam skrev:
Audi_powah skrev:

tror inte det var du som missförstod det jag skrev smile nog den andra som missförstod! vissa verkar ha inställningen att alla e väl välkomna? nej inte enligt min mening då det står jdm/tysk träff! däremot e det som du skriver att det e inte lätt att NEKA folk om man inte har en privat åtkomst till området! då finns där ingen som kan bestäma förutom ägarna till området!

Jag tycker dock att man borde ha tillräckligt mycket vett i huvet att inte åka och "ställa ut" sin bil om man nu inte har en jdm/tysk bil!! hoppas jag förklarat lite bättre denna gången

Där satt den! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
24 juli 2011
Trådstartare
Alla är självfallet välkomna att delta! MEN de som inte har rätt typ av bil får parkera någonannanstans.
DOCK så kommer det att vara så att de som vill bänka får komma in med bilen för bänkning, för att främja de som har varit villiga att ställa upp med bänk. Vi har somsagt fått väldigt tur med att få en plats som är privatägd och inhängdad, och vi vill somsagt hålla temat, då det redan finns för många träffar som intriktar sig till alla bilar.
Nuff said...
Denna träff kommer att bli guld värd och för er som inte kommer att ha med er grill och dylikt så kommer självfallet korv och dryck att säljas, så ta med småpengar wink Vinsten för korv å dryck kommer att gå till vinster som vi kommer att ha nästa år.
Detta år är tillför att samla intresset och visa att vi finns. nästa år blir det hårda tag med pokaler och dylikt.
MEN för att lyckas med detta så måste vi få in en budget först. Därav korv/dryck krängningen.
Ett guld för vardera, dvs 10 kr. Tänk att vinsten går till något trevligt, och att det inte går direkt i fickan på den som säljer.

Vädergudarna kommer eventuellt delta i träffen med sina superbilar, så förhoppningsvis så visar de bra väder med! wink
Senast redigerat av Michkijn (24 juli 2011)

135 Inlägg
24 juli 2011
får väll skriva upp sig här då..

SNL skrev:
1. Michkijn Datsun 120y Estate
2. _Johannes - S12 eller MK2
3. ZuroX - BMW 328i
4. Gti-Emil - MK4
5. XmegatronX - Audi S4
6. S-holmstrom - S14a
7. ViiiC - Mazda Rx-7
8. Lill P med jettan!
9. Pappa björn med röda saab 9-3 ?
10 .Goga_fett - Bmw E46
11. Kokkaburra - Volvo v40
12. Frayass - BMW E30 325i
13. Aerojonas BMW E30 327T(om jag inte åker på mantorp med landracing då..)
14.death_proof caddy mk2 eller mk1an
15. roos_volvo - Pontiac GTO (kanske kommer)
16. viktork - MKII
17. Kenny_crx Skyline R33
18. st4hl - Golf MK3 VR6
19. Josam Audi 80 "snigel"
20. azmaz - BMW E46 330i
21. Mechanimal - BMW E36 318i "2SLOW2LOW"
22. Golfnik - Vw Golf Mk1 "Diesel"
23. Shortie - Badboy Elite
24. McTw1st - BMW 525TDSa "Kameljonten"
25. Yohanss0n - Vw corrado och en Golf ||| vr6
26. myche - Bmw e30 320 (om jag fått igång den)
27. Harnborg - Golf GTI 16v mkII
28. conquer - Audi s4 bi
29. Freddriiik - BMW e34 520 turbo
30. Hundunge - Jetta mk2
31. Bmw_zache - BMW 730
32. Karlstrom - Honda Civic Ek3
33. Pomm - Volkswagen Passat 1.9TDI
34. Mofflan - Bmw 328i
35. InZ-audio - Golf MK III
36. icklas - nissan s13
37. Driftmaster - Nissan 350Z
38. Pontusvr6 - Golf Mk3 Vr6
39. Turbo_Putte - Bmw 325ic 3.0
40: Cesso S2000 Supercharger
41: Mrpk  S2000
42: JDMy00 Honda Civic Ed6
43: Gillberg - Nissan s15
44: CmoR - Silvia S15
45: Joel-H - Golf MK2
46: J-P-R - Golf Mk1 "skrotgolfen"
47: Franken86 - Accord Type S
48: SNL - Golf Mk1
49: rvbm - Jetta Mk1
50: M5Danne - BMW M5 e34
51: i500 - Nissan S14a

Bänka Bilen för 500kr (krav: minst 10st som skall bänka):
1. McTw1st "Kameljonten" BMW 525TDSa E34
2. MrPk s2000
3. Gillberg - Nissan s15

135 Inlägg
24 juli 2011
Egentligen så skulle man ju ta o bänka Turbo tysken. För att se vad det är för effekt.
Problemet är bara att den bara är halvlaglig så har mindre lust att köra den in till stan.

Är det någon som har en 1400-1500kg biltransport så kan jag lösa dragbil och chafför?!?
Senast redigerat av Josam (24 juli 2011)

1 515 Inlägg
24 juli 2011
Josam skrev:
Egentligen så skulle man ju ta o bänka Turbo tysken. För att se vad det är för effekt.
Problemet är bara att den bara är halvlaglig så har mindre lust att köra det in till stan.

Är det någon som har en 1400-1500 biltransport så kan jag lösa dragbil och chafför?!?

Bara och köra på!! big_smile

Najs
24 juli 2011
1. Michkijn Datsun 120y Estate
2. _Johannes - S12 eller MK2
3. ZuroX - BMW 328i
4. Gti-Emil - MK4
5. XmegatronX - Audi S4
6. S-holmstrom - S14a
7. ViiiC - Mazda Rx-7
8. Lill P med jettan!
9. Pappa björn med röda saab 9-3 ?
10 .Goga_fett - Bmw E46
11. Kokkaburra - Volvo v40
12. Frayass - BMW E30 325i
13. Aerojonas BMW E30 327T(om jag inte åker på mantorp med landracing då..)
14.death_proof caddy mk2 eller mk1an
15. roos_volvo - Pontiac GTO (kanske kommer)
16. viktork - MKII
17. Kenny_crx Skyline R33
18. st4hl - Golf MK3 VR6
19. Josam Audi 80 "snigel"
20. azmaz - BMW E46 330i
21. Mechanimal - BMW E36 318i "2SLOW2LOW"
22. Golfnik - Vw Golf Mk1 "Diesel"
23. Shortie - Badboy Elite
24. McTw1st - BMW 525TDSa "Kameljonten"
25. Yohanss0n - Vw corrado och en Golf ||| vr6
26. myche - Bmw e30 320 (om jag fått igång den)
27. Harnborg - Golf GTI 16v mkII
28. conquer - Audi s4 bi
29. Freddriiik - BMW e34 520 turbo
30. Hundunge - Jetta mk2
31. Bmw_zache - BMW 730
32. Karlstrom - Honda Civic Ek3
33. Pomm - Volkswagen Passat 1.9TDI
34. Mofflan - Bmw 328i
35. InZ-audio - Golf MK III
36. icklas - nissan s13
37. Driftmaster - Nissan 350Z
38. Pontusvr6 - Golf Mk3 Vr6
39. Turbo_Putte - Bmw 325ic 3.0
40: Cesso S2000 Supercharger
41: Mrpk  S2000
42: JDMy00 Honda Civic Ed6
43: Gillberg - Nissan s15
44: CmoR - Silvia S15
45: Joel-H - Golf MK2
46: J-P-R - Golf Mk1 "skrotgolfen"
47: Franken86 - Accord Type S
48: SNL - Golf Mk1
49: rvbm - Jetta Mk1
50: M5Danne - BMW M5 e34
51: i500 - Nissan S14a
52: Najs - Nissan S14A

Bänka Bilen för 500kr (krav: minst 10st som skall bänka):
1. McTw1st "Kameljonten" BMW 525TDSa E34
2. MrPk s2000
3. Gillberg - Nissan s15

135 Inlägg
24 juli 2011
kör bara

Josam skrev:
Problemet är bara att den bara är halvlaglig så har mindre lust att köra den in till stan.

Är det någon som har en 1400-1500kg biltransport så kan jag lösa dragbil och chafför?!?

219 Inlägg
24 juli 2011
Josam skrev:

de är bara o köra ändå, blir du stoppad fraktar du ju bilen till antingen besiktning eller verkstad ;-)

Sök