Besiktigade bilen i veckan, ABS lampan lyser plockade därför bort pluspolen på batteriet för att "nolla". Lampan lyste inte under 30 minuter, men precis när jag kommer till besiktningen börjar den lysa.
Har hört talas om plånboks "tricket" så la plånboken samt mobilen så det inte syntes att lampan lyste. Fick därför ingen anmärkning på detta, det funka. Dock fick jag 2a på handbromsen och spindelleden. Skall nu på efter kontroll.
Frågan är skall man försöka sig på plånboks tricket igen eller struntar dem i detta och endast kollar så de felen som fanns är åtgärdade?
låt du plånboken ligga på samma ställe, för ser dom att lampan lyser så får dom sätta de som en ny 2a. inget dom brukar göra direkt. men vill dom va riktigt grisiga så gör dom nog de.. Lycka Till
Besiktigade bilen i veckan, ABS lampan lyser plockade därför bort pluspolen på batteriet för att "nolla". Lampan lyste inte under 30 minuter, men precis när jag kommer till besiktningen börjar den lysa.
Har hört talas om plånboks "tricket" så la plånboken samt mobilen så det inte syntes att lampan lyste. Fick därför ingen anmärkning på detta, det funka. Dock fick jag 2a på handbromsen och spindelleden. Skall nu på efter kontroll.
Frågan är skall man försöka sig på plånboks tricket igen eller struntar dem i detta och endast kollar så de felen som fanns är åtgärdade?
/ Kroonis
laga de istället kanske :p fet lame o köra runt utan abs:p
Absolut skall det fixas senare. Men mitt syfte med tråden var inte predikan om att det skall lagas utan hur bilprovningen handlar vid en efterkontroll.
Eller så kör du den riktiga fullösningen och kopplar in ABS-lampan på t.ex. oljetryckslampan. Då lyser den när de slår på tändningen och slocknar när man startar motorn. Inte rätt, men man KAN ju göra så om man vill!
Eller så kör du den riktiga fullösningen och kopplar in ABS-lampan på t.ex. oljetryckslampan. Då lyser den när de slår på tändningen och slocknar när man startar motorn. Inte rätt, men man KAN ju göra så om man vill!
denna lösningen är enligt mig den bästa ! gillar inte abs så jag tycker det är klockrent att göra så här
Besiktigade bilen i veckan, ABS lampan lyser plockade därför bort pluspolen på batteriet för att "nolla". Lampan lyste inte under 30 minuter, men precis när jag kommer till besiktningen börjar den lysa.
Har hört talas om plånboks "tricket" så la plånboken samt mobilen så det inte syntes att lampan lyste. Fick därför ingen anmärkning på detta, det funka. Dock fick jag 2a på handbromsen och spindelleden. Skall nu på efter kontroll.
Frågan är skall man försöka sig på plånboks tricket igen eller struntar dem i detta och endast kollar så de felen som fanns är åtgärdade?
/ Kroonis
Var inne på en ombes en gång med styrleden åtgärdad. Men ABS-lampan lös nu! Brydde mig inte om det men det gjorde besiktningsgubben! Han pratade med flera kollegor och de kom fram till att de skulle "hålla" på bespappret till dagen efter om jag då kunde komma tillbaka och visa bilen med släckt lampa (Att den tänds berodde på nya däck bak) Så jag fick åka hem och sätta på friktionshjulen mitt i sommaren, nolla lampan och åka tillbaka. Då fick jag pappret och de la in den i datorn. Slapp en ny bes iallafall så de var allt lite hyggliga där...
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Eller så kör du den riktiga fullösningen och kopplar in ABS-lampan på t.ex. oljetryckslampan. Då lyser den när de slår på tändningen och slocknar när man startar motorn. Inte rätt, men man KAN ju göra så om man vill!
Har själv testat detta med framgångsrikt resultat, haha
Eller så kör du den riktiga fullösningen och kopplar in ABS-lampan på t.ex. oljetryckslampan. Då lyser den när de slår på tändningen och slocknar när man startar motorn. Inte rätt, men man KAN ju göra så om man vill!
denna lösningen är enligt mig den bästa ! gillar inte abs så jag tycker det är klockrent att göra så här
man kan ju tejpa över lampan med som en någon hade gjort på min kompis bil när han köpte den.... "näe de e inge fel på ABS:en, titta lampan lyser inte heller"....
man kan ju tejpa över lampan med som en någon hade gjort på min kompis bil när han köpte den.... "näe de e inge fel på ABS:en, titta lampan lyser inte heller"....
Lampan ska lysa med nyckeln i tändningsläge, annars blir det anmärkning!
man kan ju tejpa över lampan med som en någon hade gjort på min kompis bil när han köpte den.... "näe de e inge fel på ABS:en, titta lampan lyser inte heller"....
Lampan ska lysa med nyckeln i tändningsläge, annars blir det anmärkning!
man kan ju tejpa över lampan med som en någon hade gjort på min kompis bil när han köpte den.... "näe de e inge fel på ABS:en, titta lampan lyser inte heller"....
Lampan ska lysa med nyckeln i tändningsläge, annars blir det anmärkning!
ah där sprack ju det
jepp, i en polares bil va lampan sönder slagen så han fick också 2a
Därför kopplar man det som sagt på oljetrycket så ska den gå igenom