11 juni 2011
Trådstartare
Hej alla!
Har en V70 T5 -01. Är som så att motorstyrningslampan lyser, känns som om den inte laddar på fullt. Känns slöare än vad den ska, går dock bra övrigt. Till saken hör att både jag å min volvo mek. trodde att det var lambdan, så den byttes förra veckan. Har kört i 3 dagar nu, dock mest i stan å då har den känts pigg och laddat bra. Idag körde jag landsväg och gjorde ett par omkörningar och då såg jag plötsligt att lampjäveln lös igen. Å nu går den alltså slöare igen.
Jag frågade volvomeken om han inte fick några felkoder innan han bytte lambdan, han svarade typ "Näää men det borde varit den för det blev ett jävla drag i den när jag hade bytt" Så jag tolkar det som om att det inte finns några felkoder. Avgassystemet är även nybytt ifrån katten och bak, kan katten va täppt?
Nu över till mina funderingar: Jag funderar på om det kan vara Bränslefilter/pumpen? Wastegaten? Nån vacumslang? Gör sprucken vacumslang att motorstyrlampan lyser? Tändstift?
Hur beter sig bilen när WG:n är kass?
Har ingen erfarenhet alls av detta problem innan, därav ber jag er om tips och råd. MEN, borde det inte ge NÅGON felkod när nu lampan lyser?! Så att man slipper leta menar jag? För som jag fattade min volvomek så fick han inget...eller så hade han bara tagit för givet att det va lambdan å sket i att koppla in datorn..??
Vill bli av med detta problem, för jag vill chippa den snarast!!
Alla tips är välkomna!
Tack på förhand!!
//Johan(
Senast redigerat av Woogensea (29 juni 2011)
En gång Volvo, Alltid Volvo