2446
Sök

Hjälp med felsökning Volvo V70N T5 -01 (PROBLEM LÖST)

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Låter gött! Vill chippa min också, helst innan semestern men jag måste ju bli av med den här skiten först....Å det har varit en del annat me....Pengar går ju alltid åt på nåt konstigt jävla vis....hehe

En gång Volvo, Alltid Volvo

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Dream_ skrev:
Hade samma problem med min , men fick ett tips av en volvomek att om jag ej ville lägga ner en massa pengar på att byta LMM skulle jag plocka bort den och rengöra med breakcleaner , gjorde det och gissa vad den funkar än idag , drygt ett halv år senare smile Så prova de innan du köper en ny..

Okej, jag har hört det tipset av andra också, men alla med blandade framgångar...Beror väl på vad och hur skitig den är kanske...Men tack ska du ha!

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
21 juni 2011
Woogensea skrev:
Dream_ skrev:
Hade samma problem med min , men fick ett tips av en volvomek att om jag ej ville lägga ner en massa pengar på att byta LMM skulle jag plocka bort den och rengöra med breakcleaner , gjorde det och gissa vad den funkar än idag , drygt ett halv år senare smile Så prova de innan du köper en ny..

Okej, jag har hört det tipset av andra också, men alla med blandade framgångar...Beror väl på vad och hur skitig den är kanske...Men tack ska du ha!

Klart det kan gå bra och inte , men iaf värt ett försök smile
Och håll dig undan BSR , absolut ren dynga!!!

Det blir som det blir!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Jasså? Varför nu detta? Har du dåliga erfarenheter eller? Jag funderar mellan Bsr och motornord...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Har även hört folk som rengjort den med typ kasett-rengöring. Till band och VHS alltså. Ingen aning om detta stämmer. Akta dig för oljor osv som kan skada mätarn bara ! smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Dream_ skrev:
Woogensea skrev:
Dream_ skrev:

Klart det kan gå bra och inte , men iaf värt ett försök smile
Och håll dig undan BSR , absolut ren dynga!!!

Varför är BSR dynga? Alla jag vet har varit mer eller mindre nöjda. Ingen som har varit missnöjd iaf. Dom kör ju med färdig programvara som fungerar till den bilen dom säger att den fungerar till.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
F4S4N skrev:
Har även hört folk som rengjort den med typ kasett-rengöring. Till band och VHS alltså. Ingen aning om detta stämmer. Akta dig för oljor osv som kan skada mätarn bara ! smile

Ja, oljor är ju skit. Det är lite det jag misstänker, att förra ägaren (satt öppet filter på när jag köpte den) inte riktigt hade pejl på vad han sysslade med, han verkade lite vilsen, så han kan ju mycket väl ha mösat på för mycke olja på filtret vid rengöring eller nåt sånt...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Woogensea skrev:
F4S4N skrev:

Ja, oljor är ju skit. Det är lite det jag misstänker, att förra ägaren (satt öppet filter på när jag köpte den) inte riktigt hade pejl på vad han sysslade med, han verkade lite vilsen, så han kan ju mycket väl ha mösat på för mycke olja på filtret vid rengöring eller nåt sånt...

Precis, kan ju iaf tagit skada av detta. Oljefritt ska det vara !

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Yes. Har ett bsr optiflow i nu, men ska nog byta till ett aem dryflow eller liknande...särskilt efter att jag har bytt LMM!

296 Inlägg
21 juni 2011
Woogensea skrev:
Jasså? Varför nu detta? Har du dåliga erfarenheter eller? Jag funderar mellan Bsr och motornord...

Jo de kan man säga att jag har , kör ju deras ppc-enhet.
Om jag säger såhär , fått lämna in ppc-enheten 5ggr på omprogramering , sista gången gick det inte ens att lägga in programvaran i bilen då bsr lagt in motornr samt chassienr till fel bil , så då kom det till slut en kille ifrån bsr och la in allt på plats , och sen dess har det funkat. Men tog nog ett halv år och många samtal till otrevlig personal på bsr som bland annat sa att jag hade för gammal bil för att det skulle funka! Och ändå har dom sålt skiten till mig via återförsäljaren! Ska alldrig mer kontakta bsr för att chippa en bil iaf , strular det ska man få hjälp ifrån kunnig personal.

Det blir som det blir!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Ja, då förstår jag dej verkligen. Jag hade också lackat ur...Hatar när företag blir helt dryga när det strular. Det är väl då om något dom ska smöra och va hjälpsamma...dåliga rykten sprider sig ganska fort annars...

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Dream_ skrev:
Woogensea skrev:

Om jag säger såhär , fått lämna in ppc-enheten 5ggr på omprogramering , sista gången gick det inte ens att lägga in programvaran i bilen då bsr lagt in motornr samt chassienr till fel bil , så då kom det till slut en kille ifrån bsr och la in allt på plats , och sen dess har det funkat. Men tog nog ett halv år och många samtal till otrevlig personal på bsr som bland annat sa att jag hade för gammal bil för att det skulle funka! Och ändå har dom sålt skiten till mig via återförsäljaren! Ska alldrig mer kontakta bsr för att chippa en bil iaf , strular det ska man få hjälp ifrån kunnig personal.

Detta låter mer som att du hade otur och fick hjälp av en praktikant när du var där första gången! big_smile

296 Inlägg
21 juni 2011
F4S4N skrev:
Dream_ skrev:
Woogensea skrev:

Detta låter mer som att du hade otur och fick hjälp av en praktikant när du var där första gången! big_smile

Har du inte haft problem än så kommer dom ! wink

Det blir som det blir!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Får man ju hoppas att det va så...Jag har då alltid hört bra saker om BSR...Men som sagt, man är ju aldrig säker.

296 Inlägg
21 juni 2011
Woogensea skrev:
Ja, då förstår jag dej verkligen. Jag hade också lackat ur...Hatar när företag blir helt dryga när det strular. Det är väl då om något dom ska smöra och va hjälpsamma...dåliga rykten sprider sig ganska fort annars...

Jo jag var nära på att explodera , som tur var kom det ju en kille och ordnade upp allt , och jag slapp även betala så smile Men om jag vore du skulle jag åka till någon annan som chippar just bara för ifall det skulle strula!

Det blir som det blir!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Dream_ skrev:
F4S4N skrev:
Dream_ skrev:

Bilen har gått 29 000 mil. Den chippades efter 16 000 mil. Går som en klocka. När kommer problemen sa du? smile

296 Inlägg
21 juni 2011
F4S4N skrev:
Dream_ skrev:
F4S4N skrev:

Bilen har gått 29 000 mil. Den chippades efter 16 000 mil. Går som en klocka. När kommer problemen sa du? smile

Ojdå så långt wink nejdå , men du klarade dig smile
Mina kom vid 14300mil , ;D

Det blir som det blir!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juni 2011
Dream_ skrev:
F4S4N skrev:
Dream_ skrev:

Låter som otur sad Även med chipp ska ju en Volvo-femma puttra stadigt många många mil tongue

296 Inlägg
21 juni 2011
F4S4N skrev:
Dream_ skrev:
F4S4N skrev:

Låter som otur sad Även med chipp ska ju en Volvo-femma puttra stadigt många många mil tongue

Jo man tycker ju det , men nu är felen åtgärdade iaf smile
Men bsr blir det aldrig mer för min del ! smile

Det blir som det blir!

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
Hej alla!!

Skulle bara meddela att PROBLEMET ÄR LÖST! Var nere på mekonomen i måndags å inhandlade en ny Lmm, hem å la av minuskabeln till batteriet. Bytte Lmm (va skitsmidigt, tog bara 10min) å drog tillbaka minuskabeln. Svisch! Som en helt annan bil! Kändes direkt, turbon svarade mycket snabbare å bilen blev piggare. Så nu har jag stadigt laddtryck hela tiden. Känns förjävla bra. Så nu blire snart chipp!!!

Tack ska ni ha för alla förslag alla!

Sök