3027
Sök

Eftersnack Bugrun 2011

Team dBakuten
3 453 Inlägg
17 juni 2011
08Jensen skrev:
Antonicracing skrev:
Efter alla texter och bilder jag sett är BugRun någon slags fjortisfest motsvarigheten till volvoraggarträffarna?

Hade hoppats åka dit men verkar bara vara för dom som inte är under 20?

fel

Njaaaa.. har man bara i sikte att göra livet surt för alla andra kan man ju hålla sig borta.. det är min åsikt.

Men ALLA är välkomna men då ska man kunna sköta sig också, många är ganska rädda om sina saker.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

87 Inlägg
22 juni 2011
Emilius skrev:
Tokken skrev:
Emilius skrev:
Det är precis detta jag menar, bugrun är en folkfest och även om några idioter repar bilar och grejer så finns det mest fördelar!

Nu hoppas jag du (LinuzVr6) förstod att jag va helt på din sida!

Japp BugRun är en folkfest.. inget fjortisparty.

Det finns gott om fördelar men ska det bli bättre måste de yngre förmågorna hållas i schack.

Om jag vill komma till bugrun med en utställningsbil ska jag per automatik portas från partycampingen
för att jag är rädd om min bil?
För vadå? För att det finns snorungar som inte förstår rätt från fel när alkoholen är intagen ibland även innan dess, jag stötte ju för fan på ett helt gäng på söndagsmorgonen som enbart var ute efter bekymmer.

Fler vakter som faktiskt ingriper och att polisen tar ett par varv är bra.

Fest? Absolut! Ha kul? Ja för fan.

MEN!

Man måste inte göra livet surt för alla andra som kanske också vill festa utan att bränna ner hela stället.

De som här ovan inte märkt ett skit av oroligheterna kanske ska dra ner på alkoholen och faktiskt se sig omkring morgonen efter. Det ser lite annorlunda ut då.

Jag ÄLSKAR volkswagen.. och BugRun är mitt sätt att få partaja med likasinnade, för dom som enbart
kommer för stt supa skallen i bitar och orsaka tråkigheter kan ju göra det på fler ställen än BR.

Svara på några enkla frågor..

Varför ska det alltid förstöras och svinas ner? Gör dom det hemma också?

Köras bil på området är ju ok.. men när det blir rent trafikfarligt är det INTE ok, alkohol och bilar hör inte ihop enligt mig. Så varför? Och bara för att det är inhängnat område gör det inte OK! OCH FAN INTE LAGLIGT!

Sen hastigheten på campingområdet.. Är det så jobbigt att hålla ner hastigheten?
Kör på banan om det måste gasas.

Kom till BugRun, ha kul.. Men visa för helvete att ni kan vara människor även efter alkoholen intagits.

Som sagt jag kommer att ta ett snack med ledningen om detta.

Sen en sak till.. Bilförbud efter 20.00 MY ASS!! Det körs bil dygnet runt i princip.

Jag vet inte om du har läst mitt tidigare inlägg, jag håller med dig till fullo Tokken.
Ingenting ska behöva förstöras bara för att det är party.

Vet inte om ditt inlägg var riktat emot mig?

Jag skrev även att jag tycker folk får festa hur hårt dem vill bara det inte går ut över någon annan eller någon annans bil. Därför var jag helt inne på att jettan med massa folk på taket är en sån sak som är acceptabel men inte fyllbultar som snubblar in i andras bilar.

Sen det där med "yngre förmågor" kan diskuteras i evighet,
Jag och min polare är "yngre" och vi drack oss fulla och glada sen tog vi våra campingstolar och satte oss på asfalten och kollade på festligheterna på lördagkvällen. Vi sprang inte runt och hoppade på bilar direkt.

För övrigt så lade vi märke till att den som hade vingligast gångstil på hela bugrun var 50+ och bar flakead gul störtkruka, denne person var nära att snubbla in i finnarnas passat som vann pris på söndagen smile

Men jag förstår precis vad du menar och jag är själv orolig för att ta dit en bil som är i toppskick.
Något måste göras och det går inte att lära en gammal hund att sitta, därför kan man helt enkelt inte be folk att sansa sig och tro att det ska funka.

Aaa nae.. är riktigt surt när folk blir så pass onyktra att det börja gå ut över andra i form av vandalism!
Jag var med om en incident på min bil... och det var att min passagerar ruta, vänster bak, vart inslagen av en fylle "gubbe" på typ 40 bast? medans jag, flickvännen och en polare satt i bilen och spela musik.
Men det roliga var att han först hade stått på min flickväns sida o vart trevlig och frågat om vi inte kunde spela nåt man kunde sjunga till? och jo visst kan vi det! men sen började han bli jobbig så min tjej sa åt han o gå? men då kom han över till min sida och sa nånting i stil med att - "fortsätter spela så kommer rutan sprängas" så jag antog att han menade att basen eller ljudet kommer slå ut rutan? för vi spelade dunka dunka musik just då.. sen hade vi fått massa goa kommentarer om ljudet under kvällen big_smile så jag sa typ lite skämtsamt att - "Naah så kraftigt är det nog inte riktigt, hehe" så jag höjde volymen igen.. och då slog han in rutan.. Skitkul! verkligen! på en -01 Passat..
Kort o gott så körde iaf polisen honom till häktet i linköping..

Så tacka vet ja vakterna & poliserna på campingen!

Annars hade jag en riktigt trevlig kväll och märkte inte direkt av de "stökiga" smile
Sen skräpa ner.. kan man väl göra.. . OM man städar efter sig! vi slängde våran skit i en sopsäck, visserligen så lämnade vi kvar den.. men bättre det än bara låta skiten ligga som vissa gjorde.

Men men, blir nog en sväng nästa år med wink

964 Inlägg
23 juni 2011
Bugrun verkar vara kanonträff hahaha

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

oijoij-society.com
774 Inlägg
23 juni 2011
Inte för att va den som är den, men tyckte inte att de verkade vara så mkt finare både under och efter Gatebil? wink

Retarded or just Overjoyed
353 Inlägg
2 november 2011
Sugen på att åka till Bugrun nästa år. Men hur är det kostar det någonting att stå på området och isåfall hur mycket? Hur mycket folk är det som kommer ungefär varje år?

Tackar för svar ! smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 november 2011
bbellman skrev:
Sugen på att åka till Bugrun nästa år. Men hur är det kostar det någonting att stå på området och isåfall hur mycket? Hur mycket folk är det som kommer ungefär varje år?

Tackar för svar ! smile

Mycket bilar.. mycket folk, jävligt roligt.

Läs mer på www.bugrun.com

OBS.. har man ingen VW är man inte välkommen på området med bilen. Endast VW!

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

353 Inlägg
2 november 2011
Tokken skrev:
bbellman skrev:

Tackar för svar ! smile

Mycket bilar.. mycket folk, jävligt roligt.

Läs mer på www.bugrun.com

OBS.. har man ingen VW är man inte välkommen på området med bilen. Endast VW!

VW har jag så det är inga problem, men kostar det någonting att komma in? Hittade ingen info om något sånt på hemsidan...
Senast redigerat av bbellman (2 november 2011)

74 Inlägg
2 november 2011
Hej.

Det kostar några hundralappar att komma in men då får man ju campa hela helgen och kolla på bilar och dragrace och sådant. Helt klart värt pengarna smile

Professionell amatör
451 Inlägg
2 november 2011
Köra på banan är ju gratis ifall man vill det, motorbänk osv, klart värt inträdet !

AUDI - Four rings to rule them all

353 Inlägg
2 november 2011
Ja men isåfall e de ju självklart att man kommer ner nästa år,ska bli jävligt kul big_smile

961 Inlägg
3 november 2011
vore skoj o dyka ner nu när man åker VW smile har hört mycke om denna träff smile

Pure DieselPower

26 Inlägg
4 november 2011
det brukar kost 500kr/person för hela helgen.. camping , åka osv.
Och det är grymt ös på folk o fest hela helgen... super kul..
man är aldrig ensam..

1 062 Inlägg
5 november 2011
Bugrun är prisvärt med tanke på vad som ingår. Tyvärr är domarbedömningarna att diskutera, samt att det som alltid ofta är rätt dyrt att äta på området. Dock är det positiva klart övervägande det negativa än så länge.

"You Go, we go!"

601 Inlägg
5 november 2011
Betalade vi inte 400kr/helg förra året? Eller minns jag detta fel :S

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
5 november 2011
GolfMK3 skrev:
Betalade vi inte 400kr/helg förra året? Eller minns jag detta fel :S

500 dom höjde ju förra året.

601 Inlägg
5 november 2011
Höjde dom inte detta året? Har för mig jag bara payade 400 förra året.

Projekttråden på Jettan;

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
5 november 2011
GolfMK3 skrev:
Höjde dom inte detta året? Har för mig jag bara payade 400 förra året.

ne 500. de slumpade ju  andra tyska bilar, så det var ju endast vw  som gällde . minns du inte det. ?

601 Inlägg
6 november 2011
Jag minns bara att jag betalade 400 iaf.. Sen fanns det ju andra bilar utöver VW.

Projekttråden på Jettan;

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 november 2011
GolfMK3 skrev:
Jag minns bara att jag betalade 400 iaf.. Sen fanns det ju andra bilar utöver VW.

I år var det 500:- per person, och bara VW fick komma in. Dock släpptes dragbilar och campingbilar in, så det var väl dessa du tänkte på.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök