Min andra bil är en vanlig Chevrolet Caprice. Den är blå med blått vinyltak. Det enda jag gillar med den är att den är låg och bred. Funderar på att måla om den i någon rolig färg och bygga lite dunka dunka i den. Vad kan man göra med en tråkig blå Caprice?
Att sänka den mer är nog omöjligt. Som den är nu kommer jag inte över alla farthinder utan att skrapa i.
Jag var på bilmarknad i helgen. Där kunde man köpa flake i olika galna färger. Funderar på att måla bilen i balla färger.
En uppsättning snygga fälgar vore najs. Dessvärre räcker inte budgeten till för sådant. Jag har tänkt att måla fälgarna blanksvarta och köpa kromade hjulbultar. Det är svårt att få plats med bredare fälgar då däcket tar i skärmkanten när jag svänger. Jag får nog klara mig med dessa svarta fälgar och försöka göra det bästa av dem.
Bilen e redan rå, riktigt skön. Du skulle kunna göra som TT-Avant antydde, foliera den. Tänk dig kolsvart med kolsvarta rutor och vita fälgar, alla lister vita. Sen en jäkla massa dunka dunka ljud.
Nu har jag fyllt på med lite gamla bilder på bilen.
Vänster framdörr och framskärm är riktigt muggiga. Jag hade oturen att bli påkörd av en lastbil inne i stan så nu ska dessa plåtdelar bytas ut. Tur i oturen var att det var på de fula delarna. Eftersom bilens lack är väldigt sliten kommer det se konstigt ut om den blir delvis ny. Det bästa vore att hitta dörr och skärm med samma patina, men det är nog omöjligt.
Jag funderar på att måla om vinyltaket i någon spännande färg eller bara måla den med svart vinylfärg. Resten av bilen skulle jag kunna rolla och sedan våtslipa färgen för att få ett bra yta.
Jag gillar idén med foliering. Skulle kunna bli snyggt med halvmatt lack och blank folie i samma kulör.
Kan bara hålla med. En riktig Blues Brothers-häck.
Ja fan jag tänkte precis skriva att du skulle stuka den som Jakes och Elwoods Blues Mobile... Kanske inte police och hela det köret men hoppas du fattar...
Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Gangsta. Riktigt blank svart lack, på med mera krom grill stötfångare mm. Stora kromade fälgar med lite kant, svarttonade rutor, lite rökfärgad toning på framdörrarna, fet ljudanläggning, gärna svart eller vit skinninredning.
Pimp. Röd lack med flakes i alla färger, tonade rutor, alla deltaljer guldlackade, leopardfärgad eller zebra inredning med gulddetaljer.
Frän. Pippigul eller kawagrön och mattsvarta detaljer, svarta fälgar med kromkant, tonade rutor.
Behåll den som den är! den är ju skitfrän! Svarta plåtfälgar och vita däcksidor är helrätt på denna bil.Varför inte lite nascarstuk med dekaltrimm och ännu bredare däck med vit text istället Skulle bli brutalt. Eller kromade ekerkapslar och behålla dom vita däcksidorna om du vill ha lite elegantare stil! Det är bara smaken som avgör, Bilen är ju helrätt!!!!!!