2471
Sök

Hur kopplar man extraljus på V70N?

9 Inlägg
24 december 2011
använde du volvo orginal kabelhärva ?? ska hänga på 3x lightforce 100 wattare på min förgrenade du orginal hörvan el du kompliterade me universal relä??

1 863 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
Jag använde volvos originalsats och kompletterade med en universalsats från biltema. Tog bara styrströmmen från originalsatsen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

9 Inlägg
24 december 2011
gött behövde du utatera mjukvaran för de?? tackar o bugar för hjälpen=)

1 863 Inlägg
26 december 2011
Trådstartare
Nej, bara struntprat som folk säger om att man måste uppdatera mjukvaran. Bilen vet att det sitter extraljus när man satt i knappen i kupén.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
26 december 2011
666_Beast skrev:
Nej, bara struntprat som folk säger om att man måste uppdatera mjukvaran. Bilen vet att det sitter extraljus när man satt i knappen i kupén.

På vissa bilmärken måste man det, prova att montera ex-ljus på en ny Mercedes får du se.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 008 Inlägg
26 december 2011
hotrodder skrev:
666_Beast skrev:

På vissa bilmärken måste man det, prova att montera ex-ljus på en ny Mercedes får du se.

På vissa märken ja, men nu handlade tråden om en V70.

Dock kan det beroende på årsmodell/programversion vara på sin plats att uppdatera mjukvaran då äldre modeller inte verkar komma ihåg om extraljusen var av eller på senast, utan man får trycka igång dem manuellt efter man har haft på tändningen, detta skall vara fixat i senare programvaror/bilar men det går alltså att fixa till den funktionen även på äldre.

9 Inlägg
27 december 2011
tackar o bugar blir la o fara till volvo i veckan..lol

167 Inlägg
28 november 2012
Jag har ett kopplingsschema för två stycken lampor. Men jag skulle vilja ha ett kopplingsschema för tre stycken extraljus. Någon som har det?

Jobbigt att springa in och svära när det inte går som man vill. Bättre att stå i garaget och svära med ett kopplingsschema coolcool

477 Inlägg
29 november 2012
du kopplar 2 st på ett relä o den 3 på ytterligare ett relä
alltså koppla 2 valfria x-ljus med ett relä och sen kopplar du ditt tredje x-ljus lika dant med ett till relä
dra separata kablar bara! signalens kabel kan du dock skarva till båda reläerna

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök