14 juli 2011
Trådstartare
Hej alla bilexperter!!
Jag är i akut behov av hjälp med min bil.
Som ni ser är det en Volvo 745 årsm. 1990 körd ca 33 000 mil, går bra i motor o låda i övrigt.
I måndags la bilen av tvärt, eller ja det lät och verkade precis som om det skulle vara soppatorsk. (hade dock halvtank) Jag bara hoppade fram med bilen dem sista metrarna innan den la av. Den gick att starta men hela motorn bara hoppade/ hackade/gick ojämnt, och det hände inget när jag tryckte på gasen, mer än att bilen lät sjukt illa!
Vi bogserade bilen till verkstad, o dagen efter gick den att köra igen, men bara efter någon kilometer började den bete sig lika illa. Fick bogsera tillbaka bilen, han bytte bränslepump, bränslefilter OCH relät! Men den vägrar fortfarande att gå på mer än tomgång.
Så nu undrar jag om någon haft samma problem som jag?
Han har även kollat Lambdasonden, luftmassemätaren och övrigt som kan tyda på att den inte vill gå på gas.
Nu hoppas jag på att få lite råd och tips på någon med erfarenhet av samma problem.
Kan det vara pumpen vid tanken som är kass och inte pumpar fram? Men isåfall borde den väl inte klara av att gå på tomgång heller ?
Eller tyder det på elfel i databoxen?
Är jätte tacksam för svar!
MVH
Therese