21 juli 2011
Trådstartare
Hej! Har förutom min volvo en Porsche 928 årsmodell 1982 som har sina problem just nu! För en sommar sedan dog den på en parkering. Jag och farsan (som är bilmek med en bilfirma (har dock ingen tid därför vänder jag mig till er experter) ) kom fram till att bensinen kom till motorn men inte fram till spridarna. Vi renoverade styrenheten (vet ej vad den heter) som för soppan vidare till spridarna. Resultatet var lyckat! Denna sommar meckade jag ihop bilen i sakta fart eftersom jag är novis och det är en svår motor. Men motorn ville inte starta. Farsan kollade på spridarna och ja det kom soppa ur dem, men det var inget lyckat flöde, så dem byttes med. Men den vill fortfarande inte starta.
Jag använde dubbla batteriboosters så bilen fick den ström den behövde. För övrigt är tändstiften okej, startmotorn går, olja finns, men bilen vill inte gå igång. Den brummar och brummar, men verkar inte tända.
Detta måste vara den omöjligaste frågan att svara på, dvs vad felet kan vara. Men kan det vara så att motorn är helt förstörd? Ingen kompression? Jag märkte att förra ägaren briljant tagit bort bränslefiltret. Kan det ha orsakat att motorn fått massa skit i sig?
Mvh Ledsen kille