Wow! Över 50.000 visningar i tråden nu!
Detta ska firas med en...
Update! 12/3 - 2013Tack alla som tittat in senaste tiden när det varit tvärdött! Detta gav motivation att ta sig ut i garaget ikväll när fel match visades på teven. Så det blev radiohockey och bilbygge, helt okej tisdagskväll!
Tjuvstartade förra veckan med att kapa upp tröskeln, balken och smida dit "bakstycket" i den nya inboxningen. Så ikväll fortsatte jag med att kapa till sidor, även dem av 3mm plåt, och bränna dit dem.
Var jävligt kluriga vinklar att svetsa i, speciellt den sista sidan då man knappt fick plats med händerna, men det gick väl någorlunda. Ser ut som skit då jag fick punkta fast den för att jag inte fick plats att helsvetsa, men lite slipande på de där så blir det nog kanon
Här är en överblick på hur det ser ut nu. Är som sagt 3mm plåt så jag skulle nog tro att det inte ger upp i första taget
Ungefär här hamnar bakvagnsbryggan, kommer bli en till liten box under den för att få den i rätt höjd, vilket även ger ännu mer stabilitet i balken.
Tröskeln kommer även den att snyggas till sen, och skarvas ner mot själva boxen, så allt blir inklätt i plåt.
Detta var allt för ikväll, men lär snart ge mig på slipningen också. Ska bara komma på hur man ska komma åt att slipa där inne.
Mvh!