2483
Sök

Går ojämt upp till 2000 varv ? volvo 740 turbo 90

60 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
hej har ett problem någon som kanske vet när jag ligger på dom låga varven så hakar den lite om du ex ligger i 50 på 4 an så hakkar den lite men om du varvar lite mer än 2000 varv så märks inget??? har kollat lite bra tänding bra bränsle tryck  och inga fel kåder i fel kåds dosan=? vad kan vara fel?

någon som har lite tipps så vorre jag jätte taksam

Mvh patrik

12 Inlägg
28 juli 2011
En kompis hade liknande problem, han bytte bara lmm och så funkade det igen. Kanske inte till någon hjälp med aja. -Läs min tråd, har ungefär liknande problem, du kan ju se om några av deras tips hjälper?
mvh

Fri fart för ett fritt folk!
14 107 Inlägg
28 juli 2011
känner igen det där problemet..kolla att soppa pumparna fungerar bra

min smågungar knappt märkbart men skadad som man är stör man sig som fan bilen går så jäkla bra i övrigt
men microskopiska rykningar har jag

men min tankpump verkar död så jag tror felet ligger där

Kör fort så hinner inget hända...

60 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Growe skrev:

min smågungar knappt märkbart men skadad som man är stör man sig som fan bilen går så jäkla bra i övrigt

TACK FÖR HJÄLPEN BYTTE pumpen i tanken men den gör likadant ändå så tråkigt som fan bilen går skit fint annars men känns som om det kan vara kamremen eller något som ligger fel vet ej eller att den släpper förbi tryck någonstans?

60 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
-jocke_ skrev:
En kompis hade liknande problem, han bytte bara lmm och så funkade det igen. Kanske inte till någon hjälp med aja. -Läs min tråd, har ungefär liknande problem, du kan ju se om några av deras tips hjälper?
mvh

tack för hjälpen men vad är imm för något har kollat massa saker men får inte det till att funka kanske kamremen?

Mvh putte

12 Inlägg
28 juli 2011
superputte skrev:
Growe skrev:

TACK FÖR HJÄLPEN BYTTE pumpen i tanken men den gör likadant ändå så tråkigt som fan bilen går skit fint annars men känns som om det kan vara kamremen eller något som ligger fel vet ej eller att den släpper förbi tryck någonstans?

lmm - Luftmassemätare, orkade inte skriva ordet bara. Var bara en tanke pga. en polare hade samma problem.

60 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
-jocke_ skrev:
superputte skrev:
Growe skrev:

lmm - Luftmassemätare, orkade inte skriva ordet bara. Var bara en tanke pga. en polare hade samma problem.

SORRY LITE TRÖTT IDAG XD nä har provat den med faktiskt

12 Inlägg
28 juli 2011
superputte skrev:
-jocke_ skrev:
superputte skrev:

Kan det inte vara att den får tjuvluft någonstans? Nae, har ingen aning inte så bra på sånt här vettu big_smile

60 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
-jocke_ skrev:
superputte skrev:
-jocke_ skrev:

Kan det inte vara att den får tjuvluft någonstans? Nae, har ingen aning inte så bra på sånt här vettu big_smile

jag vet inte ska kolla upp lite mer idag annars åker den in på verkstad en jag känner är sjukt tuktig på el på bilar och den här bilen är mycket värd att lägga den slanten på för att den ska funka som den ska!

Sök