3039
Sök

Golf mk1 -77 --> Gti

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Lina- skrev:
Tycker de ser bättre ut med nyare bakljus. smile

Tack eller vad man ska säga? smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
16 november 2011
75an kallas Swallowtail för den hade en annorlunda bakdel, svänger liksom ner. sen var där säkert en massa annat som är speciellt för swallowtails men det vet jag inget om.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/Rodemetblauweplaten.JPG

3 059 Inlägg
16 november 2011
Här har du ALLT om swallowtailen: http://www.swallowtail.info/

En hel del saker som skiljer, både in o utvändigt..
Senast redigerat av Smajly (16 november 2011)

184 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Intressant! smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

184 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
Någon som har elschema till golfen eller vet nån sida jag kan hitta? Länka gärna smile

1 200 Inlägg
18 november 2011
Vad ska du ha till? Tror de ska finnas lite olika delar ute på nätet. Har en PDF också, men på engelska och vet inte vilka årsmodeller, kan kolla de.

3 059 Inlägg
18 november 2011
Jernberg skrev:
Någon som har elschema till golfen eller vet nån sida jag kan hitta? Länka gärna smile

Kolla in dessa i zip-filen.. dock inte för din årsmodell men en massa kopplingschema och beskrivning över säkringsdosor med mera,.. kanske du kan ha lite nytta av det.

Kopiera och klistra in i adressfältet i din webläsare.
http://vwts.ru/electro/golf83.zip

Funkar det inte så klicka denna länken och sen på golf wiring diagrams (eng.)
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g1
Senast redigerat av Smajly (18 november 2011)

184 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Tack ska ni ha för svar på förra inlägget. Ännu en fråga! Jag har precis startat upp golfen med gti-motorn och den har en jäkla hög tomgång. Har kollat så den inte drartjuvluft via insug, men sen är det ju en jäkla massa vakuumslangar och torra gummislangar. Finns det någon tomgångsmotor och är det nån som har några övriga förslag och tips? smile

mvh Jernis

1 200 Inlägg
19 november 2011
Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre smile

184 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre smile

Okej, måste kolla upp det. Var ute och körde och bilen tvärdog, tänder till på startgas så det saknar ju soppa. Vad kan ha gjort sådär tvärt att det inte kommer soppa längre?

mvh

1 200 Inlägg
19 november 2011
Bränslepumpen som gett in sin avskedsansökan?

Dkv
592 Inlägg
19 november 2011
Jernberg skrev:
Stackarn skrev:

Okej, måste kolla upp det. Var ute och körde och bilen tvärdog, tänder till på startgas så det saknar ju soppa. Vad kan ha gjort sådär tvärt att det inte kommer soppa längre?

mvh

Tråkigt! Har du kollat pump relät?

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

184 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Bränslepumpen som gett in sin avskedsansökan?

Bytte den idag, d¨den andra hade gett upp smile

Stackarn skrev:

Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre

mvh
Tråkigt! Har du kollat pump relät?

Mvh Tommy

Får kolla det, nu sitter jag hemma och tjurar...

Mvh Jernis

184 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Nästa helg åker jag antagligen hem igen, har nu bestämt mig att prova köra förgasare när sprutet krånglar vilket kommer bli intressant smile

Mvh Jernberg

93 Inlägg
24 november 2011
Ser riktigt kul ut! smile Hoppas allt löser sig! smile

184 Inlägg
27 december 2011
Trådstartare
Hej alla glada! Skulle behöva hylsor till spridarna och bränslepumpsrelä, är det någon som har det eller vet vart man kan köpa? smile

184 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Nu är golfen igång igen! Behöver bara justera sprutet lite då den inte får soppa på alla cyllarna hela tiden smile

Mvh Jernis

600 Inlägg
4 januari 2012
gött de!! smile men visa lite bilder, de skulle ju inte skada wink good work btw! smile

2 763 Inlägg
4 januari 2012
Håller med Crazy Dave ja, grymt arbete men lite bilder hade inte skadat tråden wink

Volvo - For Life

184 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Får se om det blir golfhimlen för mk1:an tyvärr, pressar ur bensin i oljan. Startar och går nu, men verkar inte gå på alla. Kan vara så att den pressar ur soppan pga komp. i den oförbrända cyllen/cyllarna? Bytte iaf olja och filter, var fan mer soppa än olja verkade det som, startade igen och verkar vara samma fenomen och verkar fylla på med soppa i oljan. Har gnista på alla stiften och olika färg på tammefan alla stiften!

FÖRSLAG?! Är väldigt desperat och förövrigt är den till salu... Någon som är duktig på k-jet?

Mvh Jernberg

Sök