hej! har en volvo 940 - 92. De knastrar i basen på alla högtalarna, och högtalarna är utbytta. I framdörrarna mds classic 6,5" 180w. Bakdörrar jbl 5,25" 130w. I hatthyllan Jensen 6x9. Någon som vet vad felet är? Mvh
stereon orkar inte med för dåligt med pulver iden skaffa slutsteg så hjälper det säkert
Mjo, kollade runt lite o de stog så med..... men om jag köper en ny stereo med lite mer kraft, den här isåfall tänkte jag deh-6300sd på brl kan de funka? annars hade jag ju endå tänkt att koppla in baslåda så då blir de ju slutsteg Mvh
jag vet inte hur bra det steget är men hade jag varit som du så hade jag tagit bort 6*9 där bak använd dörr högtalarna där bak som rearfil och lägg krutet på ett framsystem och en subb i skuffen och ev 5 kanal steg om man inte vill sära på det hela ex ett mono steg till subb och ett 2kanal eller ett 4 kanal steg till fram systemet (4kanal=bi amp dvs 2kanaler till diskant och 2kanaler till mid 6,5 orna)eller så tar man 2 kanaler till fram sys och 2 kanaler till dörr högtalarna där bak
jag vet inte hur bra det steget är men hade jag varit som du så hade jag tagit bort 6*9 där bak använd dörr högtalarna där bak som rearfil och lägg krutet på ett framsystem och en subb i skuffen och ev 5 kanal steg om man inte vill sära på det hela ex ett mono steg till subb och ett 2kanal eller ett 4 kanal steg till fram systemet (4kanal=bi amp dvs 2kanaler till diskant och 2kanaler till mid 6,5 orna)eller så tar man 2 kanaler till fram sys och 2 kanaler till dörr högtalarna där bak