3908
Sök

16000 mila servicen, 12600 :- på mekonomen!?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare.

Sugen på att göra min 16000 mila service på min s60 2.4 02a. Så åkte jag till mekonomen i Malmö och kolla med dom, å dom ska dom ha 12500 för SERVICEN.
Då va detta med : Bromsvätskebyte,Olja,Oljebyte,Oljefilter,kamremensbyte+vattenpump,bränslefilter.

Detta va med materialt, men är 16000 servicen så jäkla dyr?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

12 086 Inlägg
19 augusti 2011
Låter dyrt.. jag har för mig farsan betala 8tkr någonting när han gjorde kamremsservice på sin S80, det va på Skobes (Volvo).

679 Inlägg
19 augusti 2011
Det är verkstads priser helt enkelt...

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Kolla på en verkstan som ligger runt hörnet , skulle då ha 8900. Men då bytes EJ bromsvätske ;P

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
19 augusti 2011
Memme skrev:
Kolla på en verkstan som ligger runt hörnet , skulle då ha 8900. Men då bytes EJ bromsvätske ;P

Vad skulle de ta för service + bromsvätskebyte då? smile

1 863 Inlägg
19 augusti 2011
Jag gjorde 16000 milaservice på V70n på Volvo, dom tog 5980 kr med volvokortet.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

998 Inlägg
19 augusti 2011
tycker du ska ringa runt till så många olika verkstäder du kan och fråga om priset.
Skulle byta bustningar i bakvagnen och mekonomen ville ha 8600kr och bilia ville ha 6700kr. Fick det gjort för 4200kr på ett annat ställe. Så det lönar sig att ringa.
Sen skulle jag aldrig lämna in bilen till mekonomen, litar inte på dom. Alltid fått otrevliga gubbar när man ringer.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

91 Inlägg
19 augusti 2011
Jag fick betala nästan 11.000kr för 16000 milaservice och byte av oljan i automatlådan. Volvoverkstad 2006-2007
Senast redigerat av dartpro (19 augusti 2011)

TBM NINJA
917 Inlägg
19 augusti 2011
vi betalade 11.000 för FULL service...alla oljor, 2 hjullager, nya filter, balansering å några bussningar...

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

749 Inlägg
19 augusti 2011
Memme skrev:
Tjenare.

Sugen på att göra min 16000 mila service på min s60 2.4 02a. Så åkte jag till mekonomen i Malmö och kolla med dom, å dom ska dom ha 12500 för SERVICEN.
Då va detta med : Bromsvätskebyte,Olja,Oljebyte,Oljefilter,kamremensbyte+vattenpump,bränslefilter.

Men de gör mycket mer än att bara byta dessa delar, Mekonomen gör en fullständig kontroll av hela bilen, ljusinställning, bromsar, kontroll av felkoder, smörning dörrlås mm.
I en service ingår mycket kontroller och arbeten men det ligger under arbetskostnaden för servicen.
Kan det vara så att det finns något extra intervalltillägg de valt som du ej fått information om?
Mekonomen lämnar också 3års garanti på hela arbetet inklusive delar vilket inget annat företag gör.

Hör av dig till dem igen för Mekonomen ska normalt ligga lägre i pris än Volvo.
Senast redigerat av Bjornn (19 augusti 2011)

Forummoderator
26 342 Inlägg
19 augusti 2011
Bjornn skrev:
Memme skrev:
Tjenare.

Men de gör mycket mer än att bara byta dessa delar, Mekonomen gör en fullständig kontroll av hela bilen, ljusinställning, bromsar, kontroll av felkoder, smörning dörrlås mm.
I en service ingår mycket kontroller och arbeten men det ligger under arbetskostnaden för servicen.
Kan det vara så att det finns något extra intervalltillägg de valt som du ej fått information om?
Mekonomen lämnar också 3års garanti på hela arbetet inklusive delar vilket inget annat företag gör.

Dom säger att dom gör allt det ja..
Nej, Mekonomen kommer i alla fall jag hålla mig ifrån i framtiden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

749 Inlägg
19 augusti 2011
AirOne skrev:
Bjornn skrev:
Memme skrev:
Tjenare.

Jag jobbat sj som mekaniker hos mekonomen och vi utför alltid allt arbete som ingår i en service.

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 augusti 2011
Bjornn skrev:
AirOne skrev:
Bjornn skrev:

Jag jobbat sj som mekaniker hos mekonomen och vi utför alltid allt arbete som ingår i en service.

Samma här. Åk dit igen och nämn att det är billigare på andra ställen, så kan dom säkerligen få ner priset lite. Och be om en offert på papper, så ser du snabbt vad som är de dyra smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

6 558 Inlägg
19 augusti 2011
666_Beast skrev:
Jag gjorde 16000 milaservice på V70n på Volvo, dom tog 5980 kr med volvokortet.

ha en 02a v70i ja... gjorde samma service + 4 hjuls-inställning  6900 kr   på volvo  smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

:-)
367 Inlägg
19 augusti 2011
LordLife skrev:
tycker du ska ringa runt till så många olika verkstäder du kan och fråga om priset.
Skulle byta bustningar i bakvagnen och mekonomen ville ha 8600kr och bilia ville ha 6700kr. Fick det gjort för 4200kr på ett annat ställe. Så det lönar sig att ringa.
Sen skulle jag aldrig lämna in bilen till mekonomen, litar inte på dom. Alltid fått otrevliga gubbar när man ringer.

Du gör rätt i att inte lita på Mekonomen. smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
fråga även mekonomen om.enbart kamremsbytet så skulle de kosta 5200 med material. så de andra e en service på nästan 7k. skrämmande

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 augusti 2011
Memme skrev:
fråga även mekonomen om.enbart kamremsbytet så skulle de kosta 5200 med material. så de andra e en service på nästan 7k. skrämmande

Kamremsbytet va väl inte helt onormalt prissatt, men service för 7000 är ju lite i överkant..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Avstängd
44 Inlägg
19 augusti 2011
Gör den själv!

Forummoderator
26 342 Inlägg
19 augusti 2011
Bjornn skrev:
AirOne skrev:
Bjornn skrev:

Jag säger inte att specifikt du är oseriös i ditt arbete, men av den erfarenhet jag har av Mekonomen numer så var mina föraningar jag hade innan jag lämnade bort min bil till nämnt företag, befogade.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
19 augusti 2011
Annars så har mekonomen prisgaranti på originialservicar !!!
http://www.mekonomen.se/default2.asp?p= … mp;m=other

Så kan inte bli billigare på Volvo-auktoriserad än hos Mekonomen för samma saker.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Sök