4207
Sök

Saabs framtid. Hur blir allt.

2 656 Inlägg
20 december 2011
#221
Volvo142_73a skrev:
Tokken skrev:
Volvo142_73a skrev:

Sist jag var inne på deras hemsida för 3 dagar sedan så gick det att handla iaf

..och du handlade vadå?

Inget. Men glöm det. jag var bara inne på sidan och kollade lite priser. Kollade mer noga nu och det gick inte att beställa ngt. Jag trodde det eftersom sidan var uppe och dom hade produkter osv. Men det var ju iaf bolag som köpte upp onoff-butiker om jag inte minns fel.. Visserligen är det en j***a skillnad på en butik och en industri.

Nog med OT nu

ja onoff finns inte längre oga att expert köpte upp dom o satte sitt märke på butikerna


709 Inlägg
20 december 2011
#222
CHEEVA skrev:
XorcessX skrev:
sen om man hade byggt bra bilar ifrån början så hade dem aldrig hamnat i denna sits....wink

handlar nog mer om design än om kvalitén på bilarna ... og 900, ng 900 og 9-3 samt alla 9-5 modeller ingen utav de är speciellt vackra

möjligt vis en 9-3 coupe med viggen paket annars nje ush

sen handlar det ju också så klart om priset... märket har ingen preminum status men preminum priser

ja och alla bilar är ju istortsett exakt lika dana utom att 95an är lite större än 93an, inredningen (som jag tagit upp mycket) är ju istort sett exakt samma från -88 saab 9000 o fram till 95-93...  kanske lagt till lite mordernare sterio o modifierat luft utblåsen lite men annars är de oförändrat. tongue

och som du säger, det är inte direkt mycket som på en saab som är värt priset man betalar. Bmw/Audi tex är oxå dyrt men man får betydligt mer "lyx" som faktsikt "lever upp" om kan uttrycka sej så,till priset man betalar. tex bang & olufsen ljud system , navigator , ja listan för tillval är nästan oändlig. tongue

säger inte att saab är en direkt skitbil, dom står sej ändå ganska bra i besiktnings statistiken.


2 656 Inlägg
20 december 2011
#223
XorcessX skrev:
CHEEVA skrev:
XorcessX skrev:
sen om man hade byggt bra bilar ifrån början så hade dem aldrig hamnat i denna sits....wink

handlar nog mer om design än om kvalitén på bilarna ... og 900, ng 900 og 9-3 samt alla 9-5 modeller ingen utav de är speciellt vackra

möjligt vis en 9-3 coupe med viggen paket annars nje ush

sen handlar det ju också så klart om priset... märket har ingen preminum status men preminum priser

ja och alla bilar är ju istortsett exakt lika dana utom att 95an är lite större än 93an, inredningen (som jag tagit upp mycket) är ju istort sett exakt samma från -88 saab 9000 o fram till 95-93...  kanske lagt till lite mordernare sterio o modifierat luft utblåsen lite men annars är de oförändrat. tongue

och som du säger, det är inte direkt mycket som på en saab som är värt priset man betalar. Bmw/Audi tex är oxå dyrt men man får betydligt mer "lyx" som faktsikt "lever upp" om kan uttrycka sej så,till priset man betalar. tex bang & olufsen ljud system , navigator , ja listan för tillval är nästan oändlig. tongue

säger inte att saab är en direkt skitbil, dom står sej ändå ganska bra i besiktnings statistiken.

när en saab 95 diesel kostar lika mycket i inköp som en 520d e ju valet ganska självklart om man är objektiv saab har ju samma gamla tråkiga paner som slutade tilltala folk på mitten av 90talet tex högre ljudnivå i coupen osv


241 Inlägg
20 december 2011
#224
Tokken skrev:
Iggge skrev:
Tokken skrev:

SAAB har redan kursat.. Så det handlar inte om någon nystart utan nu tar gamarna över och försöker nu köpa
loss det dom kan ur bolaget.
Kan LOVA att det inte finns en enda plan på att ens försöka bygga fler bilar i Sverige.

Att Svensson inte fattat att en konkurs är precis vad kineserna väntat på, nu kan man lägga skambud på
resterna och man får det man ville ha från början.

SAAB har stoppat näsan i vädret, lagt sig för den eviga vilan, blivit blomjord.
DET har ni väl fattat vid det här laget hoppas jag, eller tror ni fortfarande att det kommer en "räddning" för ett
bolag som redan gått i konkurs.

Youngman: http://gt.expressen.se/nyheter/1.265738 … ortfarande
Turkiet: http://gt.expressen.se/nyheter/1.265711 … automobile

Svensk lag är ganska unik. Efter ett bolag gått i Konkurs kan andra bolag hoppa och och köpa delar av bolaget eller hela och forsätta, Dock så tror jag inte Saab kommer pryda bilarna av flera orsaker. Men det som Saab ännu kan erbjuda verkar ju utvecklas till något även om vi inte vet vad ännu-

Tror du på fullaste allvar att kineserna tänker att "joo såklart vi bygger bilar i Sverige, där det går EN svensk på
TIO kineser"

Bolaget kommer strippas ner till bara skelettet och det som kineserna är intresserade av tas med hem till kina
och resten slängs på skrothögen.

Det samma gäller Turkiet.

Varför tror du kineserna hällde in pengar en skvätt i taget, och varför tror du sista utbetalningen uteblev?
Jo för kineserna VISSTE att en konkurs var på gång, något varje normal svensk också vetat senaste 2 åren.
Nu kan man lägga bud på konkursboet i lugn och ro.

Youngman är intresserad av SAAB ja.. Men inte för SAAB som bilproducent.
Kan garantera att dom skiter fullständigt i SAAB som bilproducent.

SAAB kommer inte att bli en SAAB igen, enda saken jag är rätt säker på.
MEN tekniken kommer säkert leva vidare under huven på andra bilmärken.

Dem slutade pumpa in pengar i företaget eftersom dem inte fick köpa företaget. Du vet det är ju där själva GM kommer in i bilden och därför som Saab konkade. GM nekade Youngman bli inblandad i en Saab affär på grund av att dem var rädd att deras teknik skulle komma i fel "händer". Senast i förrgår så gav ju Muller ett bud om att Saab skulle säljas till Youngman och om inte jag minns fel så var ett av kraven forsatt produktion i trollhättan. Men du är väldigt negativ(säkert Saab hatare) men jag säger inte att det blir så här. Allt kan hända och vad som sker i framtiden får vi se men tills dess så kan man hoppas.

Saab forever wolf in sheeps clothing

Muttley
20 december 2011
#225
Ja tillverkningen kommer nog inte vara i några större skalor i detta landet nånsin mer.
Se hur de gör med en viss kundtjänst just nu, de har den i estland just nu. Och de börjar bli dyra så de väljer att utbilda folk i somalia för att ta samtal från sverige.
Varför skulle då kineser vilja ha vår dyra arbetskraft kan man då undra.

Och säg inte att de är dålig kvalite i kina, de hade hyundai och kia när de kom. Men de är idag fina bilar som säljer som smör i sverige.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 december 2011
#226
Iggge skrev:
Tokken skrev:
Iggge skrev:

Youngman: http://gt.expressen.se/nyheter/1.265738 … ortfarande
Turkiet: http://gt.expressen.se/nyheter/1.265711 … automobile

Svensk lag är ganska unik. Efter ett bolag gått i Konkurs kan andra bolag hoppa och och köpa delar av bolaget eller hela och forsätta, Dock så tror jag inte Saab kommer pryda bilarna av flera orsaker. Men det som Saab ännu kan erbjuda verkar ju utvecklas till något även om vi inte vet vad ännu-

Tror du på fullaste allvar att kineserna tänker att "joo såklart vi bygger bilar i Sverige, där det går EN svensk på
TIO kineser"

Bolaget kommer strippas ner till bara skelettet och det som kineserna är intresserade av tas med hem till kina
och resten slängs på skrothögen.

Det samma gäller Turkiet.

Varför tror du kineserna hällde in pengar en skvätt i taget, och varför tror du sista utbetalningen uteblev?
Jo för kineserna VISSTE att en konkurs var på gång, något varje normal svensk också vetat senaste 2 åren.
Nu kan man lägga bud på konkursboet i lugn och ro.

Youngman är intresserad av SAAB ja.. Men inte för SAAB som bilproducent.
Kan garantera att dom skiter fullständigt i SAAB som bilproducent.

SAAB kommer inte att bli en SAAB igen, enda saken jag är rätt säker på.
MEN tekniken kommer säkert leva vidare under huven på andra bilmärken.

Dem slutade pumpa in pengar i företaget eftersom dem inte fick köpa företaget. Du vet det är ju där själva GM kommer in i bilden och därför som Saab konkade. GM nekade Youngman bli inblandad i en Saab affär på grund av att dem var rädd att deras teknik skulle komma i fel "händer". Senast i förrgår så gav ju Muller ett bud om att Saab skulle säljas till Youngman och om inte jag minns fel så var ett av kraven forsatt produktion i trollhättan. Men du är väldigt negativ(säkert Saab hatare) men jag säger inte att det blir så här. Allt kan hända och vad som sker i framtiden får vi se men tills dess så kan man hoppas.

Om jag är väldigt negativ, så är du fruktansvärt naiv.. Oavsett vilket spelar det ingen roll längre.
SAAB har gått i konkurs vad du eller jag än gör.

I och med att konkursen är ett faktum gäller inga krav från mullers sida längre, det är upp till konkursförvaltarna
att avgöra fabrikens öde.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

241 Inlägg
20 december 2011
#227
Tokken skrev:
Iggge skrev:
Tokken skrev:

Tror du på fullaste allvar att kineserna tänker att "joo såklart vi bygger bilar i Sverige, där det går EN svensk på
TIO kineser"

Bolaget kommer strippas ner till bara skelettet och det som kineserna är intresserade av tas med hem till kina
och resten slängs på skrothögen.

Det samma gäller Turkiet.

Varför tror du kineserna hällde in pengar en skvätt i taget, och varför tror du sista utbetalningen uteblev?
Jo för kineserna VISSTE att en konkurs var på gång, något varje normal svensk också vetat senaste 2 åren.
Nu kan man lägga bud på konkursboet i lugn och ro.

Youngman är intresserad av SAAB ja.. Men inte för SAAB som bilproducent.
Kan garantera att dom skiter fullständigt i SAAB som bilproducent.

SAAB kommer inte att bli en SAAB igen, enda saken jag är rätt säker på.
MEN tekniken kommer säkert leva vidare under huven på andra bilmärken.

Dem slutade pumpa in pengar i företaget eftersom dem inte fick köpa företaget. Du vet det är ju där själva GM kommer in i bilden och därför som Saab konkade. GM nekade Youngman bli inblandad i en Saab affär på grund av att dem var rädd att deras teknik skulle komma i fel "händer". Senast i förrgår så gav ju Muller ett bud om att Saab skulle säljas till Youngman och om inte jag minns fel så var ett av kraven forsatt produktion i trollhättan. Men du är väldigt negativ(säkert Saab hatare) men jag säger inte att det blir så här. Allt kan hända och vad som sker i framtiden får vi se men tills dess så kan man hoppas.

Om jag är väldigt negativ, så är du fruktansvärt naiv.. Oavsett vilket spelar det ingen roll längre.
SAAB har gått i konkurs vad du eller jag än gör.

I och med att konkursen är ett faktum gäller inga krav från mullers sida längre, det är upp till konkursförvaltarna
att avgöra fabrikens öde.

Skulle nog inte säga att jag är något utan att jag hoppas på det bästa. Sedan att jag sagt det jag läst är väll inget speciellt heller. Dock sagt ett par gånger nu att jag vet inte vad som händer, Utan hoppas på det bästa.

Saab forever wolf in sheeps clothing

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 december 2011
#228
Iggge skrev:
Tokken skrev:
Iggge skrev:

Dem slutade pumpa in pengar i företaget eftersom dem inte fick köpa företaget. Du vet det är ju där själva GM kommer in i bilden och därför som Saab konkade. GM nekade Youngman bli inblandad i en Saab affär på grund av att dem var rädd att deras teknik skulle komma i fel "händer". Senast i förrgår så gav ju Muller ett bud om att Saab skulle säljas till Youngman och om inte jag minns fel så var ett av kraven forsatt produktion i trollhättan. Men du är väldigt negativ(säkert Saab hatare) men jag säger inte att det blir så här. Allt kan hända och vad som sker i framtiden får vi se men tills dess så kan man hoppas.

Om jag är väldigt negativ, så är du fruktansvärt naiv.. Oavsett vilket spelar det ingen roll längre.
SAAB har gått i konkurs vad du eller jag än gör.

I och med att konkursen är ett faktum gäller inga krav från mullers sida längre, det är upp till konkursförvaltarna
att avgöra fabrikens öde.

Skulle nog inte säga att jag är något utan att jag hoppas på det bästa. Sedan att jag sagt det jag läst är väll inget speciellt heller. Dock sagt ett par gånger nu att jag vet inte vad som händer, Utan hoppas på det bästa.

Det man kan hoppas på är att arbetarna hittar nya jobb.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 december 2011
#229
ekelund88 skrev:
XorcessX skrev:
CHEEVA skrev:
handlar nog mer om design än om kvalitén på bilarna ... og 900, ng 900 og 9-3 samt alla 9-5 modeller ingen utav de är speciellt vackra

möjligt vis en 9-3 coupe med viggen paket annars nje ush

sen handlar det ju också så klart om priset... märket har ingen preminum status men preminum priser

ja och alla bilar är ju istortsett exakt lika dana utom att 95an är lite större än 93an, inredningen (som jag tagit upp mycket) är ju istort sett exakt samma från -88 saab 9000 o fram till 95-93...  kanske lagt till lite mordernare sterio o modifierat luft utblåsen lite men annars är de oförändrat. tongue

och som du säger, det är inte direkt mycket som på en saab som är värt priset man betalar. Bmw/Audi tex är oxå dyrt men man får betydligt mer "lyx" som faktsikt "lever upp" om kan uttrycka sej så,till priset man betalar. tex bang & olufsen ljud system , navigator , ja listan för tillval är nästan oändlig. tongue

säger inte att saab är en direkt skitbil, dom står sej ändå ganska bra i besiktnings statistiken.

när en saab 95 diesel kostar lika mycket i inköp som en 520d e ju valet ganska självklart om man är objektiv saab har ju samma gamla tråkiga paner som slutade tilltala folk på mitten av 90talet tex högre ljudnivå i coupen osv

En Saab 9-5 1,9tid kostar 287k, en BMW 520d kostar 380k. Hur kan du få det till att dom kostar lika mycke?

Eller du kanske jämnför ttidn men glömde nämna mer hk, mer utrustning samt 4wd. Lite av det  man får med för mindre pengar än vad en vanlig bmw 520d kostar
Senast redigerat av azid (20 december 2011)

2slow

241 Inlägg
20 december 2011
#230
Tokken skrev:
Iggge skrev:
Tokken skrev:

Om jag är väldigt negativ, så är du fruktansvärt naiv.. Oavsett vilket spelar det ingen roll längre.
SAAB har gått i konkurs vad du eller jag än gör.

I och med att konkursen är ett faktum gäller inga krav från mullers sida längre, det är upp till konkursförvaltarna
att avgöra fabrikens öde.

Skulle nog inte säga att jag är något utan att jag hoppas på det bästa. Sedan att jag sagt det jag läst är väll inget speciellt heller. Dock sagt ett par gånger nu att jag vet inte vad som händer, Utan hoppas på det bästa.

Det man kan hoppas på är att arbetarna hittar nya jobb.

Ja, Det också

Saab forever wolf in sheeps clothing

2 656 Inlägg
20 december 2011
#231
azid skrev:
ekelund88 skrev:
XorcessX skrev:

ja och alla bilar är ju istortsett exakt lika dana utom att 95an är lite större än 93an, inredningen (som jag tagit upp mycket) är ju istort sett exakt samma från -88 saab 9000 o fram till 95-93...  kanske lagt till lite mordernare sterio o modifierat luft utblåsen lite men annars är de oförändrat. tongue

och som du säger, det är inte direkt mycket som på en saab som är värt priset man betalar. Bmw/Audi tex är oxå dyrt men man får betydligt mer "lyx" som faktsikt "lever upp" om kan uttrycka sej så,till priset man betalar. tex bang & olufsen ljud system , navigator , ja listan för tillval är nästan oändlig. tongue

säger inte att saab är en direkt skitbil, dom står sej ändå ganska bra i besiktnings statistiken.

när en saab 95 diesel kostar lika mycket i inköp som en 520d e ju valet ganska självklart om man är objektiv saab har ju samma gamla tråkiga paner som slutade tilltala folk på mitten av 90talet tex högre ljudnivå i coupen osv

En Saab 9-5 1,9tid kostar 287k, en BMW 520d kostar 380k. Hur kan du få det till att dom kostar lika mycke?

Eller du kanske jämnför ttidn men glömde nämna mer hk, mer utrustning samt 4wd. Lite av det  man får med för mindre pengar än vad en vanlig bmw 520d kostar

va skiljer de 6 hk va? :p

och mer utrustning är det knappast standardutrustning i båda


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 december 2011
#232
ekelund88 skrev:
azid skrev:
ekelund88 skrev:
när en saab 95 diesel kostar lika mycket i inköp som en 520d e ju valet ganska självklart om man är objektiv saab har ju samma gamla tråkiga paner som slutade tilltala folk på mitten av 90talet tex högre ljudnivå i coupen osv

En Saab 9-5 1,9tid kostar 287k, en BMW 520d kostar 380k. Hur kan du få det till att dom kostar lika mycke?

Eller du kanske jämnför ttidn men glömde nämna mer hk, mer utrustning samt 4wd. Lite av det  man får med för mindre pengar än vad en vanlig bmw 520d kostar

va skiljer de 6 hk va? :p

och mer utrustning är det knappast standardutrustning i båda

Haha jämnför bilar i samma klasser istället för att svamla. bmw 520d bas kostar 376900:-
En 9-5 1,9tid bas kostar 287000:-

Sen missade du att TTid,n kom med 4wd för mindre pengar än en basutrustad 520d.
Senast redigerat av azid (20 december 2011)

2slow

342 Inlägg
20 december 2011
#233
Det är för mycket begärt att folk faktiskt ska tänka på nätets vilda västern.
Allt är lätt att döma när facit presenterats och man sitter med alla kort på handen.
Följande vet vi med säkerhet:

* Saab har gått i konkurs.
* Saab har aldrig (med undantag för två/tre år) gått med vinst.
* Saab har sålt för dåligt med bilar.

Ovanstående vet vi. Det är faktum och finns svart på vitt för den som tvivlar.
Men att gå från det till att dra slutsatsen att det beror på en för dålig produkt eller för oattraktiv produkt ...
Då gör man det väldigt bekvämt för sig och drar i sämsta fall en direkt felaktig slutsats!

Saab har år efter år, ända sedan 90-talet legat mycket bra till i Svensk Bilprovnings statistik. Både 9-3 och 9-5 har legat bättre till än genomsnittet för vad Bilprovningen kallar modellrelaterade fel. Inte fel som de klassat som ägarslarv.
Nu kan man starta pajkastning mot olika biltillverkare, men låt oss nöja oss med att konstatera att samma Bilprovning ger allt från sämre till mycket sämre omdöme om flera tyska premiumvagnar.
Så dålig kvalitét? Nja ...

Innan krisen var Saab Sveriges näst bäst säljande bilmärke, slagen av Volvo.
Så har situationen sett ut år efter år efter år.
Nu klarar man sig inte på inhemsk marknad. Så sett säljer man för få bilar. Absolut.
Men att påstå att ingen vill ha deras produkter är ett felaktigt påstående. Och att försäljningen är låg utomlands kan bero på en rad olika fler faktorer än just produkterna, vilket jag strax kommer gå in på.

Det många "experter" antingen medvetet förbiser i sin iver att kasta skit på märket eller helt enkelt glömmer att ta i beaktning är att en för låg försäljningsvolym kan bero på så offantligt många fler aspekter än just en undermålig produkt.

* Har produkten tagits fram kostnadseffektivt?

* Har företaget expanderat för snabbt i förhållande till produktion/resurser?

* Har återförsäljarnätet hållit måttet, funnits på rätt plats och varit tillräckligt engagerade?

* Har kundmottagningen (före, under och efter ett köp) varit tillfredsställande? Servicebiten? Har den fungerat? I förlängingen: Är Saabköparen återkommande? Om inte, varför?

* Har företagsledningen administrativt styrt företaget på rätt sätt och fattat rätt beslut i olika frågor?

* Har företaget, helt i fråga om ytterst beslutsfattning, varit toppstyrt av externt ägarbolag? I så fall: I vilka frågor och vilka konsekvenser har det fått för företagets chanser till utveckling och att vinna ytterligare marknadsandelar?

* Har marknadsanalytiker, marknadsstrateger, marknadsföringsavdelningen med press och pr fungerat tillfredsställande och har de gjort sitt jobb?

* Har alla kontakter mot externa underleverantörer skötts som de ska (den frågan kan vi nog svara på iofs).

* Har utvecklingsarbetet av företaget Saab (märk väl: Här syftar jag inte på utveckling av framtida bilmodeller)fungerat som det ska?

Ja, som ni ser finns det många frågor som rent av går före förenklade förklaringar som att Saab tillverkat fel produkt genom alla år.
Saab byggde verkligen inte världens bästa bil (långt därifrån). Men alltför många passar på att ta billiga och barnsliga poäng på Saabs bekostnad, vilket det finns flera exempel på i denna tråd.
Senast redigerat av 9Femma (20 december 2011)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 december 2011
#234
9Femma skrev:
Massa babbel.

Summa summarum.. SAAB gick ÄNDÅ i konkurs, man kan skylla på vad man vill.

Runt gick det inte.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

241 Inlägg
20 december 2011
#235
Tokken skrev:
9Femma skrev:
Massa babbel.

Summa summarum.. SAAB gick ÄNDÅ i konkurs, man kan skylla på vad man vill.

Runt gick det inte.

Saab har aldrig varit en dålig bil, Utan däremot så hade dem under 2000- talet alldeles för få nya bilar. Dvs nya modeller. Men det var ju GM's fel.

Saab forever wolf in sheeps clothing

2 656 Inlägg
20 december 2011
#236
Iggge skrev:
Tokken skrev:
9Femma skrev:
Massa babbel.

Summa summarum.. SAAB gick ÄNDÅ i konkurs, man kan skylla på vad man vill.

Runt gick det inte.

Saab har aldrig varit en dålig bil, Utan däremot så hade dem under 2000- talet alldeles för få nya bilar. Dvs nya modeller. Men det var ju GM's fel.

nej jämför man med en lada är saab en mycket bra bil men med en tex audi så är det inte det


5 198 Inlägg
20 december 2011
#237
varför blir det alltid pajkastning ?

241 Inlägg
20 december 2011
#238
ekelund88 skrev:
Iggge skrev:
Tokken skrev:
Summa summarum.. SAAB gick ÄNDÅ i konkurs, man kan skylla på vad man vill.

Runt gick det inte.

Saab har aldrig varit en dålig bil, Utan däremot så hade dem under 2000- talet alldeles för få nya bilar. Dvs nya modeller. Men det var ju GM's fel.

nej jämför man med en lada är saab en mycket bra bil men med en tex audi så är det inte det

Är just därför jag inte tror någon tar dig vidare seriöst i den här tråden. Du är en given Saab hatare. Jämför du nya Saab 95 med nya Audin i samma prisklass så erbjuder Saab ganska mycket mer teknik och finesser.

EDIT: Eller nya Volvon. Saab erbjuder så mycket mer även där.

Kolla här på några funktioner för tror nämligen inte du har en aning om vad Saab egentligen erbjuder. Kan ha fel men bara så jag tror.

http://www.saabsverige.com/se/sv/start# … -features/
Senast redigerat av Iggge (20 december 2011)

Saab forever wolf in sheeps clothing

Muttley
20 december 2011
#239
gamlingen skrev:
varför blir det alltid pajkastning ?

Folk har inget bättre för sig så de måste sitta på ett forum och prata en jävla massa istället för att göra något vettigt. Vad folk än säger här kommer aldrig förändra som de blir.  De är som politik, blir bara ovänner.
Eller jag kanske var inne på fel spår big_smile

2 656 Inlägg
20 december 2011
#240
Iggge skrev:
ekelund88 skrev:
Iggge skrev:

Saab har aldrig varit en dålig bil, Utan däremot så hade dem under 2000- talet alldeles för få nya bilar. Dvs nya modeller. Men det var ju GM's fel.

nej jämför man med en lada är saab en mycket bra bil men med en tex audi så är det inte det

Är just därför jag inte tror någon tar dig vidare seriöst i den här tråden. Du är en given Saab hatare. Jämför du nya Saab 95 med nya Audin i samma prisklass så erbjuder Saab ganska mycket mer teknik och finesser.

jag är absolut inte saab hatar smile älskar 9-3og med viggen paketet tex och sitter och kollar ev efter en sån som nästa bil så där e du fel ute



Sök