mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing
Folk får lära sig att läsa och framförallt lära sig att lyssna, men det verkar inte som att vårat budskap har nått fram helt och hållet.
Jag kan börja med att säga direkt att hela grejen med Onsdagsträffen är att ALLA kan komma sin pärla, sin skönhet, det spelar ingen roll om man kommer en med Volvo 740 GL eller en Porsche 997 Turbo, man kan till och med få komma med sin Moped om man nu åker på en sådan.
Konceptet Onsdagsträffen är en träff för ALLA varje Onsdag. Det framgår ganska klart och tydligt!
Bil-/motor-intresset för oss allihop till SIBA eller Frölundatorg varje Onsdag, Vi kan tyvärr inte göra så mycket åt att folk är uppdelade i grupper eller klungor. Jag försöker få ihop alla, men det är inte lätt för det finns folk som gillar att sladda, människor som gillar att putsa, människor som gillar volvo, människor som gillar Opel, människor som gillar BMW..
Vi lever i Sverige, ett klassamhälle där allting är uppdelat!
Det känns just nu som att det är väldigt många "motståndare" till att vi återupplivade träffen, fick många arga meddelande om att vi har snott Onsdagsträffen och så vidare.. Dom som var med under 2007/2008 vet hur mycket energi och arbete jag med fler la ner för att få dit folket varje onsdag och vilken klass det höll, vi försöker nå det målet igen, men det är otroligt svårt när det finns folk som inte gör något annat än att klaga.
Vi tog tag i detta igen för att INGEN annan verkar våga eller vill göra det.
När vi gjorde detta ville vi lyfta upp Onsdagsträffen högt upp så vi kunde få fler besökare, fina bilar, fina motorcyklar och det gör man med hjälp av att ställa upp de finaste bilarna jämte varandra när i fotograferar/filmar.. därav att de så kallade "Stekar"-bilarna stod i en klunga första träffen.
Dessa "stekare" har lagt ner otroligt mycket tid och kanske ganska mycket pengar för att få sina bilar fina för just såna här tillfällen. Det kan ni oxå göra med eran Pärla.
Vi tar en ganska grov jämförelse,
Bilsport Performance & Custom Motor Show
Där visar man de finaste i landet för att få fler besökare, det kommer besökare från Norr till Söder hela Påskhelgen varje år och där vet jag inte riktigt om nån ställer ut en Orginalbil.
Det jag vill komma till är att vi vill visa det finaste vi har på Onsdagsträffen, därav så ställde vi alla de finaste bilarna vid väggen och vid infarten för att vi skulle filma och fotografera så att vi kan locka dit fler som tar dit sina byggen/bilar.
Har ni problem med detta?, berätta gärna för oss hur man kan göra det bättre.
Mvh
Jonni