En ny update då!Det har inte hänt så mkt gällande motorn. Har varit fullt upp på jobbet för att någon mekk ska ha haft tid att hjälpa mig att plocka ut den. Efter jag fått hjälp av en 928 ägare att felsöka, vet jag nu att det kommer soppa från bränslefördelaren jag köpte av han. Nu när pappa är hemma ska iaf vi försöka plocka ut motorn någon lördag. Men som sagt, det är inte bråttom då jag har hela vintern på mig
Bränsletestet jag borde ha gjort för länge sedan! Det kommer iaf soppa, gnista, men ingen komp.
Passade iaf på att riva ut framsätena för fixa bland annat ny golvmatta, men också för att jag ska sätta in mina nya vinröda stolar jag köpte
Tog ett bra tag för mig att hitta det manuella sättet att flytta de gamla elsätena fram och bak så jag kunde nå skruvarna. Innan jag kom på det råkade jag dra ut ena vajern, så jag drog ut den andra, satte på klämmor och fick skruva en i taget. Men till slut gick det! Nu har jag två jättefräscha 911 elsäten till salu om nån är intresserad!
Monterade in baksätena. Jag fick först lägga nytt skumgummi i, då sätena använder karossen som stomme och är i princip kuddar som ligger i en skål. Kallskummit jag la i gjorde satte sig fint och jag blev sjukt nöjd av resultatet. Upptäckte samtidigt till min förskräckelse att fästerna inte var samma på en 928 gt från 88a som på min, men det löste sig, och nu sitter sätena fint! Är dock lite arbete kvar
Satte också in två blaupunkt högtalare 5 kvartingar, en bakom varje panel vid baksäterna.
Denna panel har gett upp hoppet och går inte att få snyggt, eller på plats. Har varit så länge, men blev värre efter att jag satte in en högtalare bakom, jag vet inte om det går att sätta en träbit bakom för att sträcka allt eller om hela panelen måste fixas. Har en till i reserv, men den är röd tyvärr
Men något måste ju göras för att fixa den!
Har även börjat med ljudbygget. Första gången jag använt glasfiber någonsin. Förfan vad det var kletigt, luktade och kändes fel. Men jag är lite efterbliven. Jag och min polare använde ingen mask, saknade aluroller och hade för lite polyester så första helgen blev det bara två lager. Men helgen efter det använde vi en enklare mask, aluroller och bra mycket mer polyester. Gick mycket enklare!
Blev en mycket luftbubblor, men som sagt det var första gången.
Jag tror polyestern steg oss åt huvudet, för vi blev lite knäppa haha
Såhär blev det med själva designen, är faktiskt rätt nöjd! Min plan är dock att glasfiberspackla ojämnheter och slipa och slipa..
Jaja, luftbubblor, jag vet! Men det var fan inte lätt
Jag fick helt enkelt ta en hammare och kniv och skära bort luftbubblorna, så ytan blev jämnare. Sen tog jag en maskin med grövsta sandpappret jag kunde hitta och började grovslipa! jag tänker inte ge mig fören jag får det bra iaf! Lådan ska ju lackas svart sen, och då kommer alla ev. ojämnheter att synas!
Man lär sig av sina misstag hoppas jag! Det här är själva locket förs slutsteget, och jag kan ju säga att det första (och enda lagret jag hade polyester kvar till att lägga på) blev bra mycket bättre. Beror nog på att formen är mycket enklare iof...
Det var allt för denna gång! Jag ska försöka ta bättre bilder med en riktigt kamera och inte med min mobil! Hoppas jag inte tråkar ut er alla bara Om nån är intresserad av ett par svarta 911 säten är det vara att höra av sig!