Det som tar lång tid är att få plastkitet att ligga tätt emot karossen och följa den med en fin linje. Får kapa lite i taget och banka in där det ligger emot. Men nu börjar det ligga bra.
Det jag håller på med nu, innan kitet ska sättas fast, är att bygga upp en bra yta på insidan att limma och spackla på. Svetsat dit väggar och ett tak som ligger tätt emot insidan av kitet, så att det blir stadigare och håller bättre när jag limmat och spacklat ihop allt sen.
Du har inte haft i funderingen att luta rutramen lite mera bakåt.?? Det blir mycket snyggare att öka lutningen lite när man gör roadster av bubblor.. Annars blir den så markant och uppstickande och tar bort lite av helheten på bilen..
Den behöver inte lutas mycket.. bara en aning..
Annars ett mycket kul o intressant bygge, diggar bubblor o andra gamla vw mycket.
Du har inte haft i funderingen att luta rutramen lite mera bakåt.?? Det blir mycket snyggare att öka lutningen lite när man gör roadster av bubblor.. Annars blir den så markant och uppstickande och tar bort lite av helheten på bilen..
Den behöver inte lutas mycket.. bara en aning..
Annars ett mycket kul o intressant bygge, diggar bubblor o andra gamla vw mycket.
Tack för tips och kritik!
Inte riktigt säker på om jag förstår dig rätt när du säger luta bakåt, men jag är absolut inte klar med den baktill. Ska bygga om för att få motorn att passa. Först ska jag bara få ner kitet på rätt ställe så att jag kan limma fast det. Sen modifiera lite så att det blir snyggare till motorn, och en snyggare linje/helhet.
Du har inte haft i funderingen att luta rutramen lite mera bakåt.?? Det blir mycket snyggare att öka lutningen lite när man gör roadster av bubblor.. Annars blir den så markant och uppstickande och tar bort lite av helheten på bilen..
Den behöver inte lutas mycket.. bara en aning..
Annars ett mycket kul o intressant bygge, diggar bubblor o andra gamla vw mycket.
Tack för tips och kritik!
Inte riktigt säker på om jag förstår dig rätt när du säger luta bakåt, men jag är absolut inte klar med den baktill. Ska bygga om för att få motorn att passa. Först ska jag bara få ner kitet på rätt ställe så att jag kan limma fast det. Sen modifiera lite så att det blir snyggare till motorn, och en snyggare linje/helhet.
Du har inte haft i funderingen att luta rutramen lite mera bakåt.?? Det blir mycket snyggare att öka lutningen lite när man gör roadster av bubblor.. Annars blir den så markant och uppstickande och tar bort lite av helheten på bilen..
Den behöver inte lutas mycket.. bara en aning..
Annars ett mycket kul o intressant bygge, diggar bubblor o andra gamla vw mycket.
Tack för tips och kritik!
Inte riktigt säker på om jag förstår dig rätt när du säger luta bakåt, men jag är absolut inte klar med den baktill. Ska bygga om för att få motorn att passa. Först ska jag bara få ner kitet på rätt ställe så att jag kan limma fast det. Sen modifiera lite så att det blir snyggare till motorn, och en snyggare linje/helhet.
Läckert bygge . Tycker du gjorde rätt att skippa rutor och annat och satsar på en clean look på roadstern. Kommer att fortsätta följa bygget nu då jag hittat hit. Lycka till i fortsättningen!
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Angående baken, så håller jag på förfullt med den just nu, jobbat under julen med att få ner plasten snyggt där bak, själva bakdelen av karossen är upphöjd med träbitar in kilade mellan golvet och karossen just nu så att jag kan fixa med luckan utan att repa motorn! Prio ett är att fixa det.
Hade räknat med att bli klar till sommaren, men så råkade jag komma in på universitetet. Men 2012 ska den vara klar!
Ahh, skulle just ställa frågan när jag såg första bilden om inte motorn är för "stor".. o det såg jag på tredje att den var.. Hur har du tänkt göra huven? Kan bli knepigt att få en snygg linje där eftersom fläkten sitter så högt/karossen lågt..