Förberedelser:
Skaffa Pass: 400:-
Flygbiljett med EasyJet: 907:-
Puttgarden > Röby Färjan 791:-
EuroTunnel Folkest. > Calais 807:-
Importförsäkring 30 Dagar 5 261:-
Totalt: 8166:-
Bensin:
Shell Carlett England 98Oktan 764:-
Esso Roadchef Belgien 98Oktan 746:-
Shell 1813 Tyskland 100Oktan 819:-
Aralstation Tyskland 98Oktan 480:-
Statoil Tappernoeje Danmark 98Oktan 514:-
Preem Laholm Sverige 98Oktan 658:-
Totalt: 3982:-
Övriga utgifter som betalades under resans gång:
Broavgift/uttag England 20:-/(511:-) -Glöm inte att ha med dig ett par pund löst. Annars får du problem, -talar av personlig erfarenhet
Mat Belgien 29:-
Bensindunk Tyskland 146:-
Korv m. Bröd Danmark 36:-
Öresundsbron Sverige 360:-
Totalt: 647:-
Efter hemkomst:
Medlemsavgift bilklubb 400:-
Ursprungskontroll 700:-
Huvudstrålkastare 798:-
Reg. Besiktning 1380:-
Våg 300:-
Kontroll Besiktning 200:-
Totalt: 3778:-
(Har inte reg. bes. ännu, så det sista tog jag direkt från Bilprovningens hemsida.. Men tror det stämmer rätt väl. Kan uppdatera efter reg bes om det är andra priser som gäller.)
TOTAL SUMMA: 16 573:-
Tips:
Jag körde i ett streck. Ca 26timmar tog det då jag körde fel ett antal gånger i Belgien (Skitland
). Hade ingen GPS och "kartan" jag körde efter var en lista med vägbeskrivningar från Google. -Skaffa en bra karta / GPS.
Kör du i ett streck glöm inte att äta oftare än vad jag gjorde.. Efter 26 timmar hade man fått i sig en korv med bröd och ett par kakor i Belgien.. Inte bra.
Bensindunken blev köpt efter att jag fick bensinstopp på Autobahn klockan 1 på natten. Mycket trevlig upplevelse. Fick dock skjuss av tysk polis till närmaste mack och tillbaka, dom var mycket trevliga!
-Hade nog en djävla tur.
..Det var nog allt. Undrar du något så är det bara till att fråga. Lycka till
PS: Köra över Öresundsbron utan någon som helst trafik, klockan halv 5 på morgonen när solen går upp, är -rätt- fränt.