Tjena damer på mina herrar, bilvårdare på mina bilstylare!
Jag tänkte starta en liten tråd om mitt Audi projekt (efter tjat från en vän som kör saab, checka gärna in och kolla hans projekt men först efter ni kollat in mitt! Länkar Saab;en längst ner på tråden)
Då får jag lov att presenterar bilen; Modell; Audi A6
Årsmodell; 1997
Hk/Nm; 174/250
Motor; 2,8 V6
Växellåda; Manuell
Så här såg den ut när jag köpte den;
Hon var fin i lacken men hon har en del små skönhetsfel. Men vem har inte det? Så min första tanke var såklart att göra bilen perfekt utan skönhets fel. Alltså precis som mig. Jag började med att ta reda på hur man gör för att laga rost och andra skador som finns på bilen för då hade jag ingen aning om hur man gick tillväga.
Framtidsplaner;Info om [ ][x] Monterat
[/] Beställt
[-] halvklart
Styling;Xenon 6000k halv [x]
Xenon 6000k hel [x]
LED Dimljus [ ]
LED Parkeringsbelysning 6000k [x]
LED Registreringsbelysning6000k [x]
LED interiör 6000k [x]
LED Varselljus 6000k i nedre grillen [x]
Dekal Nordicaudi [/]
Dekal från sponsor tillbilen.se [x]
Dekal Mantonracing [x]
Helsvart toning [/]
Skärmblinkers black [x]
Däck;19" Fälgar GG performance [x]
S6 BodyFram [ ]
Bak [ ]
Sidor [ ]
Ljud;
Börjar jag på nästa sommarÖvrigtRekonda [ ]
Sänka [/]
Ny stereo [ ]
Nytt ljud [ ]
Sportluftfilter [x]
Lister [/]
Kategori; Laga dina skönhetsfläckar (klicka på bilderna för att göra dem större)Och min första utmaning blev att laga detta;
Började med att slipa rent;
Jag använde mig utav biltemas slipmus och den funkade perfekt!
Spackel på!
Finspackel!Nu har jag slipat ner spacklet lagt på plastprimern och nu är det dags för maskering inför den första lackeringen;
Lackerat;
Nu är det bara rubbing delen som är kvar och den tar evigheter! Har heller inte lyckats helt någon som har några tips och idéer hur man får ner lack kanten på ett fint och mjukt sätt?
Rostlagning;Jag har haft lite rost som jag har gjort vid.Rost på bagageluckan som är nerslipat;
Jag maskerade runt om och la på några lager rostprimer;
Nu är det lackerat men fortfarande problem med rubbingen så låter den vänta till jag fått in tips;
Rosten på huven var ingen match nu när jag fått lite erfarenhet;
Kategori; Styling/Gör gamla- mormor fräsch (klicka på bilderna för att göra dem större)- LED Registreringsnummer belys. - 19" GG performance fälgar - Xenon halvljus 6000k - LED Parkerings belys. -Nästan all styling är köpt från http://www.tillbilen.se/. En skön kille vid namna FEST HOS MANGE som jag även hoppas på blir en liten sponsor. Snart kanske det dyker det upp en dekal på bilen med hans logga!
[/u]
Före ---> Efter
Stötte på ett problem när jag satte på fram fälgarna. Fälgen tog emot i hjulhuset..fick lite smått panik då när man lagt så mycket pengar på dem men då var det bara att åka in till biltema och köpa två 5mm spacers. De hjälpte mig i nödens hetta. Men vad jag har hört så ska dessa vara av riktigt dålig kvalité. Japp det var det, jag har läst om det och jag har känt hur mycket de får ratten att vibrera. Så då fick det bli en beställning från Manton racings hemsida
http://www.manton.se/ Sen var problemet löst! Mycket fina spacers som sitter på nu.
Favoritbilder just nu (kommer fler)-:Anteckningshörnan!:-Håll utkik efter updates det kommer många kan jag lova! Så fort det finns pengar finn det också updates!- Nästa update kommer inom en vecka! Då är det lite med uppåt jack i motorrummet! -[u]
Tänkte lägga upp fler bilder på hur den ser ut inuti.Väntar på sänkning, interiör belys, dekal, JR filter JR och ibelys är fixat. Dekal och sänkning ligger och väntar
Snart kommer Xenon Helljus och Nordicaudi dekal FIXATHel svart toning ligger också och väntar!!
Nya lädersäten väntar på att målas svarta!
KOLLA GÄRNA MIN VÄNS PROJEKT (VirreEriksson
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220590)