3898
Sök

Diskussion - Vad för bil "bör" man ha för att synas?

Thedriftking
15 september 2011
Trådstartare
Kom på denna fråga, snackat massa med pappa om det. (Han funderar på att köpa ny bil men vet inte vad man bör köpa för att va speciell) .. Han kör just nu maserati, opel manta berlinetta (helt rostfri osv)

Lixom känns ju som att alla har samma bilar på träffar osv.
Är ju inget jättespeciellt att komma med en supra/skyline m.m på träffar längre, nästan mer udda att komma med en volvo nu..

Så vad tycker ni egentligen man bör ha/bygga?
vad vill ni/vi se på träffar?

Trött
267 Inlägg
15 september 2011
Ambulans/Polis-/Brandbil! big_smile

6 632 Inlägg
15 september 2011
Ta någon ful och basic bil så gör man något dumt..typ tvingar i en V12a

Smacka i en V12a i en skyline så lär man få ett par kommentarer :>

De/Dem

456 Inlägg
15 september 2011
Beror ju på hur man vill synas? Vill man väcka uppmärksamhet & avund bland dom med pengar så måste man ju ha något dyrt, blankt och ovanligt. Men då pratar vi nog exotisk supersportbil om det ska funka, typ Pagani eller liknande.

Vill man bara väcka uppmärksamhet & synas så är det det väl en högljudd, tvärlåg och riktigt häckig pilsnerbil som är det ultimata. Då tittar alla.
Dock har folk som blivit lite till åren nåt dom kallar "skam" i kroppen och vägrar synas i nåt liknande....

growing old is mandatory growing up is optional

Hemlös
321 Inlägg
15 september 2011
Någon mer ovanlig, som inte säljs i Sverige skulle vara roligt. Någon Holden kanske, då skulle i alla fall jag reagera!

Och så gamla VW´s då... roll

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

huh?
10 427 Inlägg
15 september 2011
CruiZin skrev:
Någon mer ovanlig, som inte säljs i Sverige skulle vara roligt. Någon Holden kanske, då skulle i alla fall jag reagera!

Och så gamla VW´s då... roll

cool

Hemlös
321 Inlägg
15 september 2011
F*ck Yeah :d

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

785 Inlägg
15 september 2011
Köpte min Z28 -68.
Är den enda Matching nr i Sverige.
För den okunniga är det en fin camaro, men för folk på träffar något annat.

Frågan är om du vill sticka ut i mängden rent allmänt eller på träffar?

Sen är det oxå en prisfråga.

Its not the fart that kills, its the smell...

Thedriftking
15 september 2011
Trådstartare
Det är väl mest att synas bland "vanligt" folk, inte så mkt för dom som kommer och skryter med sprillans nya ferraris osv..
Men va skulle egentligen passa till en gubbe på 50 år? Han va lite sugen på den nya challengern eller vilken de nu va, men den blev såld, så nått liknande sån, dock inte mustang då jag tycker det är för vanligt nu för tiden, visst finns det ju fräna mustanger men blir lite uttjatat

T.ex när jag är på bilträff, då kollar jag mest på bilar som låter mkt, ser udda ut och visar upp sig.
Va kollar ni på först? eller alltså va väcker eran uppmärksamhet?

785 Inlägg
15 september 2011
Ljudet lockar synen.. Hörs man inte syns man inte.
Svårt att sätta finger på vad .

Kan upskatta allt från en 142:à i toppskick till en rat-Car med rätt styk.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
15 september 2011
Thedriftking skrev:
Det är väl mest att synas bland "vanligt" folk, inte så mkt för dom som kommer och skryter med sprillans nya ferraris osv..
Men va skulle egentligen passa till en gubbe på 50 år? Han va lite sugen på den nya challengern eller vilken de nu va, men den blev såld, så nått liknande sån, dock inte mustang då jag tycker det är för vanligt nu för tiden, visst finns det ju fräna mustanger men blir lite uttjatat

T.ex när jag är på bilträff, då kollar jag mest på bilar som låter mkt, ser udda ut och visar upp sig.
Va kollar ni på först? eller alltså va väcker eran uppmärksamhet?

jag kollar på bilar som jag aldrig sett förr, en modell jag inte kände till osv... camaro i matching numbers i alla ära, no offense, men man har ju sett camaros förr liksom.

jag gillar verkligen det hrelt udda, som man kanske bara sett på bild förr, eller som jag skrev, aldrig sett överhuvudtaget.

men sedan så är ju jag kanske inte som alla andra, men så funkar jag...

jag skulle gärna ta mig en rejäl titt på en tjorven i vekliga livet smile

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfXIRL9d59vUj63d-YkXgj4mfI0L4re402iT9K13UVP-MwmcJ16Q

785 Inlägg
15 september 2011
Det var det jag menade.. Jag behöver/vill inte synas.
Vissa har det behovet, och det är helt ok.

Men vill du/ni ha prestanda oxå?
Prisklass?

Thedriftking
15 september 2011
Trådstartare
Fredde_Vette skrev:
Det var det jag menade.. Jag behöver/vill inte synas.
Vissa har det behovet, och det är helt ok.

Men vill du/ni ha prestanda oxå?
Prisklass?

prestanda är ett +
prisklass, jadu.. runt 300.000 kanske

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
15 september 2011
Intressant frågeställning... Jag har haft och åkt/kört så mycket konstiga, fräna uppseendeväckande åk från små japankupeer till muskeljänkare, roddar och kustade europeer och visst ere ballt när folk glor men... Ingen, ingen av alla åk jag har haft eller kört har väckt samma uppmärksamhet som min 92´a tvåtaktsaab. Det spelar banne mig ingen roll, bikers, raggare, eller vanligt folk. Oavsett bilintintresse eller ej så berör den på ett sätt som jag inte kunde tänka mig när jag kör den.

https://www1.garaget.org/archive/4/3201/65925/65925-856446.jpg

Det är lite märkligt med att synas i bilar. I somras på ett av våra sk. onsdagsfika när merparten av Östersunds bilintresserade samlas mitt i stan på stortorget för gemensam avfärd till ett fik. Det brukar vara ett hundratal bilar av alla sorter från veteranare till senaste Camaros. Nåväl det var en av sommarens allra finaste kvällar och in rullar en Aston Martin tongue  och knappt någon lägger märke till det drygt 2 mille dyra åket som försiktigt parkerar bland alla andra bilar.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

16 197 Inlägg
15 september 2011
https://www1.garaget.org/archive/47/46283/103723/103723-2448355.jpg

den syns man bra i big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

101 Inlägg
16 september 2011
AC cobra replica!

918 Inlägg
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
16 september 2011
WoozyDozz skrev:
typ en sån här?
http://www.garaget.org/video/110408

Hör knappast hemma i den här tråden eftersom det är oerhört få som skulle uppskatta och glo på den. Precis lika anonym och intensägande som vilken V70 som helst.
Senast redigerat av hotrodder (16 september 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
16 september 2011
En Prowler tillhör ju inte dom vanligaste, och sticker ut - på rätt sätt (jfr pilsnerhäck som sticker ut på helt fel sätt - enligt mig)

http://www.chryslerautoinfo.com/wp-content/uploads/2011/08/Chrysler-Prowler-2.jpg
Senast redigerat av matteeee (16 september 2011)

/Mattias

Sök